Gå til innhold

Bærbar for første gang.

hallvis

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg vurderer å kjøpe min første bærbare maskin.

Jeg har kunn hatt stasjonære maskiner før.

Det jeg undrer litt på:

1 synes whitebox CL4+ virker grei. Men har hørt mye dritt om whitebox.. Er det verdt det?

2 Jeg skal bedrive litt videoredigerining. Er bærbare gode nok til det og burde jeg betale de ekstra tusen lappene for 1024 mb ram?

3 Hvis jeg skulle finne på å spille et spill, vil en maskin med 9600 (eller 9700 når det kommer) klare å drive feks half-life 2 og farcry?

4 noen som vet hva oppløsningen på skjermen til CL4+ er?

5 Er det bedre å satse på 60 gig hardisk med 7200 rpm eller gå får mer plass i en 80 gig 5400 rpm?

På forhånd takk!

Hallvis

Endret av hallvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Heisann. Jeg vurderer å kjøpe min første bærbare maskin.

Jeg har kunn hatt stasjonære maskiner før.

Det jeg undrer litt på:

1 synes whitebox CL4+ virker grei. Men har hørt mye dritt om whitebox.. Er det verdt det?

2 Jeg skal bedrive litt videoredigerining. Er bærbare gode nok til det og burde jeg betale de ekstra tusen lappene for 1024 mb ram?

3 Hvis jeg skulle finne på å spille et spill, vil en maskin med 9600 (eller 9700 når det kommer) klare å drive feks half-life 2 og farcry?

4 noen som vet hva oppløsningen på skjermen til CL4+ er?

5 Er det bedre å satse på 60 gig hardisk med 7200 rpm eller gå får mer plass i en 80 gig 5400 rpm?

På forhånd takk!

Hallvis

1. Om du ikke vil ta sjangsen på Whitebox er Dell i8600 eller HP nx7010 fine alternativ.

2. Jeg har selv 1024 i min laptop og mener absolutt det er verdt det.

3. Det skulle jeg tro.

4. Oppløsningen er 1280 x 800 (WXGA)

5. Jeg ville gått for 80 GB med 5400 rpm.

Lenke til kommentar

Heisann. Takk for svar.

Noen nye spørsmål:

1: Jeg ser at de fleste bærbare pcer har pentium m cpu. Hvor kommer AMD inn i bildet? Og hvordan ligger pentium m, pentium 4 og amd rent ytelses messig mot hverandre?

2: Er ikke kun opptatt av ytelse. Har ikke planer om å dra med meg pcen opp i himmalaya, så den kan godt være en kolloss, men jeg vil ha en pc som bråker relativt lite. Batteri tid er ikke så viktig. CL4+ eller Tundra 1557x ???

3: Når kommer radeon 9700 og vet noen prisen på den?

4: Er det noe "standard" ting som blir levert med pcen? Kan ikke se noe om batterilader/adapter, bærevesker? o.l?

5: "Heller" litt mot Tundraen pga pris. Noen som vet om psdata kan omgjøre litt på maskinen? Har lyst på Radeon 9600 pro turbo 128 mb "ett eller annet". Hvordan er specs på dette: ATI M10 Radeon 9600? Samme kort?

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hei!

Pentium M er den ultimate prosessor i en bærbar, den jobber raskere og bråker mindre. 1, ettellerannet tilsvarer pentium 4 2, ettellerannet... husker ikke nøyaktig tallet.

Når du sier ytelse, så mener du kanskje tyngde? Om du først skal ha en bærbar så bør den jo være lett, og det er jo tundra. Men den er ikke av metall og tåler derfor ikke en klatretur kanskje som du nevner, men det skal du jo ikke på, så da holder det vel med en i ren plastik. Er forresten en egen tråd der vi diskuterer 1557 på bærbare datamaskiner.

9700 kommer i april tror jeg? Blir vel sikkert litt dyrere.

Lader skal iallfall følge med. Bæreveske hender det noen gir med om varen blir veldig forsinket eksempel...

PSData er rimelig raske til å svare på mail, spør dem så får du helt sikkert svar! Både på hvilke deler som kan byttes ut, og prisen på dette.

Jeg venter nå på min Tundra 1557P jeg... blir spennende!

Lenke til kommentar

det er jo en dårlig topic..

"ny pc...." sier jo ikke mye om hva tråden inneholder, bortsett fra -ny pc..

topic kunne f.eks. vært "skal kjøpe bærbar for første gang"

emnefelt (tingen under): " en del ting jeg lurer på, (osv.)"

on topic:

tror få laptoper leveres med bærevesker, men alle leveres med strømadapter... (kan ikke tenke meg noe annet). Vet at Dell i8600 egner seg godt til photoshop (og kanskje bilderedigering)..... ellers tror jeg det er verdt å vente på r9700, og det er nok en fin fisk å skaffe seg 1024mb ram.. :)

lykke til med ny laptop! :thumbup:

edit: hmm..

Endret av tipp-ex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...