drno21 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Ok nå er jeg veldig lei meg! I dag når jeg spilte Unreal II så sluknet sjermen min det vil si at sjermkortet mitt på en eller annet måte slå seg av midt under spillets gang mens resten av maskinen fuket fint, det vil si Prosessor og kabinettviftene! Dette bærte meg til å holde powerknapen i noen sekunder (har ikke reeset) og slå P`C`en i gjen! Fikke ingen feilmeldinger når jeg kom inn i windows. dette er veldig irriterende pga at sjermkortet er 3 uker gammelt! Dette skjer ikke med jevne mellomrom men har skjedd ca 3 ganger i løpet av den tiden jeg eide kortet! Lignende har skjedd i NFSU og Halo. Jeg har 3 kabinettvifter der et av dem blåser kald luft rett på kortet og de andre drar ut luften ut av kabinettet! Jeg har jo tross lat en kganske liten kabinett men 400 Watt PSU! Hva kan være problemet? Trenger hjelp!!! Er det noen av dere med Hercules 3D Prophet 9800 Pro som har opplevd lignende problem? har klokket litt men uten å applaye den nye settingen! Core: 378 Memory: 338 NB! Kortet er kjøpt på Elkjøp! Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Folkens er det ingen som har opplevd lignende ped sine 9800 pro kort? Ingen????? Lenke til kommentar
maximus Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Går ut i fra at du får svart skjerm. Kan være skjermen din som "tror" den skal gå i vilemodus. slå av alle power saving funksjoner i Bios på HK og i Windows. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Disse Radeon kortene blir veldig varme ved spilling. Jeg vil anbefale deg å prøve å ta sidedøren av kabinettet og eventuelt sette en vifteovn som blåser bare kald luft inn. Dersom feilen fortsatt oppstår så har jeg ville prøvd nye drivere, dvs en annen versjon en den du har nå. Dersom feilen fortsatt oppstår så send kortet i retur. Lenke til kommentar
Krø||e Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 sjekk om du har satt skjermkortet gått nedi agp porten Lenke til kommentar
essess Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hvis kortet er kjøpt på Elkjøp ville jeg benyttet meg av angrefristen på 30 dager. Et så dyrt kort som oppfører seg sånn er ikke brukbart. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 prøv nyeste driveren på ati.com sjekk om det fortsatt oppstår problemer. sjekk ut FAQ på hercules sin side: http://ts.hercules.com/eng/index.php og sjekk om det er et "kjent" problem. Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Synd hvis jeg må levere kortet! Vil jeg kunne få pengene tilbake eller få nytt kort! Kunne godt tenkt meg å legg etil 1000 Kr og kjøpt meg et XT kort! Er det lurt? Er litt synd for meg hvis jeg leverer kortet da bærer det tilbake til GeForce 4 Ti 4200! Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) er dette i alle spill ? kommer det rar lyd først,eller bare svart skjerm ! du kan jo prøve og sette agp til x4 i smartgart og fastskriv av.. kansje ditt hk ikke støtter agp x8 eller fastskriv skjermen blir svart,men det grønne lyset går over til gult på skjermen(ingen signal) ! Endret 6. februar 2004 av Traxco Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Ok nå er jeg veldig lei meg! I dag når jeg spilte Unreal II så sluknet sjermen min det vil si at sjermkortet mitt på en eller annet måte slå seg av midt under spillets gang mens resten av maskinen fuket fint, det vil si Prosessor og kabinettviftene! Dette bærte meg til å holde powerknapen i noen sekunder (har ikke reeset) og slå P`C`en i gjen! Fikke ingen feilmeldinger når jeg kom inn i windows. dette er veldig irriterende pga at sjermkortet er 3 uker gammelt! Dette skjer ikke med jevne mellomrom men har skjedd ca 3 ganger i løpet av den tiden jeg eide kortet! Lignende har skjedd i NFSU og Halo. Jeg har 3 kabinettvifter der et av dem blåser kald luft rett på kortet og de andre drar ut luften ut av kabinettet! Jeg har jo tross lat en kganske liten kabinett men 400 Watt PSU! Hva kan være problemet? Trenger hjelp!!! Er det noen av dere med Hercules 3D Prophet 9800 Pro som har opplevd lignende problem? har klokket litt men uten å applaye den nye settingen! Core: 378 Memory: 338 NB! Kortet er kjøpt på Elkjøp! Hei.. jeg å har kjøpt mitt herc kort på tilbud på elkjøp ( 3700'- ) funke som ****** t mæ Synes disse problemene høres litt snodig ut... men vet desverre ikke hva det kan være . . . . Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Joda HK mitt støtter 8X ettersom det står på papiret og ettersom GeForce 4 Ti 4200 8x var insatlert på HK før Radeon 9800 Pro. Alt fuket fint når jeg hadde GeForce 4Ti 4200!. Og ja det skjer i de fleste spillene! Det er god kontakt mellom skjermen og sjermkortet! Og det piper litt når jeg spiller NFSU! Endret 6. februar 2004 av drno21 Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Jeg hadde nettopp et lignende problem. Prøvde alt av driverversjoner osv. Til slutt merket jeg at strømforsyninga mi ble ganske varm når jeg spillte. Satte på ei ekstra vifte og problemet var borte. Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Takker for svar! Har jo tre kabinettvifter, men kabinettet mitt er jo så knøttlite at jeg nesten vurderer å kjøpe et støre kanske et Cheftec eller hva det enn heter! Er det noen foressten som vet om kjølingen på de Hercules XT kortene er gode! Har sett bilder av det og viften dekker jo nesten hele kortet! Tenkete hvis jeg får pengene tilbake og legger på 1000 Kr så få rjeg kjøpt et XT kort av samme produsent! Endret 6. februar 2004 av drno21 Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 sjekk om du har satt skjermkortet gått nedi agp porten hmmm. dette er en av de første postene jeg ser med feil på Et Hercules skjermkort. sikker på at du ikke har det VELDIG varmt i data'n din da? dårlig "air flow" og ingen kabinetvifter og slikt? syns dette var rart. jaja Hercules kan vel ha feil de og.... som alle andre! Lenke til kommentar
Evial Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 En venn av meg hadde lignende problem. Han hadde en ram type som krevde mere strøm, tror det hette gail. Når han stilte opp strømmen på rammen til 1.6 funket alt bra. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har hatt samme problem med pc9800 pro kort, skiftet driver og problem løst, men grunnen er at kortet blir for varm. Du må få til bedre kjøling. Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Takker alle skal bestille nytt kabinett i mårra! Vurdere å skifte til XT også! Vel hvis jeg får pengene igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå