Gå til innhold

forandre 1. tlf uttak

Anbefalte innlegg

heisann!

siden jeg ikke finner noen bedre egnet plass på forumet enn her så poster jeg det her så får mods flytte den dit den evt hører hjemme.

lurer på om noen har en forklaring på hvordan man bytter om på telefon uttakene slik at et annet tlf uttak blir det første uttaket istedenfor det originale 1. uttaket? :)

eller hvordan jeg lager en sløyfe ?

en link til der dette er forklart eller om noen kunne forklare det for meg ville være flott!

skal spørre på skolen imorra (elektro) men siden KSA læreren vår er sykemeldt så er jeg ikke sikker på om de andre har noen videre peiling på tele anlegg!

ps, hvis du ikke skjønner hvorfor så er det fordi at jeg får NGT til mandag og å få en montør til å legge opp adsl kontakten ett annet sted enn ved det 1. tlf uttaket er dyrt! og det er mer enn 2 tlf uttak det er snakk om, er omtrent 4 uttak (ikke 100% sikker, men 98% :D ).

på forhånd takk for respons ifra noen som (forhåpentligvis) vet! :)

/dC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke værre enn at hvis du vet rekkefølgen på boksene (altså hvor kabelem ligger) så teiper du igjen de boksene som er fr den du bruker til modemet. Cluet er at måde lokalnettverk om telefon må ligge bak splitteren for ikke å forstyrre hverandre - det har ikke noe med telefonuttakene å gjøre, det er bare enkelt å si det sånn. Har du flere splitter så kan du faktisk bruke telefoner før modemet og, men det tar vi en annen gang. Trenger du mer info så bare send en pm ;)

edit; internett og nettverk ville vært riktig kategori ja ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...