Gå til innhold

Kompatibilitet A64 hovedkort og minne *10.10.04*


jag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det er vel egentlig ingenting av pcutstyr som er verd det når man tenker på hvor fort utviklingen går og prisene synker, men for ditt vedkommende må det vel bli et spørsmål om du klarer deg med den maskinen du har og om den tilfredstiller dine krav, gjør den det bør du ikke oppgradere nå, men vente . Sliter du derimot med maskinen så bør du vurdere en oppgradering , husk uansett nårtid du oppgraderer så vil det komme noe nytt 2-3 mnd senere.

Lenke til kommentar

Jeg sa tidligere at TwinMOS PC3200 512MB m/Winbond ikke fungerte. Denne sendte jeg inn til Komplett.no og fikk igjen i dag. Jeg satt den på 2.8 Volt som jeg fikk beskjed om og nå kjører den fint som bare det. Har riktignok ikke stresstestet den, men Windows XP starter opp og WarCraft III fungerer fint! Jeg er fornøyd :cool:

Lenke til kommentar
Jeg sa tidligere at TwinMOS PC3200 512MB m/Winbond ikke fungerte. Denne sendte jeg inn til Komplett.no og fikk igjen i dag. Jeg satt den på 2.8 Volt som jeg fikk beskjed om og nå kjører den fint som bare det.

Ok :) Du har EPoX EP-8HDA3+ hovedkort med VIA K8T800-brikkesett ikke sant?

 

Corsair anbefaler også såvidt jeg vet at man setter 'DIMM Voltage' til 2.7 Volt i BIOS.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Etter ytterligere testing så er RAMen ustabil, men den fungerer i perioder :roll: Ikke at dette er noe som bør få folk til å kjøpe den.

 

Har fått maskinen i gang med en 256MB PC2100 brikke av noe ukjent merke nå, men med TwinMOS brikka i, på 2.8 Volt, er det dessverre ustabilt.

Lenke til kommentar

Jeg har to Twinmos pc3200 m/winbond. de er fucka. jeg sa ifra til komplett (som jeg kjøpte pc'en fra via pc'byggeren) og de sa at en eller begge brikkene var defekte og sendte meg en ny uten winbond (ikke spør meg hvorfor).

Jeg venter fortsatt på den.... Vil den gjøre at systemet mitt blir stabilt igjen?

MSI K8T NEO FIS2R

AMD 64 3200+

Lenke til kommentar

hei hå.

eg har kjøpt meg ny maskin og har et liiite problem.

 

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754

2x TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2 PC400MHz

 

etter å ha montert alt får eg en grusom pipelyd og feilmelding 03 eller 04 på hovedkortet.

er det noen som vet hva dette kan være?

husk at eg e skikkelig grønn..

Lenke til kommentar
men eg trodde at eg hadde den øverste her:

 

>>TwinMos Twister PC4000@PC3200 CL2-3-3-5 OK

>>TwinMos PC3200 2*512MB FEIL

 

:wow:

Vet ikke om jeg otker rett, men: Det står PC4000 (467 MHz) som kjøres som PC3200 (400 MHz). Hvis du har sistnevnte skal det i utgangspunktet ikke fungere. Du har prøvd å oppdatere bios?

Lenke til kommentar

nei eg har ikkje prøvd å oppdatere bios.

hvordan gjør man det når maskinen ikke vil starte engang?

det som skjer er at maskinen starter, det begynner å pipe fælt, og feilmelding 03 (tidligere 04) kommer opp på hovedkortet, og den slår seg av selv.

kan det være noe galt med hovedkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...