Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er en fordel om du blir klar over forskjellen mellom et news-script og en shoutbox...:

Newsscript: Brukt til å legge til/endre/slette nyheter, som oftest med en login-funksjon.... Her er det lett å formatere alle nyheter ganske lett i samme stil osv...

Shoutbox: Brukt på en side så gjester o.l. kan skrive enkle kommentarer/spørsmål til siden, eller hva nå enn man føler for å skrive...

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha et fint news-scripts, så vil jeg anbefale http://cutephp.com

Muligens en smule vanskelig å sette seg inn i, men det takler du sikkert.

Bare se etter om serveren din støtter php først, hvis ikke fungerer ikke dette.... :no:

Men hvis man ikke har php på serveren, så kan man vel bare glemme å skaffe seg et news-script ;)

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha et fint news-scripts, så vil jeg anbefale http://cutephp.com

Muligens en smule vanskelig å sette seg inn i, men det takler du sikkert.

Bare se etter om serveren din støtter php først, hvis ikke fungerer ikke dette.... :no:

Men hvis man ikke har php på serveren, så kan man vel bare glemme å skaffe seg et news-script ;)

Hehe, NEI!

Det finnes jo _massevis_ av andre språk til å gjøre dette i...

Perl, Pike, Coldfusion, ASP, C#.....

Lenke til kommentar
Hehe, NEI!

Det finnes jo _massevis_ av andre språk til å gjøre dette i...

Perl, Pike, Coldfusion, ASP, C#.....

Det er sant, men hvis man har en så stygg server at den ikke støtter php, så støtter den vel ikke noe annet av serverside-opplegg heller...

Lenke til kommentar

Oversatte et engelsk et en gang, language.db med 1600 linjer "¤##!¤#%"¤.. men. husker jo ikke hva det het... kommer jeg på det, så skal jeg legge det ut...

btw.. veldig mange "hjemmelaga" nyhetsscript er enten veldig mangelfulle, eller veldig lite avanserte/krever en bruker som kan NOK html... Finn deg heller et på hotscripts, de har mange bra...

Lenke til kommentar
[quote name='jorgenindahouse' date='05/02/2004 : 16:58'] [quote name='jaengevik' date='05/02/2004 : 16:50'] Noen her som har laget ett news-script selv, som jeg kan få? :) [/quote]
Holder på med et akkurat nå, men det er ikke mer enn 75% ferdig. Du kan få det når jeg er ferdig (hvis du har god nok tolmodighet, for jeg er _treg_) :yes: [/quote]
PÅ forhånd takk! :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...