Bandidos-Pelle Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Vel, har prosjekt på skolen, og har valgt å lage film. Jeg legger ut introen her, og vil gjerne ha tilbakemeldinger... http://home.no/rglaf/forgamer.wmv Ja, hva synes dere? PS: Jeg er han med lekkert gull-skjørt, hvitt hår og Mikke Mus cap! Ja, også kalt "Rambo". Rambo er en av dem som kan forebygge at forsøpling minskes. Det er en helt absurd idè, men det er meningen. EDIT: Linken er feil. Blir fikset innen 17.30 Endret 5. februar 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
hce Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 under "sloss" scenen veksler det litt for fort mellom hurtigfilm og slowmotion. Prøv å kanskje kort den ned litt og gå kun for en effekt? Veldig bra med "matrix" looken på første kølleslag. Dere bør få tak i et stativ for å få bedre kvalitet på filmen, altså mindre risting i bildet. Prøv å få noe moral inn i filmen på slutten der rambo kaster flasken i returinnsamling eller noe der han panter masse flasker i en butikk for eksempel. Kvaliteten på klippet er også ganske råttent, men jeg antar dere sitter med DV kvalitet og klippet på nett ble laget lite/dårlig for å spare plass? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Det stemmer, men det er meningen at vi skifter med slow-mo og fast-mo. Da ser det "vondere" ut når slagene kommer! Skal gå til anskaffelse av stativ. God idè! Når det gjelder kvaliteten, vet jeg faktisk ikke hvorfor. Når jeg pleier å lage .wmv med Pinnacle, blir det strålende kvalitet! Vet ikke hvorfor dette ikke skjedde denne gangen, men. Har et DV-kamera som er veldig bra, men når jeg laget en .wmv streaming fil i Pinnacle, ble det nokså dårligt... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg syns også det mangler litt moral på slutten her. Og så er det litt dårlig sammenheng på førsøplerens bevegelser etter han har fått juling. (Reiser seg, ligger igjen...) Men MEGET bra effekt når han blir plukket opp og kastet avgårde! Ser jo bra ut dette her Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 OK, skal se hva jeg får gjort med moralen. Må si meg enig, egentlig, men dette er bare introen, men moral skal den ha! Takk for gode råd og tips... Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Har lasta ned introen... Hører bare melodien på'n ellers så skjermen svart Bruker Winamp (nest nyeste versjon) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) forgetit Endret 5. februar 2004 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 forgetit Hva da? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 joda moro dette Ting dere er flinke på: -Dere tør dumme dere ut... Dette er GULL verdt! -Dere tør å leke dere med effekter Ting dere kan jobbe med: -Kameraarbeid -"Kill your darlings" - dette kunne sikkert vært klippet ned til ca 1/5 av den tiden hele filmen tok. Den vanlige reaksjonen er at "jamen alt MÅ være der" men dere trenger ikke så lang tid på å forklare så lite. Og sist men ABSOLUTT ikke minst: dette med å bruke VOLD for å gjøre noe kulere er desverre trenden innen film. Men dette er et UHYRE viktig emne å ta opp, og forstå effekten av. Det kan ikke undervurderes for en påvirkningskraft media har på individet, og jeg anbefaler at du titter på Michael Moore's "Bowling for Columbine" for å forstå sammenhengen mellom et land som bestandig har brukt vold som virkemiddel i media og krim i virkeligheten (12000 skuddmord i USA i året og 40 i Japan...tilfeldig?) lykke til videre.. Jeg misunner dere litt siden dere kan lage nøyaktig HVA DERE VIL!! Uten tanke på f.eks lydnivåer... lydisolering... teksting... fargekorrigering...... lydredigering i redigeringa..... ja det er en hurra-hurra-verden å utforske... det skal være sikkert og visst Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Hyggelig å høre, men dette er ikke hele filmen - på ingen måte. Og jeg er ingen proff, og er veldig glad i kritikk. Setter pris på det, Ursa. I mine fjorten år lange levetid, begynte jeg først med redigering i august. Så, liker å lære, og tar all respons med takk. Dumme oss ut er kilden til alle "Piece Of Junk Productions" filmer! De skal være "morsomme". Har sett Bowling For Columbine, og må si at filmen rørte. Den var rett og slett utrolig, og volden i filmen vår er kanskje litt drøy, da med tanke på at mange mennesker dør på akkurat denne måten. Allikevel, ved å kle oss ut idiotisk, le under innspilling, ha tåpelige effekter, så tror jeg at folk ser det humoristiske, og ikke som en demonstrasjon på en levende drapsmann. Ja, og når det gjelder at den er for lang, så kan jeg være enig. Dette er litt sent da vi viste denne for skolen i dag, og jeg rakk i lese posten din før nå. Derimot vil jeg si at vi fikk stående applaus for hele filmen, som riktignok ikke har blitt lagt ut av private årsaker, og alle så ut til å like den. Likevel har jeg lyst til å følge deres råd angående stativ. Noen idèer til hvilket og hvor jeg kan kjøpe? Har Sony DCR-TRV10E, om noen lurte. Lydredigering er ikke like lett, da Pinnacle ikke er helproff på det området, samt jeg er en nybegynner og tør ikke prøve andre programmer. Ja, dette innlegget ble nok litt rotete, med grammatikalske feil o.l, men håper du forstod noe, ihvertfall! Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Forslag til stativ: jeg har brukt et Sony-stativ (husker ikke navn) men det var et med vater, og kosta ca 500 kroner. Dette har jeg vært veldig fornøyd med. Men i det siste har jeg trengt et stativ med fullstendig flytende bevegelser, og jeg kjøpte meg da Velbon CX686 fra xd.no til ca 900 kroner... Dette er utrolig bra, og jeg trenger sannsynligvis ikke noe nytt før jeg går over til å bruke større kamera som trenger sterkere støtte. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Forslag til stativ: jeg har brukt et Sony-stativ (husker ikke navn) men det var et med vater, og kosta ca 500 kroner. Dette har jeg vært veldig fornøyd med. Men i det siste har jeg trengt et stativ med fullstendig flytende bevegelser, og jeg kjøpte meg da Velbon CX686 fra xd.no til ca 900 kroner... Dette er utrolig bra, og jeg trenger sannsynligvis ikke noe nytt før jeg går over til å bruke større kamera som trenger sterkere støtte. Jeg har også Velbon CX 686. Meget bra og stødig stativ Anbefales!! Kjøpte det på Elkjøp for kun 798. Synes jo det var en bra pris sammenligna med nett prisene på stativet Endret 7. februar 2004 av yrjan Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Forslag til stativ: jeg har brukt et Sony-stativ (husker ikke navn) men det var et med vater, og kosta ca 500 kroner. Dette har jeg vært veldig fornøyd med. Men i det siste har jeg trengt et stativ med fullstendig flytende bevegelser, og jeg kjøpte meg da Velbon CX686 fra xd.no til ca 900 kroner... Dette er utrolig bra, og jeg trenger sannsynligvis ikke noe nytt før jeg går over til å bruke større kamera som trenger sterkere støtte. Jeg har også Velbon CX 686. Meget bra og stødig stativ Anbefales!! Kjøpte det på Elkjøp for kun 798. Synes jo det var en bra pris sammenligna med nett prisene på stativet Selges den enda på Elkjøp? Evt. hvilken butikk? Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Forslag til stativ: jeg har brukt et Sony-stativ (husker ikke navn) men det var et med vater, og kosta ca 500 kroner. Dette har jeg vært veldig fornøyd med. Men i det siste har jeg trengt et stativ med fullstendig flytende bevegelser, og jeg kjøpte meg da Velbon CX686 fra xd.no til ca 900 kroner... Dette er utrolig bra, og jeg trenger sannsynligvis ikke noe nytt før jeg går over til å bruke større kamera som trenger sterkere støtte. Jeg har også Velbon CX 686. Meget bra og stødig stativ Anbefales!! Kjøpte det på Elkjøp for kun 798. Synes jo det var en bra pris sammenligna med nett prisene på stativet Selges den enda på Elkjøp? Evt. hvilken butikk? Sjekka på hjemmesiden til Elkjøp, men der var det ikke Er ganske sikker på at de selger det enda Kjøpte det like før jul på en Elkjøp butikk i Mysen, Østfold Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Var der idag ja De hadde det! Nå spørs det jo om de har det i din nermeste Elkjøp butikk Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå