Gå til innhold

Trådløs audio

Anbefalte innlegg

Har anskaffet meg bærbar pc nå, og i den forbindelse hadde det vært fint om jeg kunne spille mp3 fra den på stereoanlegget mitt uten kabler.

Har sett enkelte løsninger på dette basert på trådløst nettverk. Det har jeg så det skulle ikke være noe problem, men prisen er et problem. De billigste jeg har funnet ligger på ca 250$, noe jeg syns er litt i dyreste laget. Dessuten har disse ofte innebygd LCD display som viser tittel på sangen ol, noe jeg ikke har bruk for.

Det jeg kunne tenke meg er rett og slett f.eks. en liten usb plugg som man kan sette i laptopen, og så en mottakerenhet som kobles til stereoen. Mottakerenheten trenger ikke være så liten, men usb pluggen bør være så liten som mulig. Senderadiusen behøver ikke være veldig stor, 5-10 meter holder...

Noen som vet om et slikt produkt, altså noe som erstatter en vanlig minijack-audio kabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at Ljudia har ført et system for trådløs overføring av video+audio. Denne er nok en god del billigere enn det amerikanske alternativet du hadde, negative er at denne trenger å bli plugga i strøm. Vet ikke helt hvordan kvaliteten på nettverksutgaven er, men denne bruker FM båndet og kvaliteten blir i grei radiokvalitet. Om du ikke bruker mindre komprimerte lydkilder enn mp3 skulle ikke dette være verdens undergang.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

er på leiting etter noe for å overføre lyd trådløst etter jeg har flytta maskina ned te kjellern(endelig støyløs!) og fant denne posten...

Vet at Ljudia har ført et system for trådløs overføring av video+audio.

har prøvd å letet på ljudia.no men søkefunksjonen demmes virker ikke helt god. vet du noe mer spesifikt produktnavn?

eventuelle andre produkter som overfører bare lyd er av interesse hvis noen andre vet av noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...