Amd_Barton Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg klarer ikke å få min 160 g seagate seral ata til å funke.. har aktivert s ata på hovedkortet men det står ikke at den er koblet til.. noen som har tips? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Skal du installere Windows på disken? Da skal det finnes en guide på forumet. Lenke til kommentar
Amd_Barton Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 nei.. skal bare formatere den skal være slave.. mens jeg kobler fra master hdd og setter inn winxp cden for å formatere, men når jeg kommer så langt står det at den ikke finner noen disk.. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Du må installere driver hvis du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
Amd_Barton Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 sånn der "fastbuld" ? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 under instalasjonen av XP, må du sette inn disketten som var med hovedkortet(den med S-ATA drivere). Hvis du har en S-ATA kontroller fra Highpoint, så kan du være i skikkelig trøbbel, noen i klassen har den, og de kan ikke bruke de ekstra p-ata utgangene samtidig som at de bruker S-ATA. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Du må installere driverne til S-ATA kontrolleren Edit: Posta visst sekundet for seint. Endret 5. februar 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Amd_Barton Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 ok takk! Lenke til kommentar
Amd_Barton Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 går det ikke ann a ha vanlige hardisken til master og s ata som slave? jeg er ikke helt noob ass, men får det bare ikke til uansett jumpere Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Vel, de to diskene har forskjellige kontrollere, men du kan installere OS på den disken du ønsker. Lenke til kommentar
Funkypapa Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har et lite spørsmål selv ang. drivere. Har en kompis jeg bygger pc for, men det fulgte ikke med en driver-diskett for hovedkortet (Asus A7N8X-E Deluxe). Har selv samme S-ATA harddisk som den jeg nå skal installere og prøvde med samme driver(e) som fulgte med mitt hovedkort (Abit-hovedkort) uten videre hell. Noen tips om hva som er galt? Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 at du installerte drivere for et Abit-hovedkort på et Asus-hovedkort (vet ikke om det er samme kontroller). Gå på hjemmesiden til Asus, der finner du sikkert noe, eller så ligger det på cd'en som fulgte med hovedkortet. Lenke til kommentar
Funkypapa Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 har ikke sjekket ut cd`en, men når du er i XP-installasjonsen og trykker F6 for å installere drivere, så er jo alternativet som dukker opp at man finner driver på stasjon A: (diskettstasjon). har ikke prøvd å bruke CD i det tilfeller, men du mener det skal funke? Lenke til kommentar
skol Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Hei, dersom hovedkortet har Silicon Image 3112 RAID kontroller så kan du finne driverne til den her: http://12.24.47.40/display/2/kb/article.asp?aid=10469 Her er IDE drivere til samme kontroller brikke http://12.24.47.40/display/2/kb/article.asp?aid=10471 Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 nei.. skal bare formatere den skal være slave.. mens jeg kobler fra master hdd og setter inn winxp cden for å formatere, men når jeg kommer så langt står det at den ikke finner noen disk.. Kan du ikke bare formatere den fra XP da? Mulig det er noe jeg ikke fikk med meg i farta, har litt dårlig tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå