svamp Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg har hatt problemet mitt i mange måneder, men nå er grensen nådd. Gidder ikke å bruke alskens ekstraprogrammer fordi de originale ikke virker lenger.. Problemet: Det er NOE som ikke virker, siden: - Norton Internet Security-knappene (de gule) osv ikke virker - Javascript og andre script ikke virker (tror jeg da, er i alle fall mange sider som ikke virker skikkelig) - Søk-funksjonen og hjelp-funksjonen i windows xp vises ikke i det hele tatt - bare en blå rute - Windows Update viser bare den øverste framen, resten er hvitt -alle linker som begynner sånn på status linja i IE : javascript: eller lignende virker ikke. F.eks skjer det ingenting om jeg klikker på en smiley i lista til venstre for skrivevinduet her. Bruker Windows XP Pro. Har ikke tilgang på installasjons-CD. Vet ikke om jeg har noe service pack installert. Har prøvd: -å deaktivere VM, -installere Sun sin java, -ominstallere MS sin. Ingenting hjalp. Hjalp heller ikke å avinstallere Norton. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Virker som du har noe virkelig dritt på pcen. Scan pcen med Trendmicro's Housecall for å sjekke om virus, så kan du scanne med Ad-Aware. Hvis det er fortsatt problemer kjør en chkdsk fra dos-vindu. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 HouseCall: Fant ingenting. Ad-Aware: Fant ingenting. Chkdsk: Fant feil på systemdisken, det var noe ledig plass som var tildelt eller noe sånt. Men det retta ikke feilen. Forresten virker ikke windows media player heller ("intern programfeil"), hjelper ikke å ominstallere. Og pcen slår seg ofte av igjen rett etter den har kommet inn i windows. Og av og til står det "PCen er gjenopprettet etter en alvorlig feil". Men det står det jo så ofte at jeg vet ikke hvor mye det er til å stole på.. Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Har du prøvd å kjøre grundig sjekk med scandisk? Hadde et liknende problem en gang, kjørte scandisk, og den fant haugevis med feil på diskoverflata. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Har ikke kjørt scandisk eller formatert, men jeg tror egentlig ikke det er i disken problemet ligger.. Det er kun ting som har med script å gjøre som ikke virker. Jeg lurer på om det er noe feil med internet explorer? Men det finner jeg ikke ut, for IE får jeg verken avinstallert eller reinstallert. Windows update virker jo ikke, så jeg får ikke lasta ned xp sp1, og på installasjonen for IE6 eller IE 6 sp1 får jeg beskjed om at installasjonen ikke kan fortsette fordi en nyere versjon av IE allerede er installert! Snakk om anti-reparasjonssystem. Noen flere tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå