Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

F a e n T a NextGenTel!! :(


Anbefalte innlegg

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

 

men Bravida er eid med 50% eller no, av Telenor da.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Du har rett i det. En tur innom sidene deres sier dette om eierforhold:

Telenor ASA 48 %

Procuritas Capital Partners II LP 48 %

Bravidas ledere 4 %

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-30 19:22, jalfreds skrev:

Jeg er klar over hastighetsforskjellen mellom NGT og telenor. Derfor mener jeg at NGT har den beste tjenesten av de to, men hvor lenge skal en gidde å vente på dem ?

Driver selvstendig firma innen data og it, med kontor hjemme. Dette medfører at internett er MYE i bruk, da via ISDN. Synes dette begynner å bli ulidelig tregt, samtidig som det koster en god del penger..... Dessuten har jeg to guttunger som har sine egne maskiner. Hastigheten på ISDN følger ikke med når vi er koblet opp alle 3......

Synes dessuten at ventetiden har vært laaaaang, og er fristet til å klamre meg til telenor nå som de kan levere ADSL her hos meg. Naboer som også venter på NGT, (etter min anbefaling) er også lei av å vente.


Nei, tror som sagt tidligere at jeg opplever nok en vinter før NGT får finger'n ut, og tilbyr tjenesten her hos meg.

Har forøvrig ikke opplevd maken til slett kundebehandling som det NGT opererer med. Ingen informasjon, lang ventetid på telefon og de driter fullstendig i om kundene venter og venter... Hadde jeg drevet bedriften min på den måten, hadde jeg vært ute av markedet for lenge siden ! Kunder er som oftest ikke villige til å godta slikt.


 

Mange steder er det omvendt også, at NGT kan levere, men ikke Telenor. Og det er ikke alle steder NGT kan levere, rett og slett fordi Telenors utstyr i de nærmeste sentralene er for dårlig. NGT er også et relativt nystartet selskap som ikke kan ta de store investeringene og oppgradere sentraler i samme fart som Telenor som har milliarder å ta av.

 

Så din kritikk mot NGT her er lite gjennomtenkt og rett og slett ikke passende. Så bestill Telenor da vel, og bestill NGT når de er klare til å levere i ditt område. Hvor vanskelig kan det være da?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-31 21:07, Big_JJ skrev:

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------


men Bravida er eid med 50% eller no, av Telenor da.


--------------------------------------------------------------------------------


Du har rett i det. En tur innom sidene deres sier dette om eierforhold:

Telenor ASA 48 %

Procuritas Capital Partners II LP 48 %

Bravidas ledere 4 %


så de har litt påvirknings kraft ovenfor bravida slik ate bravida igjenn kan sinke NG

Lenke til kommentar

Jeg bestilte NextGenTel Bravo i begynnelsen av August, og fikk beskjed om at jeg ville få installasjon i begynnelsen av september, jeg husker ikke helt hvilken dag. Montøren fra Bravida kom uansett som avtalt; klokka 0800 ringte han på, og mannen var usedvanlig hyggelig. Sentralen hadde han allrede klargjort på forhånd. Egentlig inkluderte installasjonen bare en ADSL kontakt ved den første telefonkontakten, men siden vi hadde en gammel ringeledning med bare to ledere, og han allikevel måtte installere en ny, trakk han den frem til det rommet hvor jeg helst ville ha kontakten, uten at det kostet noe ekstra. Modemet (Cisco) kom i posten dagen etter, og da var det rett og slett bare plug-and-play. Linja mi ligger omkring 611kbps, noe som slettes ikke er ille. (640 er optimalt) NextGenTel har dessuten svært hyggelige folk på support. Jeg hadde klart å fucke opp switchen min, men trodde at det var forbindelsen til NextGenTel. De lovte å sjekek forbindelsen, og en halvtime senere ringte DE tilbake å sa at det fungerte som det skulle, og at jeg hadde en veldig bra linje med lite støy. At det var switchen fant jeg ut senere. :wink: Kort sagt, jeg er MEGET godt fornøyd med NextGenTel.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-01 00:48, Paragrafrytteren skrev:

Jeg bestilte NextGenTel Bravo i begynnelsen av August, og fikk beskjed om at jeg ville få installasjon i begynnelsen av september, jeg husker ikke helt hvilken dag. Montøren fra Bravida kom uansett som avtalt; klokka 0800 ringte han på, og mannen var usedvanlig hyggelig. Sentralen hadde han allrede klargjort på forhånd. Egentlig inkluderte installasjonen bare en ADSL kontakt ved den første telefonkontakten, men siden vi hadde en gammel ringeledning med bare to ledere, og han allikevel måtte installere en ny, trakk han den frem til det rommet hvor jeg helst ville ha kontakten, uten at det kostet noe ekstra. Modemet (Cisco) kom i posten dagen etter, og da var det rett og slett bare plug-and-play. Linja mi ligger omkring 611kbps, noe som slettes ikke er ille. (640 er optimalt) NextGenTel har dessuten svært hyggelige folk på support. Jeg hadde klart å fucke opp switchen min, men trodde at det var forbindelsen til NextGenTel. De lovte å sjekek forbindelsen, og en halvtime senere ringte DE tilbake å sa at det fungerte som det skulle, og at jeg hadde en veldig bra linje med lite støy. At det var switchen fant jeg ut senere. :wink: Kort sagt, jeg er MEGET godt fornøyd med NextGenTel.


 

du jobber tilfeligvis ikke hos noen av dem eller? :wink: første gangen jeg har hørt NG og Bravida få ros i samme innlegg om samarbeid...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-31 21:33, Afseth skrev:


Mange steder er det omvendt også, at NGT kan levere, men ikke Telenor. Og det er ikke alle steder NGT kan levere, rett og slett fordi Telenors utstyr i de nærmeste sentralene er for dårlig. NGT er også et relativt nystartet selskap som ikke kan ta de store investeringene og oppgradere sentraler i samme fart som Telenor som har milliarder å ta av.


Så din kritikk mot NGT her er lite gjennomtenkt og rett og slett ikke passende. Så bestill Telenor da vel, og bestill NGT når de er klare til å levere i ditt område. Hvor vanskelig kan det være da?


 

Mange steder er det omvendt... NGT kan levere, telenor vil ikke bygge ut.

Vet at NGT er et "ungt" selskap, som har begrenset med midler i forhold til telenor. De reklamerer imidlertid heftig for produktene og ønsker nye kunder. Vel og bra, men de klarer ikke å følge opp. De blåser i kundeservice og gir lite, eller tilnærmet ingen iformasjon.(montering) Det ble noe bedre da de fikk egen status side på webområdet, men det hjelper ikke det når datoene stadig forandrer seg.

 

Du mener kritikken ikke er gjennomtenkt og slett ikke passende. Jeg mener det motsatte. Synes de fortjener den kritikken som kommer frem. Kritikken som jeg (og andre) gir, bygger seg ofte på frustrasjon over arrogant og slett behandling, eller andre grunner. Kritikk er alltid noe enhver bør høre på, og ta til etterretning hvis den er riktig. Hvis en ikke har evne til å høre på kritikk, er det mulg at det er noe galt med den som lytter.

 

Kunne selvsagt bestillt tjenesten fra telenor, men det var ikke aktuellt ut fra de datoer jeg hadde fått oppgitt fra NGT. Mener også at NGT har en bedre tjeneste enn telenor, samt til en bedre pris. I tillegg ville din løsning medført en ekstrautgift, som jeg ikke ønsker.

 

Slik bestillingen står nå, har jeg fått ny endring til uke 16. Dette er egentlig ikke noe problem, men den dato er like svevende som alle andre datoer fra NGT. Jeg er ikke sikret montering på dette tidspunkt, men kan risikere å måtte vente enda lenger.

 

Da jeg bestillte, viste jeg at jeg kom til å måtte vente. Det som overrasker, er at en må vente i over 2 år, for deretter å stadig få forskjøvet monteringsdato.

 

Problemet her er all venting og uvissheten om når installasjonen vil finne sted. De stadige endringene på monteringsdatoene har gjort at jeg har blitt tvilende på NGT.

 

Jeg anbefalte også NGT til en nabo av meg, som er like fortvilet over endring av dato. Han har også hjemmekontor og er avhengig av internett.

 

Jeg kommer ihvertfall til å sjekke nøye opp, før jeg tør å anbefale NGT til andre kunder. Kommer alltid til å sjekke om telenor har tjenesten tilgjengelig og deretter om NGT er i området. Dette for å sikre min anbefaling ut fra egne erfaringer. Mener som sagt at NGT har en bedre tjeneste, men de roter for mye til å kunne anbefale dem som stabil og pålitelig levrandør. Hvis de kan gi konkret dato som stemmer (+/- noen få dager) kan jeg anbefale dem, men ikke slik det er pr. i dag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ngt er det ingen ting å klage over, vi hadde problemer, skrev ett seriøst brev, fikk dobbel hastighet i 2 måneder og slapp å betale en stund... (bedrifskunde)..

 

Ngt svarer ordentelig på seriøse forespørsler.

 

Skriv brev, ikke send mail eller ring.. Seriøse brev er de nødt til å svare på.

Lenke til kommentar

Nå ble det nok!

 

Bestillte ADSL fra stjelenor i går. De kan levere tjenesten i løpet av 14 dager, hvis gud og Bravida vil.

 

Har ventet lenge nok på NGT og er lei av alt tullet og mangel på informasjon. Har sendt e-post og informert om førstemann til mølla..... men tror ikke det hjelper noe.

 

BTW: Føler med dere som ikke har utsikter til å få tjenesten.

Lenke til kommentar

ngt er det beste som noen gang har hendt !

tok litt lang tid før jeg fikk det når jeg bestilte det for ca 11måneder siden men da gidde dem også en bonus speed pack :=) jeg hadde 4mbit i 1 måned samtidig som jeg hadde 2mbit i 2 til 3 måneder etter der igjen =)

lasta ned 2gb på 1 time =)

herlig speed på redhat iso :grin:

 

dette skjedde fordi bravida tukla med telefon linjene , kobla av ene telefon nummeret nesten en hel dag. (bravida....!)

 

jeg vet om mange andre som også har klaget og de har fått mer speed i noen måneder.

 

samtidig har jeg ikke hørt noen som har klagd på nextgentel etter de har fått det.

Lenke til kommentar

Dette kan jo bli interesant!

Jeg sjekket telefonnummeret mitt på nettet og fant ut at den eneste som kunne levere bredbånd var NGT.

Dette passet utrolig bra da jobben har avtale med dem om at jeg betaler for en hastighet lavere enn det jeg får.

 

Jeg ringte til NGT og sa at jeg gjerne ville høre om hvordan opplegget var.

Joda....han sjekket telefonnummeret mitt og sa at jeg ikke hadde den beste forbindelsen men at det ikke skulle være noe problem og levere 1Mbit/s. Leveringstiden ville være ca 4-6 uker. Dem hadde hatt litt leveringsproblemer men at dette begynte nå å ordne seg.

Greit sier jeg. Skal bare høre med makta hjemme om det i orden.

Alt gikk fint hjemme og jeg ringte igjen og sa at jeg ville bestille.

Jeg snakket da med en annen og han sjekket nummeret mitt (som sikkert er vanlig prosedyre). Beklager men det er ikke lagt opp sentral i ditt område!!!!!!!

Hva i huleset sier jeg?!? Jeg har jo sjekket både på nett og med dere, og nå når jeg skal bestille så er plutselig sentralen forsvunnet?

Vel..det hadde seg slik at sentralen er planlagt og vil bli bygget, men ikke før juni/juli! Jeg skulle imidlertid ligge først i køen hvis jeg bestilte nå istedenfor når den ble satt opp. Da jeg ikke hadde noe annet valg så gikk jeg med på dette med forbehold om at jeg når som helst kunne forandre evt kanselere bestillingen min.

 

Så....nå gjenstår det bare å se om det blir noe bredbånd på meg:-))

Lenke til kommentar

Vel, som tidliger nevnt, nok er nok.

 

Har ventet lenger enn lengst på NGT, og ringte derfor til telenor på tirsdag 23-04.

I dag. torsdag 24-04 fikk jeg ADSL modemet lever på døren av posten!! :eek:Snakk om andre boller.

 

Nokia modem med 4 ethernett porter ! Slipper antagligvis å bruke en hub i tillegg...

 

Her sprekker en del illusjoner om telenor og jeg er foreløpig mektig imponert over tjenesten. Nå gjenstår bare brevet med brukernavn og passord, samt montør fra Bravida....... sentralen var av en slik type at dette var påkrevd.

 

Hva jeg mener om tilbudet fra telenor, har jeg skrevet om tidligere i denne tråden, så det nevner jeg ikke nå. Men, jeg får ihvertfall ADSL FØR NYTTÅR!

 

Det er imidlertid morro å se at noen har orden på rutinene sine, og at ting begynner å se lysere ut!! :grin: Etter å ha ventet på NGT i snart 2.5 år. :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...