Gå til innhold

Program til å lage geografisk kart

aiuL

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg leter etter et program som gjør det enkelt å lage kart over egenproduserte geografiske områder. Tenker da noe liknende til de kartene som følger med blant annet Morrowind eller Dark Age of Camelot. Det trenger selfølgelig ikke være så proffesjonelt, skal tross alt bare brukes til hobbyprosjekter. Kom gjerne med forslag :)

Har prøvd i Adobe Photoshop, men var ikke spesielt vellykket. Eventuelt noen som har noen råd til hvordan du skal få et noenlunde kartliknende resultat ?

Takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke de spillene dine egne kartgeneratorer slik f.eks Railroad Tycoon har...?Batlefield 1942 kommer også med egn kartgenerator i Deluxeutgaven. Railroad Tycoon 2 har en kartgenerator for 2,5D, RT3 og BF1942 for 3D. Slike kart vet jeg kan eksporteres mellom endel spill, finnes et felles format som jeg naturligvis ikke husker navnet på siden jeg sitter på nattvakt. Det finnes mange program for å tegne kart, men om disse kan brukes til å tegne kart til bruk i spill vet jeg ikke. PC World har stadig referanser til slike små tegneprogram. http://www.pcworld.no er dog rotete side å finne frem på.

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Hørte av den datanerden av en lærer vi har, at Adobe Illustrator er utbredt til å lage kart med?

Bruker Illustrator en god del på skola for tida, skjønner ikke helt hvordan det kan være så bra å lage kart med... Sikkert bare jeg som er helt borte på Illustrator. Hvis du aldri har brukt Illustrator, vil dette da ikke være noe særlig lurt

+

DET ER J****G DYRT! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...