Finnisses Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Så vidt jeg vet er det lov med neonlys inne i bilen så lenge det ikke forstyrrer andre bilister. Det er visst også lovlig med neonlys under bilen hvis man ikke kjører med det på (og poenget da var...) . Men det jeg lurer på er om det er lovlig med neonlys i grillen på bilen, hvis neonrøret ikke er synlig for andre billister.. Har meget dyp grill, ihvertfall 30cm. Er det da mulig at dette kvalifiserer til å være inni motorrommet og er det lovlig med ekstralys i motorrommet? Hva er onkel politi`s instilling til dette? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Du kan ha neonlys i grillen, men ikke så lyset vises under kjøring. Du kan i praksis ha neon overalt om du vil det, men ikke så lyset vises under kjøring. Det eneste er inne i kupeen dersom det ikke sjenerer andre. Utvendig er det ikke lov. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 hva med å pynte alle hulrom og lignende med neonlys som er koblet på en bryter, så når du står på den lokale bensinstasjonen så lyser bilen mer opp en reklameskiltet som skal fortelle trafikanter at her er det en bensinstasjon av merket X. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Poenget er vel at bilen godt kan se ut som et juletre, bare den ikke ruller mens den lyser/blinker/pulserer. Lenke til kommentar
kzza Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 d e lovlig å ha montert neonlys...bare si du bruker d til utstillinger..men ikke lov å ha det på mens du kjører Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Emnet er feil kategorisert. Flyttes! Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har ikkje dette blitt diskutert før her på forumet? Meiner vi kom fram til at det var lov å ha på neon under bilen om bilen var parkert. (Då fikk eg inntrykket at bilen kunne vere igang) Men ellers så er det vel ikkje så lurt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå