eiriksen Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Hvis/Når ( ) SCO taper, hva vil hende med dem da? For å si det sån syntes jeg det var ganske mange linjer de mener Linux folka har tatt fra dem, litt for mange til å virke trolig. Edit: Vil alinux ta over disse nyhetene når sida kommer? Endret 8. februar 2004 av eiriksen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Uansett om SCO får medhold, vil det aldri bli aktuelt å betale lisens, siden koden vil bli omskrevet kort tid etter av tusener av linux-geeks. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Noe sier meg at det er noen smarte folk som står bak hele saken. - Enten så er det for å tjene kjappe penger dvs. salg av store mengder aksjer (nevt tidligere i denne tråden.) - Eller så er det hele en genial sak utført av noen som allerede er svært så forhatt, nemlig MicroSoft. Når flesteparten av folk begynner å hate et selskap mer enn MS så får det meg faktisk til å tenke. Det vil jo sannsynlig vis bety at den kan gå delvis umerket videre med sine noe diktatur- inspirert planer, og det er jo helt perfekt nå når de skal innføre det nye systemet det har jobbet så lenge med (glemt hva det heter. Det sørger i alle fall for at du har mye mindre kontroll over hardware og software). Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Og hvorfor har det tatt så lang tid før de har reagert? Linux har jo finnes lenge. Har de bare venta til det ble mer populært? De har tidligere utviklet og distribuert sin egen Linux distribusjon. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Og hvorfor har det tatt så lang tid før de har reagert? Linux har jo finnes lenge. Har de bare venta til det ble mer populært? De har tidligere utviklet og distribuert sin egen Linux distribusjon. Nettopp, SCO/Caldera har solgt sin egen distribusjon, OpenLinux, i mange år. Problemet er vel at den aldri ble så populær som de hadde håpet. Den nye sjefen Darl McBride er på desperat pengejakt, og vips, nærmest over natta selger de sjela til Microsoft, dropper Linux til fordel for det utdaterte SCO UnixWare, og bestemmer seg for å gå til frontalangrep på IBM og linux-miljøet i håp om å skape blest om selskapet, og få inn "noen milliarder" på et tvilsomt søksmål Lenke til kommentar
pertm Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 For å være helt ærlig, tror jeg at Microsoft begynner å selge egne Linuxdistribusjoner før SCO group får medhold i retten på alle punkter. Jeg ser for meg en sak som ikke kommer til å bli løst før alle medlemmene i SCO enten har blitt bestukket, kidnappet eller det som verre er... Men hvem vet, kanskje etter 5-6 år sier hele SCO-styret at "vi har aldri gjort noen krav" og trekker seg fra hele sulamitten.. Miner meg bare om Kmoiske Ali det du sa der. Håper de taper så snart som mulig og går konk. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Og hvorfor har det tatt så lang tid før de har reagert? Linux har jo finnes lenge. Har de bare venta til det ble mer populært? De har tidligere utviklet og distribuert sin egen Linux distribusjon. SCO har gitt ut sin egen distro, som følgelig ville inneholdt de kodesnuttene som det var snakk om, i kjernen, som er GPL. Da vil jo også denne kodesnutten være GPL? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Spørsmålet er vel hovedsaklig ikke om SCO har feil eller ikke. Hele saken virker usannsynlig mistenksom og opplagt. Jeg er personlig mer interessert i å vite hvorfor de velger å føre en slik selvdestruktiv politikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå