DaChronix Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 slenger bare linken inn til min originale post her, fikk tips om å poste her isteden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203793 !! /dC Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Det enkleste er vel å legge ei ledning fra det fyrste uttaket og dit du vil ha adsl uttaket. Viktigeste er vel også at det ikkje blir brukt av dei uttaka som ligger før adsl uttaket. Så om du skal ha pc-en nær det andre så må du la det første stå ubrukt. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Du kan strekke ganske så mange meter kabel både før og etter NGT routeren, Hva med å montere den ved det første inntaket og bare legge opp en ny kontakt til PCen? Får sånne "legg opp kontakten selv" sett i mange telefoni butikker. Ellers kan du jo bare strekke en lang tp kabel. Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Du kan strekke ganske så mange meter kabel både før og etter NGT routeren, Hva med å montere den ved det første inntaket og bare legge opp en ny kontakt til PCen? Får sånne "legg opp kontakten selv" sett i mange telefoni butikker. Ellers kan du jo bare strekke en lang tp kabel. jo, jeg vet, men da må jeg borre igjennom taket (noe som er utelukket) eller legge kabel gjennom stua,kjøkkenet,trappa og igjennom 2 andre rom før jeg får den inn til pcn og har tlf kontakt ved pcn så skulle gjerne fiksa den til å bli første, hadde jeg fått splitter kunne jeg bare plugga den i der (funker sånn og ), det jeg har gjort det siste året etter jeg fikk bluecom /dC Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Du kan ikke bare følge ledningen tilbake fra kontakten da? Finne ut hvor nærme 1.inntaket andre enden er og klippe deg løs. Få NGT montøren til å sette på en plugg i den enden og kjøre den i routeren. Evt skjøte den litt. Hvis du skal skifte rekkefølgen på sløyfa må du jo uansett strekke endel kabel og borre litt. Vet ikke om du skjønte no av det der. ble litt knotete forklart.. Btw. NGT må jo bruke splitter de og for å dele opp linje-parene... Edit: Trykkleif Endret 8. februar 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 vel, mener å ha funnet 1st. inntaket hvertfall i kjellern jo, regner med det dem trenger splitter, men jeg har ikke motatt noen splitter ifra dem, kun routern.. så jeg vet ikke helt, tror jeg må høre med han montøren som kommer imorra en gang, hvis han har splitter så kan jeg bare få den og så kan ha dra igjen for da kan jeg bare fikse det sånn som jeg har det nå evt. så får jeg få han til å legge opp adsl kontakten her ved pcn... usikker på hvor mye det kommer til å koste så er litt usikker på hva jeg skal gjøre siden jeg har litt begrenset tilgang på cash for tiden :\ men men, får se det ann, og nei skjønte ikke særlig mye av den forklaringa /dC Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Koster sikkert en drøy 1000 lapp å få lagt opp en ekstra kontakt. Uansett så må hanborre og herje, så da kan man jo like gjerne strekke kabel selv og spare pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå