Gå til innhold

Poll: Hva slags merke prosessor kjøper du neste gang?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå fikk jeg en god del mer ytelse enn jeg hadde ventet og egentlig trenger, og kunne derfor vurdert å få meg en stillegående maskin. Kanskje hvis Cyrix hadde kommet i litt heftigere utgaver at jeg ville vurdert et oppsett med det.

Blei litt sugen på å bygge noe alà nye imac, bare som pc...

AMD XP1700+ @ 1681 /XP2000+

Soltek SL-75 DRV-2 ,302Mhz Fsb

256Mb TwinMos, S4 32Mb

80Gb Wd Caviar

Windoze Xp pro

Sony 16XCdbrenner

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-03-15 12:32 ]

Lenke til kommentar

Jeg er i ferd med å oppgradere min AMD K6-2 300 MHz baserte boks fra 1998 og har derfor vurdert saken frem og tilbake.

Ente opp med å kjøpe en Intel P4 1.6 GHz med 512 kbit L2 cach, Asus hovedkort med Intel 850i prikkesettet samt RDRAM. Alternativet var AMD XP 1.7+ prosessoren. Løsningen ble litt dyrere enn AMD alternativet, noe som i hovedsak skyldes hovedkortet og RAMen.

Argumentet mitt for å konvertere til Intel (har alltid hatt AMD) var stabilitets og kompatibilitets problematikk samt lavere støynivå. Intels kan også lettere overklokkes hvis jeg gidder. Ytelsesforskjellen på alternativene er mest synlig i tester og kanskje spill, og ikke i det jeg skal jobbe med. Der spiller systemet totalytelse langt større rolle. Med "brukstiden" jeg har på utstyret betyr ikke en forskjell på noen hundrelapper stort. Det blir ikke rare avskrivningen pr. år.

Lenke til kommentar

kjører selv på både Intel og AMD her, godt fornøyd med begge prosessor typene. jeg selv kommer ikke til å oppgradere på en god stund, men jeg skal allikevel bygge en ny maskin, min svoger trenger sårt en ny maskin (HP'n hans er kaputt) og den blir nok et AMD system :smile:

en ting SirHartge, har du glemt Mac og deres Motorola prosessorer? dem og kan oppgraderes.. :wink:

Lenke til kommentar

Skummelt at et hardware sted som dette klarer å sette Cyrix som et alternativ i det hele tatt. De ble kjøpt opp av VIA for lenge siden litt etter at VIA også kjøpte opp CENTAUR teamet.

DETTE ER FOR DÅRLIG HARDWARE.NO

PS! Hvis dere trenger litt hjelp så har jeg kunnskapen.....:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...