Gå til innhold

Vil jeg merke forkjell på...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil gjerne bygge PC rundt 20.000.

Mitt sprøsmål er om jeg vil merke forskjell på Creative GigaWorks S750 og Creative Inspire 7.1 7700, og om jeg vil merke forksjell på Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Platinum PRO og Creative Soundblaster Audigy 2 ZS?

Er dette merkbart i kommende spill som half-life 2, DOOM III?

Og spille som Americans army og battlefield 1942?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med lydkortene er helt hva slags krav du stiller deg selv... :dontgetit:

Personlig syns jeg at lyden er absolutt god nok for meg med det innebygde lydkortet på mitt ASUS A7N8X-Deluxe (nForce2 Ultra 400).

Vet ikke om det sier mest om meg eller om lydkortet. :blush:

Akkurat her må du finne ut hva du skal bruke det til...... skal du redigere og mye slikt kan det jo hende du har bruk for PRO, vil anta at PRO inneholder mere "Duppeditter" for folk som skal redigere/lage musikk. Hvis jeg har helt feil her er det bare å gi meg et lite "Slapp"

Lenke til kommentar
Har lyst på 7.1...

Hvorfor? Har du hørt forskjellen?

Jeg skjønner det bare ikke. Hva f*** skal man med 7.1 på et lite rom som pc'n som oftest pleier å stå på. Jeg ser absolutt ingen fordeler med et 7.1 anlegg så lenge man ikke har et stort rom med ordentlig hjemmekino-utstyr.

Et 7.1 anlegg vil nok være betydelig dårligere enn et 5.1 anlegg i samme prisklasse. 7.1 = 2 ekstra høyttalere bak er nok ment som et kjøpetriks fra produsentenes side.

Lenke til kommentar
Har lyst på 7.1...

Hvorfor? Har du hørt forskjellen?

Jeg skjønner det bare ikke. Hva f*** skal man med 7.1 på et lite rom som pc'n som oftest pleier å stå på. Jeg ser absolutt ingen fordeler med et 7.1 anlegg så lenge man ikke har et stort rom med ordentlig hjemmekino-utstyr.

Et 7.1 anlegg vil nok være betydelig dårligere enn et 5.1 anlegg i samme prisklasse. 7.1 = 2 ekstra høyttalere bak er nok ment som et kjøpetriks fra produsentenes side.

Helt enig.... De fleste ville vært mer enn happy med et 5.1 oppsett.

Nei bruk heller pengene på noe annet....

Lenke til kommentar

Enig i at 7.1 sett er mest gimick da,

Men det beste settet fra Creative burde nok være bra...

Men ettersom jeg har Klipsch Pro Media 5.1+ DD 5.1 dekoder så vet jeg at dette settet er veldig bra, men dog ikke super billig, men kvalitet koster...

Hvis man spiller mye så er nok Creative sine beste lydkort meget bra, men hvis man bruker pcen mer til musikkavspilling og DVD så vil nok andre lydkort i denne prisklassen være vel så bra.

Men men lyd og bilde er jo mye smak og behag også...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Dette kortet overkill for vanlig spilling. Hvor ofte vil du bruke muligheten til 8 kanals opptak. Nei, velg heller http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl

Når det gjelder høyttalere ville jeg valgt dette eller dette. Dette settet er kanonbra, det er det beste jeg har hørt.

Forskjellen mellom 5.1 og 7.1 er seff antall høyttalere men også plasseringen. Hvis du skal bruke dette til spilling ville jeg valgt et 5.1 sett. Putt heller pengene i andre ting i PC'en. Jeg kan love deg at du vil bli positivt overrasket over lyden i de overnevnte settene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...