dim3 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 jeg har brukt det asus kortet.. og var utrolig fornøyd med kortet.. fet bundle og et veldig bra kort. digg med dual lan muligheten:) jeg ville gått for asus Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 NF7-S v2.0 har vist seg bra i mange tester.MEN: Pass på å se til at chipset kjøleren sitter som den skal ..mener det var på dettee HK'et at ribba kunne løsne fra HK. (correct me if I'm wrong) det var ikke det kortet.. det var forrige version av abit ic7 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Alle kortene nevnt i innledninga er bra. Kun marginale forskjeller som vanlige dødelige ikke vil merke så mye til. Med mindre hardware'n skal tynes til siste MHz så er alle korta like gode Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg kan med waffal med hånda på hjertet si at jeg ikke kan anbefale Abit AN7. Waffal ikke før det kommer en ny revisjon..orker ikke utdype meg, men det endte med at jeg "røsket" ut høytalerpluggen til HK Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Noen som har erfaringer med DFI Lanparty eller Abit AN7 da?? DFI Lanparty frister veldig, "alle" har NF7-S, AN7 er ganske nytt og Asus er veldig bra. Hva skal jeg velge DFI Lanparty B og Infinity er utvilsomt de beste overklokkingskortene til socket A. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Xander^: Kan du VÆRSÅSNILL å utdype deg LITT , veldig lyst å høre. Blir kanskje DFI Lanparty Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Bare fortsett og svare Jeg vil gjerne høre alles erfaringer Lenke til kommentar
-=Metal=- Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg har Abit NF7 -S 2.0, bare lurer på om dette kortet har 1000mbit LAN eller 100??? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 på abit sine sier står det 100 MBit Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg har Abit NF7 II hvor jeg kjører 234,5MHz fsb (mp 9.5), men jeg blir småfrustrert av å lese om Dfi's høye fsb når jeg sitter på Winbond bh-5 brikker, mest sannsynlig blir det til at jeg punger ut en høvding for Dfi NFII Ultra Infinity. (med 3.3 vdimm burde jeg greie 255 -> 265MHz fsb) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det beste er ikke at de greier så veldig mye høyere FSB enn NF7, men DFI gjør det også med høy MP og vcore, noe som ikke kommer på tale med NF7, dette er ganske irriterende for de av oss som har CPU-er som kommer høyt. Det ser ut som mitt NF7 er dødt (kan være RAM-brikkene, vet ikke enda), isåfall blir det Infinity på meg også. Et minus er vcore på "bare" 2v, og i tillegg er den ustabil der oppe, så vcore-mod bør utføres hvis en har store ambisjoner. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Et minus er vcore på "bare" 2v, og i tillegg er den ustabil der oppe, så vcore-mod bør utføres hvis en har store ambisjoner. "Bare" hvor mye dropper Vcore fra 2V? (forutsatt en har strømsterk psu) Men for å ikke kapre tråden helt.. BH-5 er ett must med Dfi når det er snakk om høy fsb. Endret 6. februar 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Abit NF7-S v2.0 Det er nok det beste med tanke på prisen ja, men om pris ikke er relevant så er vel Abit AN7 å foretrekke. (Det er jo etterfølgeren til NF7-S 2.0) nja... AN7 er ikke en direkte etterfølger av NF7-s fordi det er gjort store endringer på kortet, og det har vært rapportert en hel hurv med merkelige oppdagelser med det kortet. Hadde det vært en naturling etterfølger hadde AN7 taklet like høy fsb, hatt mere strømsterke komponenter og hatt samme stabilitet som NF7-s. Min oppfatning er at AN7 bare er et kort som har til hensikt å få ut uGuru chipsettet. Jeg har bootet/lastet windows og startet et par programmer med NF7-S på 242mhz fsb (uten mod), men med lav multiplier. (brukte høye timinger på et par Twinx pc4000 brikker). Hvis det er slik det blir sagt at revB av DFI kortet takler høy multiplier samtidig med høy fsb, så ser jo det ut som det beste valget hva overklokking angår. Jeg har bygget x-antall maskiner nå med NF7-S og har ikke et vondt ord å si om det. Har bygget bare to asus A7N8x basserte maskiner, og begge disse ble ikke overklokket, så jeg kan ikke si så mye om de egentlig. Har ikke vært borti DFI kortet, men har vurdert å kjøpe det et par ganger, da jeg så det fikk god kritikk. Har bygget (dvs, jeg gadd ikke bygge den engang) en maskin med abit AN7. Tok kortet litt nærmere i øyesyn og fant en hel del merkelige "modder" på kortet, utført av krakilske/nervøse/skeptiske ingeniører? Ikke vet jeg, men det ga ikke det beste inntrykket... Her er bildene (ikke superkvalitet, og ikke makro) Mine frustrerte AN7 fotos DrE Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) "Bare" hvor mye dropper Vcore fra 2V? (forutsatt en har strømsterk psu) Men for å ikke kapre tråden helt.. BH-5 er ett must med Dfi når det er snakk om høy fsb. Vet ikke helt, det er vel litt forskjellig tull med 2v vcore. En mod gjør det bedre selv om du ikke skal ha mer enn 2v. Se bla.a. her. Ikke alle som har problemer. Endret 6. februar 2004 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 En mod gjør det bedre selv om du ikke skal ha mer enn 2v. Jepp, det har du rett i. Selv bare et sett artic silver thermal adhessive og noen bittesmå kjøleribber på MOSFET kan gjøre underverker når du begynner å nærme deg "kanten" av spennings-stigen... DrE Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Men Dfi NFII Ultra er bedre enn Abit NF7 II etter hva jeg har lest om de nye sølvfarga kondensatorene, og AN7 virker ganske dubiøs. Lenke til kommentar
mastiempo Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Foreslår at du kjøper både Abit NF-7 S og Asus Asus Deluxe-kortet som demokort på komplett, så kan du teste deg frem til hva som er best. Får 'nesten' to hovedkort til prisen av en Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Vel, jeg har litt dårlige erfaringer med AN7. Noen av irritasjons-momentene er at av og til begynner kortet å hyle. Hylingen slik jeg ser det kommer av at kortet missforstår tempen på chipsettet. Den viser ca 100 grader feil (!) I bios`n er det noe som heter "OC on the fly" Dette er en funksjon som skal gjøre det lettere å klokke for nybegynnere. Denne virker ikke, selv etter den siste bios oppdateringen. En dag fant jeg ut at jeg skulle kjøpe ny blokk til prosessoren. Monteringen gikk som smurt, men kortet begynte å hyle for det. Da fant jeg ut at kortet ikke godtok en RPM under 2500. (Kjølern gikk på 1500 RPM) Det hele endte med at jeg rev ut høytalerkontakten på hovedkortet. Som da løste problemet. Så kan vi ta for oss PCI-portene. Enkelte porter kan man ha kun enkelte PCI-kort i pga det er kondensatorer i veien. (irriterende) Men selfølgelig funker det ellers.. Endret 7. februar 2004 av Xander^ Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Etter det jeg har lest over alt på nettet er ytelsesforskjellen minimal på nforce2. du kan velge vilket som helst av de kortene over å få omtrent den samme ytelsen. Skal du overklokk? Da bør du ha et hovedkort med kjøling på kortet.Kan nevne Epox rda3+. Det bruker jeg og er 100% fornøyd uten at jeg kan si at det er noe særlgi bedre en noe annent. Abit for god kritikk samme med asus så her blir du nok godt fornøyd uansett. Mit tips: EPOX RDA3+ PS: Det har støtte for S-ATA, RAID og mer... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Men Dfi NFII Ultra er bedre enn Abit NF7 II etter hva jeg har lest om de nye sølvfarga kondensatorene, og AN7 virker ganske dubiøs. Dubiøs? Kortet er ikke bare dubiøst, det er supersupspekt! Vik fra meg du betaversjon av et hovedkort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå