Joakim87 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 heisann... Jeg har fått det "ærefulle" oppdraget og oppgradere pcen til muttern, hus sitter pr idag på en 350mhz simens maskin med 64 mb sd-ram. Det er et ganske lite budskjett... 100-1500kr... 1500 er absolutt maks... Hun trenger Hovedkort, Ram og en cpu, hadde tenkt meg ddr ram selv om det kanskje blir litt dyrt. Hun bryr seg jo ikke veldig om ytelse, alt hun vil ha en en pc som går kjappere enn den hun har nå, og som hun kan ha i et år eller to. Dette hadde jeg tenkt meg: CPU: AMD Athlon 2000+ kr: 547 eller bør jeg heller gå for en Duron 1.6 Ghz til 359kr ? Hovedkort: Hun trenger ikke noe fancy greier, bare noe som er stabilt og som funker med lydkort. Et hovedkort til rundt 500 kr ? Er det noen som har noe og anbefalle ? jeg har ikke mye greie på hovedkort i den prisklassen.. Ram: Tenkte jeg kanskje skulle gå for denne brikken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Er jo ikke akkurat den beste som finnes på markedet, men den funker vel? Er det noen som vet om et "ok" hovedkort ? Har dere noen bedre forslag til oppsett ? Resten som trengs for en pc tar jeg fra den gammle simens pcen, har også noen deler liggende... Håper på svar... Mvh Joakim T Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Dette hovedkortet holder sikkert. Av CPU så ville jeg tatt Athlon XP2000+. Har du skjermkort?? I tilfelle hvilket?? Av ram ville jeg kjøpt minst PC2700, det holder med 256MB. (Dessuten er DDR-RAM billigere enn SD-RAM). No-name er sikkert bra nok, så denne må holde. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 jupp, da blir det noname ram og epox hovedkort... hun har et Riva TNT2 32mb skjermkort, vet det ikke er det beste, men tviler på at hun vil legge noe penger i nytt skjermkort, så det får bare holde... Hun bruker bare pcen til surfing og nettbank uansett... Og endelig har hun bestemt seg for og gi de gamle dele til meg da blir det linux server Takker for svar mvh Joakim T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå