Diablito2k Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) ARG!! hjelp! jeg kjøpte [url="http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX478V"]denne[/url] og[url="http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX478V"]denne vifta[/url] fra microplex. jeg hadde på kjøle pasta (ac5) og satte den fast, og jeg trippelt sjekka at den satt riktig. jeg satte på pcen og satt i gang med mirc og inett osv... så gikk jeg inn på aida32 og skulle se tempen, den lå på utrolige 53 grader idle!! jeg skulle teste om det var no galt så jeg tok å satte på hot cpu tester for å se, og temp gikk over 65 grader!! jeg heiv meg bak og dro ut støpselet, satte i den orginale kjøleren, og startet maskinen igjen. Nå¨lå den på ca 30 grader idle.. kan noen gi meg noen tips omg hva jeg kan gjøre? vurderer å sende den tilbake til micro.. Endret 22. februar 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 e finishen glatt? MEGET glatt! nesten speil blank. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 jeg mistenker vifta. siden den nesten ikke har noe luftstrøm den er HELT lydløs, men den kunne sikkert ikke flyttet ei fjær eigang Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Sjekk at kjøleren sitter som den skal, og at viften roterer som den skal. Du nevner ikke hvilken vifte du bruker (linken er gærn), men hvis du bruker en virkelig svak vifte så er det kanskje ikke så rart. Sjekk at viften ikke sitter løst, og at ikke det er noe galt med festemekanismen. Hvis du har montert som på bildene på microplex.no så sjekk festemekanismen enda en gang. Monterte en kjøler for ikke så lenge som brukte det plastfestet som står på hovedkortet fra fabrikk, og da måtte jeg bøye litt på festemekanismen for at den skulle stramme nok til. For det andre, så skal du aldri stole 100%prosent på temperaturavlesningen til hovedkortet, eller programmer som bruker biosinformasjonen til avlesning. Kjøp en termometer med tynn måler og legg den så tett inn til core som du klarer, uten å legge den mellom cpu og kjøler vel og merke Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 ups, sorry denne viften, er litt svak ja. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Er ikke den svakeste, langt i fra.. Men er nok litt overkill med så "liten" vifte til så "syk" ribbe. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Er ikke den svakeste, langt i fra.. Men er nok litt overkill med så "liten" vifte til så "syk" ribbe. altså, den vifta er det så vidt luftstrøm i .. har noen 80mm vifter som skal blåse 58cubikkmeter i timen og de er det futt i, den 92mm skal liksom ha 62cubikkmeter i timen.. MY ASS! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 ikkeno mer hjelp å få her nei. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 ikkeno mer hjelp å få her nei. Du sier du trippel sjekke, tok du den av og på tre ganger eller bare så du om den satt riktig? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 ikkeno mer hjelp å få her nei. Du sier du trippel sjekke, tok du den av og på tre ganger eller bare så du om den satt riktig? nja. ikke helt tok den av. jeg sjekket rundt hele blokken, og så på alle festene osv osv.. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Trodde det var opplagt: har du testet noen andre vifter? Du kan ikke sammenlikne den viften med noen andre? Så får du et innblikk i om den er dårlig eller ikke. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 skal lage en 80mm luft-trakt, og sette på en coolermaster vifte. den er det litt mer "futt" i forhold til den 92mm. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) kan noen anbefale ei vifte til Swiftec MCX478-V da? helst ei som blåser god og med et litt fornuftig støynivå (ikke delta) må være i str. 80mm eller 92mm. ps. har vifte-styring takker for alle linker Endret 6. februar 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Du sa du skulle sette på en funell. Hva med å bruke en 120mm på lav spenning? Da vil du få ca lik ytelse ved et sannsynligvis lavere støynivå. Tips til vifte er da en papst 120mm. Disse kan du bl.a kjøpe på http://www.microplex.no Funeller finner du også der. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 jo, men problemet er at det ikke er plass til en 120mm rett over cpu. med 92mm er det hårfin glipe mellom vifte og kabiss.. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg har samme kjøler og bruker denne viften. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 hvor får man kjøpt 80-92mm adapter? Finner det verken på microplex, 3dfxcool eller netconnection. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 du finner det på microplex på vifter/adaptere ellr no, dem har plenti, men jeg vil anbefale deg denne vifta: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1357 bråker lite og kjøper meget godt, du kan også selv styre hvilken hastighet du vil at den skal gå på Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 takker men dessverre er det litt sent nå uannsett har sent kjøleren tilbake.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå