Ronni Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hei, har fått en Compaq Press5200NO i gave, som jeg vil skifte hoved kort i for å få (med det jeg har i første omgang) klokka den 2,8 Celeronen som står i. Det HK som nå står i er noe som det nesten ikke er mulig å gjøre noe med, verken i BIOS, eller andre plasser. Skal senere oppgraders med P4, så det må støtte de som kommer og de som er. Har 2 stk USB i front, 4 bak. Audiojacks i front, og Firewire i front/bak. Disse bør og støttes av det nye så den altså beholder alle de eksisterende inn/utganger. 800/533/400 er og et krav. Hvilket kort bør jeg satse på? Også forslag om en god kjøler på CPU`en og chipsettet. Takker for alle gode forslag!! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Compaq er noe DRIT. Det er ikke sikkert at HD'en(e) kommer til å funke på det nye kortet engang. Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Heisann.. Selvsagt vil HDD fungere på nytt hovedkort. Compaq benytter seg av standard E-IDE disker i sine maskiner, spesiellt på Presario-modellene (spare penger-modellene). Vær obs på at strømforsyningen som regel er "skreddersydd" maskinens oppsett fra fabrikken. Fattern har en Presario 5686 med hele 200W strømforsyning..... Mvh, Thomas. (Som har skrudd Compaq i 6 år.) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Har en stående , den nytter det ikke å oppdatere da det er spesielle hk i disse med spesielle fester og utgangene bak er plassert annerledes enn på et vanlig kort . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå