TommyM Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg kjøpte nettopp en ekstra 160GB S-ATA disk for å utnytte RAID funksjonen, det jeg lurer på er om jeg må formatere den jeg allerede har i maskina mi som er stappfull av filmer,spill og div. andre ting. Har også veldig mye på denne disken jeg ikke vil miste. Jeg har formatert den nye disken til NTFS i windows, men kan jeg lage et RAID-sett uten å formatere den gamle? Eller må jeg faktisk ta backup av alt jeg har og reinstallere windows for å bruke RAID? For å si det på en annen måte, vil de data jeg har på disken min bli skadet/slettet hvis jeg lager et RAID 0 sett? Lenke til kommentar
TommyM Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 OK, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
OneHero Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Er du fornøyd med hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
TommyM Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Ja, jævlig bra kort! Lenke til kommentar
OneHero Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Ja, jævlig bra kort! Da tror jeg at jeg går for E-Deluxe utgaven... Er ikke det bedre enn det vanlige Deluxe kortet? Lenke til kommentar
TommyM Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Så vidt jeg vet er den eneste forskjellen at E-Deluxe har 1000Mbit integrert nettverk istedet for 100Mbit, og det har mulighet for trådløst nettverk ved å sette inn et tilleggskort tror jeg. Utdrag fra Asus' hjemmesider: "ASUS Wi-Fi slot The Wi-Fi slot is specifically designed for the ASUS Wireless LAN add-on card (ex. WiFi-b™) to set up an environment for home Wireless LAN. The ASUS WiFi-b™ add-on card bundles the exclusive Software AP (Access Point) to save the extra cost of an hardware AP. In addition, the card comes with user-friendly utilities and applications that allow quick connection to notebooks, PDAs and other WLAN peripherals. The Wi-Fi slot supports the 802.11g standard for future upgrades. (Note: The WiFi-b™ card with software AP has to be purchased separately)." Endret 6. februar 2004 av Spectro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå