Gå til innhold

The Hobbit filmatisering

mars001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
+ Ian Mckellan ville ikke mer hvis jeg ikke tar helt feil...etter LoTR, hvem andre kan spille Gandalf egentlig?

Hvilken som helst gammel mann med skjegg. Det blir akkurat som å spørre: Hvem andre kunne da spille The Terminator? Det finnes ikke bare èn muskelbunt med gebrokken engelsk.

Lenke til kommentar

Hvis de ikke klarer å samarbeide med å få filmatisert hobbiten, så er det noe virkelig galt. Hadde vært genialt, men samtidig

Likte virkelig å se hvordan LOTR ble i filmen i forhold til hvordan jeg selv hadde forestilt meg det. Problemet er at etter filmen, er det vanskelig å gå tilbake til hvordan jeg selv forestilte alt. Som på en måte ødelag litt når jeg leste boka på nytt etterpå. :( Så i grunn vil jeg egentlig ikke ha det filmatisert. :p vil ha min egen versjon av Tolkiens verden, ikke en annen. Nån som skjønne hva jeg mener? :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vet jeg er LOVLIG sent ute med å svare på denne diskusjonen, men jeg må bare få sagt noe:

Ringenes Brorskap ødela alle mulighetene for en Hobbiten-film, av den enkle grunn at de skrev om hele scenen hvor Bilbo finner Ringen: i filmen finner han Ringen i halvmørket, hører Gollum skriker i det fjerne og tar beina fatt. Dessuten ligger det masse rusk og rask på gulvet, noe som også skurrer med det som beskrives i boka.

Det eneste som kunne vært litt bra med en filmatisering av Hobbiten, hvis man ser bort fra det jeg allerede har nevnt, er at Ian Holm er en perfekt Bilbo, selv om han skal spille den yngre utgaven. Tenk på dette: Frodo var femti da han la ut med Brorskapet. Ser Elijah Wood ut som om han er femti? Men dette blir vel bare enda et hinder i veien mot en Hobbiten-film: kontrasten mellom femti år gamle Bilbo og femti år gamle Frodo vil bli latterlig stor.

Film heller historien om Beren og Luthien! (Eller lag en miniserie av Silmarillion i størrelsesorden Band of Brothers++)

DEN ville jeg sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...