endrebjo Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Er på utkikk etter et nytt hovedkort og lurer på hvilket av følgende hovedkort som er best. Asus A7N8X-E Deluxe Abit AN7 Abit NF7-S v2.0 og DFI Lanparty NFII Ultra (Rev. B) Takker for svar Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Er på utkikk etter et nytt hovedkort og lurer på hvilket av følgende hovedkort som er best. Best til hva? Lenke til kommentar
granhus Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 av de 3 øverste mener jeg Abit NF7-S v2.0 er best. vet ikke noe sælig om DFI kortet. jeg har Abit NF7-S v2.0 nå. har hatt det i ca en mnd og er meget fornøyd. funker meget bra til overklokking. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg har både brukt Abit og Asus, og er veldig fornøyd med begge to. Er du opptatt etter støy så kan det være lurt å velge Asus, de bruker passiv kjøler på kortet i motsetning til Abit. Du vil ikke angre dersom du velger Asus A7N8X-E Deluxe, en bedre versjon av Asus A7N8X Deluxe som jeg valgte. Masse fine egenskaper og funksjoner. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Abit NF7-S v2.0 Det er nok det beste med tanke på prisen ja, men om pris ikke er relevant så er vel Abit AN7 å foretrekke. (Det er jo etterfølgeren til NF7-S 2.0) Lenke til kommentar
rlz Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 En venn av meg har DFI-kortet. Det store plusset er enorm bundle ( ) men ytelsesmessig finnes det bedre alternativer. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Pris betyr ingenting!!! Kom med flere andre forslag (andre hovedkort) hvis dere vil Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 NF7-S v2.0 har vist seg bra i mange tester. MEN: Pass på å se til at chipset kjøleren sitter som den skal ..mener det var på dettee HK'et at ribba kunne løsne fra HK. (correct me if I'm wrong) Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Du bør iallefall gå for et hovedkort med nForce-chip, har hatt AsusA7N8Xdl som er et bra kort, nå har jeg Soltek 75RNL2-RL, stiligere kort fins ikke for socketA. Og N-F7 har jo "halve" Norge. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg har god erfaring med nyeste MSI k7n2 Delta-ILSR, det har nforce 400 Ultra chipset. Lenke til kommentar
MuD Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg har både brukt Abit og Asus, og er veldig fornøyd med begge to. Er du opptatt etter støy så kan det være lurt å velge Asus, de bruker passiv kjøler på kortet i motsetning til Abit. Du vil ikke angre dersom du velger Asus A7N8X-E Deluxe, en bedre versjon av Asus A7N8X Deluxe som jeg valgte. Masse fine egenskaper og funksjoner. eg har Abit NF7-S v2.0... eg syntes den vifta var noe dritt, kjølte dårlig og begynte og bråke etter ein liten stund. derfor kjøpte eg ein Zalman kjøleribbe som Denne, det var mye bedre før låg chipsett tempen på ca 28-29 grader no ligger den mellom 20-21 grader og den er ikkje hørbar så eg anbefale Abit NF7-S v2.0 på det sterkeste, også anbefaler eg den ribba på det hk-et Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Etter det jeg har lest over alt på nettet er ytelsesforskjellen minimal på nforce2. du kan velge vilket som helst av de kortene over å få omtrent den samme ytelsen. Skal du overklokk? Da bør du ha et hovedkort med kjøling på kortet. Kan nevne Epox rda3+. Det bruker jeg og er 100% fornøyd uten at jeg kan si at det er noe særlgi bedre en noe annent. Abit for god kritikk samme med asus så her blir du nok godt fornøyd uansett. Mit tips: EPOX RDA3+ PS: Det har støtte for S-ATA, RAID og mer... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 DFI, særlig om du er ute etter høy FSB. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Oi her kom det mange forslag. Vet enda ikke hva jeg skal velge. Er det noen som kan spesifisere for/imot på noen av kortene?? Da blir alt mye lettere Lenke til kommentar
unwill Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Socket A har vært på markedet en GOD stund. Tror det er den som har vært lengst aktiv på markedet. Alle barnesykdomer og sånt har jo blitt luket ut, og ting er egentlig ganske optimalt. Nforce2 er et kjempesuksess, og så lenge du velger det tviler jeg på at du kommer til å angre på noen som helst kjøp. Du har rett og slett et luksusproblem nå, og du kan ikke gjøre feil. Asus kortet som jeg har (ikke E), er stille, stabil, god ytelse, dual Lan, har veldig veldig bra onboard lydkort med støtte for 5.1... hmm... tja, og ellers det meste de andre kortene har også (som dual RAM, ekstra usb/firewire brakett osv...) Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Gode kort alle sammen. Har Asus A7N8Xdl selv og er veldig fornøyd med det. Abit NF7-S er vel bedre til overklokking, men jeg synes det er en fordel med passiv kjøling på chipsettet. Asus-kortet har dessuten to nettkontakter, og en av dem er Gigabit-LAN, en fordel hvis du har flere pc'er hjemme du skal koble sammen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Noen som har erfaringer med DFI Lanparty eller Abit AN7 da?? DFI Lanparty frister veldig, "alle" har NF7-S, AN7 er ganske nytt og Asus er veldig bra. Hva skal jeg velge Lenke til kommentar
Typho Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg har DFI Lanparty NFII og er kjempefornøyd med det Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har både asus a7n8xdeluxe og abit nf7s2.0 i hus. Kjempekort begge 2, men vil anbefale deg nf7s. Kjappere ved standard innst. og ikke minst visst du skal klokke, da asus ikke er i nærheten av å nærme seg den fsb du får på nf7s. De andre alternativene har jeg ingen erfaringer med. Du blir nok fornøyd uansett hvilket du skulle velge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå