Quijote Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 I gledesrusen av å hentet pc-komponentene i posten, åpnet jeg alle pakkene, og frydet meg over min nye datamskin. Særlig ivrig var eg på min nye boxed P4 2.8 Ghz prosessor (ikke rart med tanke på at min om-litt-pensjonerte CPU var på 200 MHz;). Uansett, så såg jeg litt på vifta som kom med prosessoren, og på nedsida var det et svart "klistremerke", som jeg da trudde kunne være et lite deksel over thermal-paden. "Jeg får ta den vekk og se hva som er under da". *kremt*, ikke det lureste man kan gjøre vel... Det viste seg at "klistremerket" var selve thermal-paden... , hva gjør jeg?. No er den bøyd og ruglete, og deler av det svarte tynne laget er litt skrellet av... Til grafikkortet mitt (powercolor 9800 pro) kjøpte jeg VGA silencer, og med den kom det litt goop. Bør jeg fjerne thermalpaden fra viften som kom med prosessoren, og bruke litt goop i stedet?. Går det ann å bruke kjølepastaen som kom med viften?. Hva synsest dere er til å foretrekke: Litt skadet thermal pad, eller goop?. Og hva gjør jeg så for å fjerne Thermal-Paden... noen forslag?. Kan jeg rett og slett rense det med fortynningsmiddel og et par q-tipser? Trenger virkelig hjelp her, alle idéer og tanker er ønskte... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Fjern thermal paden med isopropanol (fåes på bensinstasjoner) og en fille eller noe slikt. så tar du på goop på prosessoren og smører utover med et kredittkort eller noe slikt (gjerne as5) og setter på kjøler! Lenke til kommentar
Quijote Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Kan jeg bruke goop-en som kom med VGA silenceren?... det skulle det vel ikke være noe problem med? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Bare bruk den goopen som fulgte med VGA silenceren du.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå