Gå til innhold

løsning til newb problemet

Kimius

Anbefalte innlegg

jeg har nå sett flere tråder om newber, og flere er om at "veteraner" fra forumet henger dem ut( :thumbdown: ), siden de spør noe som virker helt latterlig. det er også blitt sagt at kvaliteten på forumet har sunket drastiskt de siste årene, pga newbs.

jeg ville da komme med følgende forslag til ok.no, for å fikse dette problemet:

ved registrering, blir man instruert om å lese retningslinjene, og gitt tips til hvordan finne info. tross alt skal man jo slippe å måtte svare på en million tråder om samme spm, så er jo greit om de undersøker litt selv. etter dette blir de nye medlemmene nødt til å svare på 5-10 tilfeldige spm om retningslinjene(enkle, men vanskelig nok til at man må lese reglene). får medlemmet mindre enn la oss si 65% blir kontoen fryst i 24 timer, hvorpå han/hun først da kan ta testen på nytt. dette vil da gjøre at folk vet reglene, og at de faktisk husker å google før de lager en tråd. i samsvar med ovenstående forslag vil jeg også at guider seksjonen blir utbedret og oppdatert, med tanke på newbs, og at det blir lettere å sende inn guider som medlemmer selv har laget. har sett flere guider skrevet inn i forumet over tid, som ville kommet til god nytte for newbs.

blir denne løsningen implementert, vil da både newbs og veteraner dra nytte av det, og man slipper en haug med tråder om: hvor mye kan jeg klokke min xp2500???

jeg vet at dette blir tidkrevende å sette opp og få i gang, men det er i mine øyne en nødvendighet. newbs blir et stadig større problem, så noen må jo sette et eksempel, ikke sant ;)

ps: vennligst ikke lag en endeløs diskusjon om newbs, og hvor "dumme" de er. vi har jo alle vært newbs en gang, sant??? hvis dere synes dere har forslag til hvordan takle overfloden med "overflødige" tråder, så kom gjerne med meningen din, men hold dere SAKLIG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svært hyggelig respons, siden det tok meg tid å skrive(og noen sekunder med verdifull tenking også). jeg håper på at dette vil bli implementert, siden det vil være til gode for alle på forumet, både gamle og nye medlemmer. som sagt er det jo tidkrevende å få igang, men det er mer enn verdt det.

vi vet jo alle at ok.no ruler fra før, men vi vet også at det er langt fra perfekt. i en perfekt verden, ville denne siden legget ut fire artikler per dag, ha kun eksperter på forumet, som alltid visste hva de snakket om, fem worklogs gående samtidig, og ikke en eneste unødvendig tråd, for ikke minst å nevne ingen mer sensur, siden ingen ville skrevet noe stygt anyway. dessverre er det ikke slik, så vi må ta til takke med det vi får, som egentlig er MYE bedre enn det vi tror. spesielt siden det er gratis å være medlem her...

:w00t: overklokking.no ruler :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...