mars001 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hva var egentlig grunnen til at det kunne bli problemer med å filmatisere den historien? Peter Jackson snakket om det men jeg klarte ikke helt å snappe opp hvorfor. Noen ? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 det har noe med at det er ikke de samme folka som eier retightene til hobbiten som eier retighetene til lotr Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 + Ian Mckellan ville ikke mer hvis jeg ikke tar helt feil...etter LoTR, hvem andre kan spille Gandalf egentlig? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) jeg kan ser for meg bill clinton meg skjegg Endret 5. februar 2004 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 + Ian Mckellan ville ikke mer hvis jeg ikke tar helt feil...etter LoTR, hvem andre kan spille Gandalf egentlig? Hvilken som helst gammel mann med skjegg. Det blir akkurat som å spørre: Hvem andre kunne da spille The Terminator? Det finnes ikke bare èn muskelbunt med gebrokken engelsk. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 joa, noen andre kunne nok spillt the terminator, hvis ikke Arnold allerede hadde hatt rollen i 3 filmer... poenget er at man assosierer personen med rollen, og for meg så tviler jeg sterkt på at noen andre kunne spille Gandalf igjen nå... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Trodde han hadde takket ja til rollen nå after all.... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 WB eier rettighetene til Hobbiten .. mens det er New Line som vil filmatisere den og der er hele problemet alle skuespillerene som trengs er med .. alt er fikset .. utenom det problemet Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 WB sucks. New line må få laget filmen. Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) WB sucks. New line må få laget filmen. -------------------------------- Ian Mckellan tror jeg sa ja allerede etter første lotr film (hvis det skulle bli no film da), han digger det jo! Endret 6. februar 2004 av orodreth Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ian McKellen vil spille i Hobbiten, og ingen kan spille Gandalf så fantastisk som han. Håper de filmatiserer den, det er så trist å tenke på at det ikke kommer mer filmmusikk fra Ringenes Herre Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Håper de filmatiserer den, det er så trist å tenke på at det ikke kommer mer filmmusikk fra Ringenes Herre Ja, det er faktisk noe av det verste. Howard Shore er genial! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 jeg mislikte RoTk fordi et var lissom slutt..sukk... Lenke til kommentar
andesh Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hvis de ikke klarer å samarbeide med å få filmatisert hobbiten, så er det noe virkelig galt. Hadde vært genialt, men samtidig Likte virkelig å se hvordan LOTR ble i filmen i forhold til hvordan jeg selv hadde forestilt meg det. Problemet er at etter filmen, er det vanskelig å gå tilbake til hvordan jeg selv forestilte alt. Som på en måte ødelag litt når jeg leste boka på nytt etterpå. Så i grunn vil jeg egentlig ikke ha det filmatisert. vil ha min egen versjon av Tolkiens verden, ikke en annen. Nån som skjønne hva jeg mener? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg vet jeg er LOVLIG sent ute med å svare på denne diskusjonen, men jeg må bare få sagt noe: Ringenes Brorskap ødela alle mulighetene for en Hobbiten-film, av den enkle grunn at de skrev om hele scenen hvor Bilbo finner Ringen: i filmen finner han Ringen i halvmørket, hører Gollum skriker i det fjerne og tar beina fatt. Dessuten ligger det masse rusk og rask på gulvet, noe som også skurrer med det som beskrives i boka. Det eneste som kunne vært litt bra med en filmatisering av Hobbiten, hvis man ser bort fra det jeg allerede har nevnt, er at Ian Holm er en perfekt Bilbo, selv om han skal spille den yngre utgaven. Tenk på dette: Frodo var femti da han la ut med Brorskapet. Ser Elijah Wood ut som om han er femti? Men dette blir vel bare enda et hinder i veien mot en Hobbiten-film: kontrasten mellom femti år gamle Bilbo og femti år gamle Frodo vil bli latterlig stor. Film heller historien om Beren og Luthien! (Eller lag en miniserie av Silmarillion i størrelsesorden Band of Brothers++) DEN ville jeg sett. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 ikke kall Band of Brothers en miniserie .. det er den ikke .. hvis den er det .. så er også "SAAB" en mini serie .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå