Gå til innhold

MIST Frostbite C

Anbefalte innlegg

Ikke lenge etter at de begynte å selge Frostbite, som var en litt spesiell aluminiumskjøler, så kommer nå MIcroplex STudiedata helt uanmeldt ut med en ny utgave i kopper. Dette også til samme pris og med ei 80mm vifte på. Kjøleren kalles MIST Frostbite C og kan bli noe tung med sine 670gram. Yter denne noe særlig bedre enn lillebroren sin, og bør de som har kjøpt den første utgaven føle seg snytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det så er kopper bedre til å lede og spre varmen mens aluminium er bedre til å kvitte seg med den. Etter min oppfatning er det altså best med kopperinnlegg på kjerna, og aluminiumsfinner hvis du skal ha et støysvakt system. Hvis du tåler å bruke Deltavifter på ca. 50db så er det best å gå for ren kobberribbe.

DISCLAIMER: Kan ta feil her, så ikke spis av meg hodet hvis jeg har misforstått.

Lenke til kommentar

Beklager å måtte si det, men den fyren er hovedsaklig bare ute etter å kverulere for å få oppmerksomhet. Det slår meg at han ikke kan påvise noe som helst ved noen som helst kjennsgjerninger, vitenskapelig bevist eller ei. Når han snakker om kopper vs alu så er det forresten også bare snakk om vannkjøling når han argumenterer mot det. Det er vitenskapelig bevist, og allmenn kunnskap at kopper leder bedre enn alu. Det kan kanskje også være interessant å lese testen av Thermalright ALX-800 der de opplever at kombinasjonen av kopper og alu virkelig fungerer bedre enn ei ren kopper løsning (SLK800).

Lenke til kommentar
så den originale Frostbite er bedre enn den nye?

Det hadde jo vært spennende å vite. Begge har fordeler og ulemper. Frostbite er allerede svært tung, så den største ulempen med Frostbite C vil da være den enorme vekten, og bare tenk deg hvis noen finner på å sette på enda ei vifte!

Rent yelsesmessig så har jo Frostbite C ei større vifte enn den vanlige Frostbite, så det kan bli noe vanskelig å sammenligne. I teorien (og ut i fra det jeg har oppfattet) så vil nok den vanlige Frostbite kjøle bedre når en kjører den i stillemodus, mens Frostbite C vil kjøle bedre når viften går for fullt. Dette forutsetter da også at begge kjølerne testes med samme vifte. Hadde vært interessant og se hva slags resultater Yummy hadde fått ved å sammenligne disse to.

Lenke til kommentar
Beklager å måtte si det, men den fyren er hovedsaklig bare ute etter å kverulere for å få oppmerksomhet. Det slår meg at han ikke kan påvise noe som helst ved noen som helst kjennsgjerninger, vitenskapelig bevist eller ei. Når han snakker om kopper vs alu så er det forresten også bare snakk om vannkjøling når han argumenterer mot det. Det er vitenskapelig bevist, og allmenn kunnskap at kopper leder bedre enn alu. Det kan kanskje også være interessant å lese testen av Thermalright ALX-800 der de opplever at kombinasjonen av kopper og alu virkelig fungerer bedre enn ei ren kopper løsning (SLK800).

hvis du leser det han skriver så sier han at alu er:

-billigere å produsere

-leder varme dårligere

men hvis man ser på vekten kan man lage en mye større kjøleribbe med alu og dermed øke ytelsen på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...