Gå til innhold

Ønsker kritikk vedr. logo..

Anbefalte innlegg

Jeg og noen kamerater av meg er for tiden travelt opptatt med å lage en hjemmeside til vårt kommende lan-party. I denne omgang var det jeg som skulle gi meg ut på å lage logoen. Det er som alle vet ikke så lett å lage noe som er både fint å se på, passer til siden, og er fengende.

Jeg har laget et forslag, og hadde satt stor pris på kritikk fra dere her på forumet.

LOGOEN

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, fin nok den, men fjern den linja i bakgrunnen der, den wavy saken. :) Ellers kunne den nok tjent seg UTEN så stort mellomrom mellom "Arena" og "Lan" og SAMME skriftstørrelse på de to, eventuellt 0 mellomrom og forskjellig skriftstørrelse. Er også litt "feil" at rundingene bak bokstavene har forskjellig opacity, bør være en viss symmetri.

By the way, det der er ikke en logo, det er en banner/header.

Lenke til kommentar

Takker for god respons. Grunnen til at jeg ikke har lagt ut link til siden, er at den er på et så tidlig stadie at jeg så ikke vitsen. Kan evt legge den ut når den er komt et stykke videre.

HalTan: Ja, er enig i at skriften bør forandres på. Mye er allerede forandret på siden v. 1, men jeg får tuske litt videre å se om jeg kan få det til enda litt bedre. Kanskje det blir fint sånn som du sier med 0 mellomrom mellom ordene og kanskje forskjellig farge på ordene..jeg får prøve det ut, og legge ut en v. 3 i morgen.

Lenke til kommentar
Enig med HalTan. :yes:

EDIT: Øyh! Kategorien har skifta navn.

Hiver mæ på! :yes:

og som HalTan sier: lær å skille mellom logo vs header/banner

Logo = vektor-grafikk

hmm.. tror da dette er feil men.. En Logo bør ikke nødvendigvis være vektorgrafikk.. Ingen som henger deg om du lager en logo i bitmapgrafikk..

Riktig nok er det veldig vanlig å lage logoer i vektorgrafikk.. og det er en stor fordel da du kan forminske/forstørre så mye du vil uten at det skal gå ut over kvaliteten.

Lenke til kommentar
Enig med HalTan. :yes:

EDIT: Øyh! Kategorien har skifta navn.

Hiver mæ på! :yes:

og som HalTan sier: lær å skille mellom logo vs header/banner

Logo = vektor-grafikk

hmm.. tror da dette er feil men.. En Logo bør ikke nødvendigvis være vektorgrafikk.. Ingen som henger deg om du lager en logo i bitmapgrafikk..

Riktig nok er det veldig vanlig å lage logoer i vektorgrafikk.. og det er en stor fordel da du kan forminske/forstørre så mye du vil uten at det skal gå ut over kvaliteten.

En logo MÅ kunne forstørres og forminskes, Derfor SKAL logoer lages i vektor...

Blir du bedt om å lage en logo for et firma etc. blir du nok lynsja

om den er i bitmap... Det viser nå iallefall at man mangler vesentlige

kunnskaper i et fag man burde kunne om man tilbyr slike tjenester.

Lenke til kommentar

Hvorfor uttale seg når man ikke vet hva man snakker om? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Tja, fin nok den, men fjern den linja i bakgrunnen der, den wavy saken. :) Ellers kunne den nok tjent seg UTEN så stort mellomrom mellom "Arena" og "Lan" og SAMME skriftstørrelse på de to, eventuellt 0 mellomrom og forskjellig skriftstørrelse. Er også litt "feil" at rundingene bak bokstavene har forskjellig opacity, bør være en viss symmetri.

By the way, det der er ikke en logo, det er en banner/header.

Du er kanskje ung, men du er ikke så dum du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...