Gå til innhold

TV som secondary monitor.


Anbefalte innlegg

Hei....

Jeg har nettopp kjøpt ny TV, en Philips 28" Wide. Denne hadde jeg tenkt til å bruke til å se film, fra pcen selvsagt. Jeg har et Sapphire Radeon 9700 kort, med s-video ut, og s-video inn på tven. da jeg kobler til får jeg bilde på Tven, men det er svart/hvitt (for det meste, blinker litt farger av og til), det flimrer, og ser rett og slett ikke ut!

Noen som har samme kort og bruker denne funksjonen? Noen programmer jeg kan bruke til å justere bilde ol? Det som følger med Catalyst driverne fungerer ikke bra nok.

Sliter litt med detta ja!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å sett ned hertzen til 60 på skjermen.

Har prøvd det nå... Hjelper ikke......

Det er stooore hvite/grå striper som går over skjermen, nedenfra og opp, med en gang jeg tilkobler ledningen!!! Uten og sette tven som monitor... og de er der hele tiden.... Kan det ha noe med forstyrrelser og gjøre? ledningsfeil?

Forstår ingenting ting jeg!

Lenke til kommentar
Prøv ein annan ingang på tv-en. Det er ikkje nok med vanleg AV inn. prøv om du har muligheten til å få fram AV-S. Vanleg med to innganger som støtter det.

Har prøvd s-video ingangen, og begge scartene.....der er ikke flere innganger å velge mellom....... Audio finnes jo men det er bare bilde jeg skal ha på tven!

Var frustrerende dette her!

Lenke til kommentar
Pass på at ikke setter s-video kabelen rett i skjermkortet uten den overgangen som du fikk med kortet. Det nemlig ikke standard s-video, men en annen teit standard. Har du satt den rett i kortet har du mest sannsynli ødelagt tv utgangen

fulgte med to overganger...... små svarte dingser med en haug av pigger i:)

Ingen av disse gir forskjellig resultat. Jeg setter overgangen i kortet (passer bare der) og en vanlig RCA/Phono kabel videre til Tven (en gul en sådan), Den har ikke "vanlig" svideo inngang!

Lenke til kommentar
fulgte med to overganger...... små svarte dingser med en haug av pigger i:)

Ingen av disse gir forskjellig resultat. Jeg setter overgangen i kortet (passer bare der) og en vanlig RCA/Phono kabel videre til Tven (en gul en sådan), Den har ikke "vanlig" svideo inngang!

Hmm det var rart, har brukt både vanlig composit og s-video hos meg. Begge funket utmerket. Men er bedre bilde med s-video.

Lenke til kommentar
fulgte med to overganger...... små svarte dingser med en haug av pigger i:)

Ingen av disse gir forskjellig resultat. Jeg setter overgangen i kortet (passer bare der) og en vanlig RCA/Phono kabel videre til Tven (en gul en sådan), Den har ikke "vanlig" svideo inngang!

Hmm det var rart, har brukt både vanlig composit og s-video hos meg. Begge funket utmerket. Men er bedre bilde med s-video.

Ja det er rart!!!!! Dersom utgangen er ødelagt som du nevner..... Veit du hvordan kortet vil oppføre seg da? Vil jeg få bilde i det hele tatt??

Lenke til kommentar
Ja det er rart!!!!! Dersom utgangen er ødelagt som du nevner..... Veit du hvordan kortet vil oppføre seg da? Vil jeg få bilde i det hele tatt??

Du ville nok mest sannsynlig ikke få bilde da, men sånn som du forklarer høres det ut som du har gjort ting rett. Har du garanti på kortet kan du jo sende det på sjekk. Men er jo også no dritt å sende det fra seg. Regner med du spiller endel siden du har såpass bra kort. Ellers vet jg ikke. Du kan jo prøve å gå på feilsøking i visnings menyen til skjermkortet og velge "tving fram min tv" el no sånt heter det.

 

( jg må bruke den funksjon for å få frem tv bildet)

Lenke til kommentar

Heil sikkert ein eller annan knapp du skal trykke på for å aktivisere s-video på tv-en. Har du link til tv-en? Sjekk bruksanv. kanskje det står der. Lite truleg at tv-en ikkje har det.

 

Edit ikkje har støtte for s-video altso. Søren så dårleg eg formulerer meg. :blush:

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar
Pass på at ikke setter s-video kabelen rett i skjermkortet uten den overgangen som du fikk med kortet. Det nemlig ikke standard s-video, men en annen teit standard. Har du satt den rett i kortet har du mest sannsynli ødelagt tv utgangen

fulgte med to overganger...... små svarte dingser med en haug av pigger i:)

Ingen av disse gir forskjellig resultat. Jeg setter overgangen i kortet (passer bare der) og en vanlig RCA/Phono kabel videre til Tven (en gul en sådan), Den har ikke "vanlig" svideo inngang!

En gul RCA-kontakt overfører ikke S-VHS-signal!

 

Gul RCA-kontakt har et Composite-signal - inngang for dette finner du ofte foran på en ny TV, sammen med RCA-kontakter for lyd (det kan være et deksel som skjuler disse).

Lenke til kommentar
Pass på at ikke setter s-video kabelen rett i skjermkortet uten den overgangen som du fikk med kortet. Det nemlig ikke standard s-video, men en annen teit standard. Har du satt den rett i kortet har du mest sannsynli ødelagt tv utgangen

fulgte med to overganger...... små svarte dingser med en haug av pigger i:)

Ingen av disse gir forskjellig resultat. Jeg setter overgangen i kortet (passer bare der) og en vanlig RCA/Phono kabel videre til Tven (en gul en sådan), Den har ikke "vanlig" svideo inngang!

En gul RCA-kontakt overfører ikke S-VHS-signal!

 

Gul RCA-kontakt har et Composite-signal - inngang for dette finner du ofte foran på en ny TV, sammen med RCA-kontakter for lyd (det kan være et deksel som skjuler disse).

Det er Composite jeg mener, men den skal vel sitte i Tvuten på kortet? altså en overgang fra s-video til composite....... Tar jeg feil?

Folka der jeg kjøpte den sa at de ikke forstod noenting!!!!!! (Siba)

Irriterende.....

Lenke til kommentar

Har du koblet til antenne og stilt inn stasjoner? Er isåfall bildet bra?

TV-er har også valg av PAL/NTSC. På Philips TV heter det vanligvis Vest-Europa i innstalasjonsmenyen. Noen TV-er har også valg på TV-norm separat på AV-inngangene.

Hvilken modell har du (28PWxxxx)?

Har du mulighet til å prøve s-videokabelen på noe annet for sikkerhets skyld? Eller kanskje du har en annen kabel du kan prøve?

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...