Gå til innhold

Innkjøp av ny TV

lysbryter

Anbefalte innlegg

Min Grundig 20" mono-TV kan gjerne pensjoneres snart, og TVer er jo også blitt betydelig billigere bare de siste par årene.

Elkjøp selger denne uka Philips 32" widescreen til kr 4995,- og 100Hz flimmerfri 32" widescreen til kr 7795,-. Det er sistnevnte jeg nå vurderer. (Link til Elkjøp)

Er dette en bra TV? Er den framtidsretta, en TV jeg kan ha glede av i mange år framover? Jeg har søkt etter omtaler med Google, men ikke funnet noe særlig.

Jeg har liten peiling på TV/stereo - er det noen "eksperter" her som kan gi meg råd? Jeg vil ikke legge i MER penger, nesten 8000 er en stor nok sum på en students budsjett uansett. ;)

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer også på å kjøpe PHILIPS 32PW8608. På Elkjøp sa en selger at de brukte "gammel" 100Hz teknologi i den, og heller anbefalte en 50Hz til 8990kr. Trodde ikke helt på den. De vil vel heller selge det de tjener mest på.

Har du kjøpt TV nå "lysbryter"?

Det ble til at jeg kjøpte 32PW8608 på lørdag ja. :D

Jeg spurte selgeren hva TVen IKKE har, istedenfor hva den har. Og han sa at det var en eldre 100Hz-teknologi, og at i de nyeste/dyreste apparatene var det mørkere billedrør, som gjør at svart blir svartere og hvitt hvitere etc.

Men at en 50Hz TV skulle være bedre, synes jeg hørtes rart ut. Men det er jo forskjell på 100Hz-apparater også, den Sonyen som ble nevnt her er f.eks. enda billigere enn 32PW8608, men man får som regel hva man betaler for.

Jeg er iallfall fornøyd med mitt kjøp. Tror jeg har bra nok TV i mange år nå. :)

Siste kampanjedag var lørdag da, så nå har prisen steget med 1200 kr på 8608, ser jeg.

Lenke til kommentar

Fant en bra side for Anbefalinger av TV i forskjellige prisklasser:

http://www.hjemmekino.no/anbefalinger/tv.asp

Ser ut som om det kan være noe i at enkelte 50Hz TV'er kan være bedre en billige 100Hz.

Prisklasse 7.000,- til 9.000,-

i denne prisklassen oppnår man bedre bilde med å satse på 50Hz apparater enn 100Hz. 100Hz i denne prisklassen har ofte buet billedrør og et generelt utvasket bildet. De er også ofte meget følsom for støy på antennesignalet.

Lenke til kommentar
Fant en bra side for Anbefalinger av TV i forskjellige prisklasser:

http://www.hjemmekino.no/anbefalinger/tv.asp

Ser ut som om det kan være noe i at enkelte 50Hz TV'er kan være bedre en billige 100Hz.

Prisklasse 7.000,- til 9.000,-

i denne prisklassen oppnår man bedre bilde med å satse på 50Hz apparater enn 100Hz. 100Hz i denne prisklassen har ofte buet billedrør og et generelt utvasket bildet. De er også ofte meget følsom for støy på antennesignalet.

Bra link!

Den TVen jeg kjøpte har iallfall heldigvis helt flat(t) skjerm/rør. :)

Lenke til kommentar

Det har vært kjent for meg fra ganske gammelt av, at Phillips

er simpel elektronikk man helst bør styre unna.

Derfor har jeg fått et Phillips-komplex. Unngår så sant jeg kan dette merket.

Men det virker som det har blitt bedre med åra. Phillips tven er sikkert bra den, men jeg holder meg helst til Japanske merker. Det er akkurat som med biler, nesten aldri noe tull med det og jamt bra kvalitet.

Men det er vel sjelden tull med noen Tver i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har snakka med et par bekjente, som har jobba på henholdsvis Elkjøp og Expert, og begge anbefaler Philips. Og er ikke SÅ begeistra for Sony.

Jeg angrer ikke mitt kjøp iallfall. Det er ikke noe stereoanlegg av noen høyttalere på 8606, men det kan man jo ordne sjøl... :D

Lenke til kommentar

tja. Når jeg var i Usa i fjor, hadde de Phillips tv på hotelrommene også. Det ble jeg litt overrasket over. Trodde ikke de brukte Phillips over there.

Nei jeg skal gi meg, det er sikkert kjempebra. Det tyder jo på det.

Det jeg snakket om handlet mest om kasettspillere og strereo utstyr på 70 tallet.

Da var Phillipps og ITT (som jeg tror var nesten det samme) regnet som dritt. Men det var dengang :green:

Lenke til kommentar

8608 er en god TV til prisen du ga for den.

En 100Hz tv har ikke bedre bilde pga av at den er en 100Hz. Som regel så har en 100Hz TV færre detaljer i bildet. F.eks hvis du sammenligner 8608 mot 6506 som er 50Hz versjonen så er det ganske stor forskjell på detaljer. Men flimmerfritt bilde og null pipelyd ville nok gjort at jeg ville valgt det samme som deg hvis det stod mellom disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...