Gå til innhold

Vil jeg merke noe spesiell forskjell i ytelse?

Anbefalte innlegg

Vel, siden jeg ikke har brukt intel siden den første celeron kom (den uten cache) på 266, så tenkte jeg det var på tide å teste intel igjen :)

Nu har jeg xp2100+ og msi kt4v hovedkort (MS-6712).

Det nye komponentene er:

Intel Pentium 4 - 2.8Ghz Socket PGA478PC800, 512KB cache

Asus P4C800 Socket478/800Mhz P4I875P

Utenom disse komponentene har jeg 2x512mb DDRAM, 2x 120gb hd med 8mb cache, og et sapphire radon9700pro

Vil jeg få bedre ytelse i spill nå?

Feks. SWG, og/eller battlefield1942?

Har vært plaget med sinnsyk lav fps i BF1942 med høy oppløsning :cry:

Mvh

thomas

beklager, skriveleif, hadde ikke SDRAM, men :

Crucial PC2700 DDR-DIMM

Endret av Lockedup.net
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tørre å påstå at du vil merke endel forskjell fra en XP2100+ til en P4 2.8GHz :yes:

Har en kompiss som har xp2100+, den er ikke rask i forhold til min p4 2.6GHz, så fra hans til min er det GANSKE stor forskjell. Du vil nok få litt bedre FPS også ja ;)

En P4 2.8 kan du også lett klokke ganske høyt. En P4 2.8GHz SL6Z5 kommer du ganske garrantert til å klare 3.3GHz med, de fleste jeg har sett kjører den stabilt på 3.4-3.6GHz :D

Du får også DUAL-ram på det Intel systemet, noe du også vil tjene på (hvis du har 2 ram brikker) ;)

Hos en kompiss av meg, som har P4 2.53GHz og 9700pro går bf1942 med full grafikk glatt som bare det. Kunne ikke forestillt seg bedre.

Med SDram vil du ikke kunne kjøre DUAL

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Du kan ikke bruke de SD-ram brikkene dine på det hk..

i følge hjemmesideinformasjonen på hovedkortet kan jeg :)

Crucial PC2700 DDR 512MB CL2.5 6ns

2x sånne har jeg, og anbefalt brikken som du kan f.eks kjøpe med fra mpx.no er Kingston 512MB DDR PC2700 :yes:

Ikke snilt å prøve å skremme folk slik som det der :no:

Endret av Lockedup.net
Lenke til kommentar
Du vil merke forskjell da jeg hadde 2,8 sammenlignet jeg den med min 2500 og ja det var forskjell, denne merket jeg godt når jeg feks holdt på med bilder/videoredigering og hadde flere ting oppe samtidig.

Så rammen fungerer fint?

Men kan ikke kjøre duel?

Hvorfor ikke?

Jeg er helt ute av loop når det gjelder data, har egentlig ikke rotet noe spessielt med det siden 1999, og jeg er presenil :cry:

Lenke til kommentar

Det er nok ikke SDRAM du har, for MSI KT4V støtter kun DDR SDRAM, jeg siterer:

Supports DDR200/266/333/400 memory

Se selv på denne linken.

DDR SDRAM og SDRAM har forkjellige fysiske spor, så det er ikke mulig å ta feil.

Det kan hende at brikkene dine har hastighjeten PC2100, det er for tregt for en P4 2.8GHz egenglig, men kan kan muligens sette opp en FSB/minn ration i bios og likevel bruke de gamle brikkene.

Det er likevel bare sløsing med penger å "oppgradere" fra AMD XP2100 til Intel P4 2.8GHz. Det er altfor liten forskjell. Spar heller pengene i et halvt år til og kjøp noe rådd da, f.ek.s P4 3.6++GHz, eller AMD 64. Da må du nok kjøpe nytt minne også.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke SDRAM du har, for MSI KT4V støtter kun DDR SDRAM, jeg siterer:

Supports DDR200/266/333/400 memory

Se selv på denne linken.

DDR SDRAM og SDRAM har forkjellige fysiske spor, så det er ikke mulig å ta feil.

Det kan hende at brikkene dine har hastighjeten PC2100, det er for tregt for en P4 2.8GHz egenglig, men kan kan muligens sette opp en FSB/minn ration i bios og likevel bruke de gamle brikkene.

Det er likevel bare sløsing med penger å "oppgradere" fra AMD XP2100 til Intel P4 2.8GHz. Det er altfor liten forskjell. Spar heller pengene i et halvt år til og kjøp noe rådd da, f.ek.s P4 3.6++GHz, eller AMD 64. Da må du nok kjøpe nytt minne også.

Crucial PC2700 DDR 512MB CL2.5 6ns

jeg har 2 av disse brikken i maskinen nå, er kopiert rett fra komplett sine sider og min ordre historie.

På mpx sine sider anbefales pc2700.

"forvirra" :cry:

|edit| beklager alt rotet, jeg hadde en skrifeleif i første post, og skrev SDRAM, men jeg mente egentlig :

Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns

Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64..

så da er alt ok? :w00t:

Endret av Lockedup.net
Lenke til kommentar
Du vil merke forskjell da jeg hadde 2,8 sammenlignet jeg den med min 2500 og ja det var forskjell, denne merket jeg godt når jeg feks holdt på med bilder/videoredigering og hadde flere ting oppe samtidig.

Så rammen fungerer fint?

Men kan ikke kjøre duel?

Hvorfor ikke?

Jeg er helt ute av loop når det gjelder data, har egentlig ikke rotet noe spessielt med det siden 1999, og jeg er presenil :cry:

Om det er sdram vil den ikke funke da dette hovedkortet kun støtter ddr ram, men er litt i tvil om hva du egentlig sitter med.

Lenke til kommentar
RAM Modulene du har er jo DDR RAM (DDR SD-RAM) altså hvis det står på informatsjonen til kortet at du kan bruke det, så kan du det... :p

hehe

"kosepå"

Jeg la ikke merke til at jeg skrev SDRAM i første posten, begynte nesten å grine da folk ble så negative til valget mitt, og det er ikke noe for en eks MP og en gubbe nesten i 30årene :laugh:

Lenke til kommentar

Lockedup.net: Installer aida32 så har du ett meget bra hjelpemiddel til å finne ut hva du har på hovekortet.

Men for å være ærlig, ville du også merket mye om du hadde kjøpt deg ett nyere AMD system, Feks A64 3200+ PS: Har selv intel 2.6GHz/800.

Men du skulle hatt pc3200 ram brikker, de er bare litt raskere, men de er bedre om du vil kjøre dual ddr på ditt forslag til hovedkort.

Lenke til kommentar
Lockedup.net: Installer aida32 så har du ett meget bra hjelpemiddel til å finne ut hva du har på hovekortet.

Men for å være ærlig, ville du også merket mye om du hadde kjøpt deg ett nyere AMD system, Feks A64 3200+ PS: Har selv intel 2.6GHz/800.

Men du skulle hatt pc3200 ram brikker, de er bare litt raskere, men de er bedre om du vil kjøre dual ddr på ditt forslag til hovedkort.

Hei

Jeg har ikke lyst på noe nytt AMD system, tror jeg konventerer til Intel.

RAM brikkene er ikke noe jeg har bestilt nå, de er noe jeg bruker på det nåværende systemet.

Men hadde jeg kjøpt RAM på tirsdag da jeg bestilte fra mpx, så ville jeg ha kjøpt bedre og raskere ram :yes:

Takker for forslaget :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...