huf Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg og noen kamerater av meg er for tiden travelt opptatt med å lage en hjemmeside til vårt kommende lan-party. I denne omgang var det jeg som skulle gi meg ut på å lage logoen. Det er som alle vet ikke så lett å lage noe som er både fint å se på, passer til siden, og er fengende. Jeg har laget et forslag, og hadde satt stor pris på kritikk fra dere her på forumet. LOGOEN Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Tja jo, den kan vel vere fin... adresse til sida? Blir litt feil å sjå den ut av sammenheng liksom. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Tja, fin nok den, men fjern den linja i bakgrunnen der, den wavy saken. Ellers kunne den nok tjent seg UTEN så stort mellomrom mellom "Arena" og "Lan" og SAMME skriftstørrelse på de to, eventuellt 0 mellomrom og forskjellig skriftstørrelse. Er også litt "feil" at rundingene bak bokstavene har forskjellig opacity, bør være en viss symmetri. By the way, det der er ikke en logo, det er en banner/header. Lenke til kommentar
huf Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Takker for god respons. Grunnen til at jeg ikke har lagt ut link til siden, er at den er på et så tidlig stadie at jeg så ikke vitsen. Kan evt legge den ut når den er komt et stykke videre. HalTan: Ja, er enig i at skriften bør forandres på. Mye er allerede forandret på siden v. 1, men jeg får tuske litt videre å se om jeg kan få det til enda litt bedre. Kanskje det blir fint sånn som du sier med 0 mellomrom mellom ordene og kanskje forskjellig farge på ordene..jeg får prøve det ut, og legge ut en v. 3 i morgen. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 By the way, det der er ikke en logo, det er en banner/header. Men fin var den i-alle-fall Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Enig med HalTan. EDIT: Øyh! Kategorien har skifta navn. Endret 6. februar 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Enig med HalTan. EDIT: Øyh! Kategorien har skifta navn. Hiver mæ på! og som HalTan sier: lær å skille mellom logo vs header/banner Logo = vektor-grafikk Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Den begynte bra på venstre side, men linjene i kryss, samt den "squiggle"-greien må vekk. Teksten bør du holde i en farge og størrelse, og skriften under ble alt for sammenpresset. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Enig med HalTan. EDIT: Øyh! Kategorien har skifta navn. Hiver mæ på! og som HalTan sier: lær å skille mellom logo vs header/banner Logo = vektor-grafikk det er viktig hehe Lenke til kommentar
Murty Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Enig med HalTan. EDIT: Øyh! Kategorien har skifta navn. Hiver mæ på! og som HalTan sier: lær å skille mellom logo vs header/banner Logo = vektor-grafikk hmm.. tror da dette er feil men.. En Logo bør ikke nødvendigvis være vektorgrafikk.. Ingen som henger deg om du lager en logo i bitmapgrafikk.. Riktig nok er det veldig vanlig å lage logoer i vektorgrafikk.. og det er en stor fordel da du kan forminske/forstørre så mye du vil uten at det skal gå ut over kvaliteten. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Enig med HalTan. EDIT: Øyh! Kategorien har skifta navn. Hiver mæ på! og som HalTan sier: lær å skille mellom logo vs header/banner Logo = vektor-grafikk hmm.. tror da dette er feil men.. En Logo bør ikke nødvendigvis være vektorgrafikk.. Ingen som henger deg om du lager en logo i bitmapgrafikk.. Riktig nok er det veldig vanlig å lage logoer i vektorgrafikk.. og det er en stor fordel da du kan forminske/forstørre så mye du vil uten at det skal gå ut over kvaliteten. En logo MÅ kunne forstørres og forminskes, Derfor SKAL logoer lages i vektor... Blir du bedt om å lage en logo for et firma etc. blir du nok lynsja om den er i bitmap... Det viser nå iallefall at man mangler vesentlige kunnskaper i et fag man burde kunne om man tilbyr slike tjenester. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 hmm.. tror da dette er feil men.. En Logo bør ikke nødvendigvis være vektorgrafikk.. Ingen som henger deg om du lager en logo i bitmapgrafikk.. Riktig nok er det veldig vanlig å lage logoer i vektorgrafikk.. og det er en stor fordel da du kan forminske/forstørre så mye du vil uten at det skal gå ut over kvaliteten. Hvorfor uttale seg når man ikke vet hva man snakker om? Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Takker for både ris og ros til nå. Kommer til å ta punktene deres på alvor, revurdere visse ting på _headeren_ og legge ut en v 3 i dag. Skal gjøre det så fort som jeg blir frisk nok. Er syk.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Tja, fin nok den, men fjern den linja i bakgrunnen der, den wavy saken. Ellers kunne den nok tjent seg UTEN så stort mellomrom mellom "Arena" og "Lan" og SAMME skriftstørrelse på de to, eventuellt 0 mellomrom og forskjellig skriftstørrelse. Er også litt "feil" at rundingene bak bokstavene har forskjellig opacity, bør være en viss symmetri. By the way, det der er ikke en logo, det er en banner/header. Du er kanskje ung, men du er ikke så dum du Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Må folk lære seg forskjell på logo, banner og header her! Ganske pen den jah. Har ikke noe særlig kritikk å gi egentlig. Muligens du kunne kutta eller redigert antialiasing på logo version 0.2? Også L'en i LAN kan godt være like mørk som A'en i Arena. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Du er kanskje ung, men du er ikke så dum du Det har da ingen påstått heller Endret 6. februar 2004 av HalTan Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Here comes version 3. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) EDIT: opps fant ut at jeg satt på en SKAM dårlig skjerm... men synes fortsatt at CD/LP-en ikke passet Endret 6. februar 2004 av $k$ Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) men synes fortsatt at CD/LP-en ikke passet Det er ikke en LP det skal forestille, det er en pc vifte. Trodde det var lett å se jeg.. Endret 6. februar 2004 av huf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå