Gå til innhold

vannkjølings pc

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere kjøleløsningen et hakk på pc'en min,og jeg skal ha vannkjølingssett..

har sett meg ut følgende:

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet660.htm

dette er waterchill settet med kjøling til cpu,gpu og chipsett,er dette bra?

eller burde jeg gå for no annet sett?(helst komplett da jeg er noob på water :p )

kabinett:

dette bør ha plass til vannkjøling og evt. overskudd til vifter og disker..

helst under 1500kr(dyrere til nød) det er også et stort + om kabinettet har 120mm vifteplasser :D noen råd om hva som er tøft?

kabinett vifter: 120mm "stille" vifter..

psu:

denne bør være stillegående,og ha mye power(helst 400-550watt+)

hovedkort:

skal kunne overklokkes MYE,og skal kjøres sammen med en p4 2,66ghz(533) foreløbig.. jeg er ute etter det beste på markedet(eller så godt som) med tanke på fremtidig cpu bytte ol.

jeg hadde i tilegg tenkt å kjøpe peltier element til å kjøle cpu'n med(i tilegg til vannkjølingen,men har dette noen stor hensikt? vil jeg kunne tjene mange mhz på å benytte peltier? *redd for å fucke opp dataen*

hvor stor psu trenger jeg for å drive dataen(i sign. nedenfor+ peltier element) jeg vil helst bare kjøre en psu og heller velge en litt stor en med mye kraft fremfor å kjøre 2..

noen som har noen gode tips angående deler, så er jeg utrolig takknemmelig og jeg kan love at overklokkings resultater vil komme etterhver :thumbup:;)

vennlig hilsen cool_boy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...