RUY! Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg har vannkjøling fra Water Chill, som funker nok så bra, har cpu på 34 grader, og hovedkort på 23 grader. Men en dag når jeg skulle skifte hovedkort, så tok jeg ut vannet, og kobla fra kiten fra water chill. Da jeg skulle sette det sammen igjen, starta jeg pc'en, og der kom det en lyd som om noe skulle vært løst inni, ikke vet jeg. Men det bråker hvertfall! Ca 40db + \ - . Vet noen råd, eller om jeg må kjøpe ny pumpe? Lenke til kommentar
Homme Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 helt sikker på om alt er festa/kobla riktig? Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 hvor mye bråker waterchill settet til vanlig? vurderer å kjøpe dette skjønner du Lenke til kommentar
AHzip Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 hvor mye bråker waterchill settet til vanlig? vurderer å kjøpe dette skjønner du det er et veldig bra spm. jeg har også skikkelig planer nå. det er jo veldig billig på komplett selv om det står at det bare er for slot a. det må da være galt? min pc bråker skikkelig mye og alt jeg har er skikkelig jalla så det er ikke brae tempraturen heller! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 hvor mye bråker waterchill settet til vanlig? vurderer å kjøpe dette skjønner du Vis man kjører sunonvifta på 7 volt, er det ett hyggelig avslappende sus. Lenke til kommentar
koks Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Dette settet bråker veldig lite spør du meg. Kjører selv en enermax variabel på minste hastighet (8V fra hovedkort + skrudd helt til bånn på den variable skruen som henger på vifta) istedenfor sunon-vifta som følger med (siden MB krevde en CPU-vifte). Dette kjøler mer enn bra nok (2500+@3200+@43C load). Jeg kjører hele settet (CPU+GPU+NB). Har en 8cm 13dB Papst i tillegg. Harddisken (Samsung SpinPoint P80) har jeg hengt opp i NoVibes strikk så den bråker ikke noe den heller. Har ingen orntlig måling, men tror neppe det bråker mer enn noen-og-tjue decibel. Endret 5. februar 2004 av koks Lenke til kommentar
RUY! Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Vel, jeg kjører sikkert på 12v, hvordan kan jeg stille på volten? er det den lille jumperen på konverteren? Lenke til kommentar
Daron Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Til svar på originalspørsmålet... Sjekk at ingen av slangene ligger mot noe som kan "rasle". Vibrasjoner kan forplante seg fra pumpen via slangene.. Så hvis slangen ligger opp mot et løst deksel f.eks. så kan dette skape ulyder... Bare et tips.. hadde det problemet hos meg ivertfall.. Lenke til kommentar
RUY! Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) hmm det kan kanskje være problemet, fordi den bråka ikke så mye når jeg hadde den utenfor, på teppet og testa det hele, så skal sjekke med en gang:D Btw, går det å koble på en chipset blokk på dette settet, uten å kjøpe ekstra pumpe og radiator? Endret 5. februar 2004 av RUY! Lenke til kommentar
RUY! Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 ok, det var ikke det med løse plater som var problemet, det bråker like mye hele tiden, som om rotoren er løs eller no, kanskje det er noe lignende problemet som er på Eheim pumpene, bare det at med Hydor pumpa klarer jeg ikke å åpne. SÅ hvis noen har en ide om hva som kan være problemet, la meg vite! Lenke til kommentar
RUY! Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 hvor mye bråker waterchill settet til vanlig? vurderer å kjøpe dette skjønner du Vis man kjører sunonvifta på 7 volt, er det ett hyggelig avslappende sus. det er ikke sunon vifta mi som bråker, det er pumpa Lenke til kommentar
koks Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 ok, det var ikke det med løse plater som var problemet, det bråker like mye hele tiden, som om rotoren er løs eller no, kanskje det er noe lignende problemet som er på Eheim pumpene, bare det at med Hydor pumpa klarer jeg ikke å åpne. SÅ hvis noen har en ide om hva som kan være problemet, la meg vite! Regner med at du har prøvd det allerede, men det kan være litt luft i pumpa, prøv å riste litt på den, snu den på hodet, løft den opp og ned så den er hhv ovenfor og nedenfor alt annet, osv osv. Kommer ulyd i den hvis det er luftbobler inni. Bråker den forresten like mye hvis du holder den i hånda? Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 ok, det var ikke det med løse plater som var problemet, det bråker like mye hele tiden, som om rotoren er løs eller no, kanskje det er noe lignende problemet som er på Eheim pumpene, bare det at med Hydor pumpa klarer jeg ikke å åpne. SÅ hvis noen har en ide om hva som kan være problemet, la meg vite! Joda Hydor pumpa er enkel å åpne, du tar først å røsker vekk det dekselet deretter skrur du opp den blå ringen. Så tar du ut det stykket som nippelen er festa i. Da ser det slik ut. Deretter kan du dra av den gummidingsen som er i kvar ende av akslingen. Den eine gummidingsen står inni det stykket som nippelen er festa i. Ok då ser det sånn ut. So drar du den magnetet av sjølve impelleren, det kan virka litt skummelt, men det går ofta bra . . . For oss som slit med godt slittne bildekk så ser detta ikkje særlig bra ut . Denna konstruksjonene ber jo om ubalanse. Er begge dei to tappene/greiene/kilene/whatever særlig nær kvarandre skulle ein jo tru at det blir ubalanse rundt aksen. Ja ja. Viss vi skal drista oss til ein tur på OcShoot så kan me lesa om nova pumpa der nokon hadde slipt vekk noko rask som, ein og finn på Hydorpumpa. Lenke til kommentar
RUY! Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 ok, det var ikke det med løse plater som var problemet, det bråker like mye hele tiden, som om rotoren er løs eller no, kanskje det er noe lignende problemet som er på Eheim pumpene, bare det at med Hydor pumpa klarer jeg ikke å åpne. SÅ hvis noen har en ide om hva som kan være problemet, la meg vite! Regner med at du har prøvd det allerede, men det kan være litt luft i pumpa, prøv å riste litt på den, snu den på hodet, løft den opp og ned så den er hhv ovenfor og nedenfor alt annet, osv osv. Kommer ulyd i den hvis det er luftbobler inni. Bråker den forresten like mye hvis du holder den i hånda? ja, bråker like mye da. Lenke til kommentar
RUY! Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 ok, det var ikke det med løse plater som var problemet, det bråker like mye hele tiden, som om rotoren er løs eller no, kanskje det er noe lignende problemet som er på Eheim pumpene, bare det at med Hydor pumpa klarer jeg ikke å åpne. SÅ hvis noen har en ide om hva som kan være problemet, la meg vite! Joda Hydor pumpa er enkel å åpne, du tar først å røsker vekk det dekselet deretter skrur du opp den blå ringen. Så tar du ut det stykket som nippelen er festa i. Da ser det slik ut. Deretter kan du dra av den gummidingsen som er i kvar ende av akslingen. Den eine gummidingsen står inni det stykket som nippelen er festa i. Ok då ser det sånn ut. So drar du den magnetet av sjølve impelleren, det kan virka litt skummelt, men det går ofta bra . . . For oss som slit med godt slittne bildekk så ser detta ikkje særlig bra ut . Denna konstruksjonene ber jo om ubalanse. Er begge dei to tappene/greiene/kilene/whatever særlig nær kvarandre skulle ein jo tru at det blir ubalanse rundt aksen. Ja ja. Viss vi skal drista oss til ein tur på OcShoot så kan me lesa om nova pumpa der nokon hadde slipt vekk noko rask som, ein og finn på Hydorpumpa. Hva du mener jeg bør gjøre da? Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Btw, går det å koble på en chipset blokk på dette settet, uten å kjøpe ekstra pumpe og radiator? Ja. Asetek har ju färdiga kit för CPU, GPU och chipset med den pumpen och radiatorn. Du behöver bara köpa chipset-blocket, montera dit det och ansluta slangarna. Det bör kopplas in efter CPU men behöver inte ligga efter GPU i kretsen. /Olle Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 jeg har sett litt på det cpu\gpu\chipsett settet(waterchill) og fant ut at det var 2-300kr billigere på komplett enn 3dfxcool.. men er det på komplett til p4 også,eller kun socket A? hvor bør jeg kjøpe og burde jeg slenge på en peltier i samme slengen? eller vil ikke det gjøre så stor suksess på temperaturen? 1 eller 2 radiatorer(best å bruke?) og hvor bør man plassere de(n)? Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hva du mener jeg bør gjøre da? Tja, det er et godt spørsmål. Eg veit ikkje om noken andre har gjort dette før. Derfor er det jo tvilsomt om det har noko effekt. Det virkar og som at støyen frå Hydor varierer frå pumpe til pumpe, for min del synes eg at den vibrerer ein del. Derfor foreslår eg følgende: Du fjernar litt av den tappen på magnet dellen slik at den får samme massen som den tilsvarande tappen på impellaren. Deretter limer du delene saman slik at dei to tappane står på motsatt side/lengst frå kvarandre. Dette skulle då hjelpe å balansere impellar og magnet. På mi pumpe virkar det som om impellaren er litt skeiv på utsida i tillegg. Når eg snurrar impellar og magnet rundt når dei er montert på akslingen, ser eg tydelig at den har litt større radius der som plastikken har blitt sprøyta inn under produksjonen. OcShoot trikset jo ein enkel sak, men her må en kanskje bruka litt superlim som sparkel i dei to små hola for å lage ei slett overflate. Sjøl har eg tenkt å gjera desse tinga ei gong i tida, men eg lurer på ka type plast som er brukt i impellaren og ka lim som ville fungera best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå