Paulex Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg bestilte et 3dkort derifra. Jeg ombestemte meg dagen etterpå, fordi jeg ville ha et annet. Da sendte jeg mail, de sa de ikke hadde registrert den, så da ba jeg de om å glemme den. Så fikk jeg pakke fra de i posten. Da sendte jeg en mail og sputre om de kunne returnere den, de sa de ikke hadde sendt no. Nå sitter jeg med en regning hvor jeg skal ha "nektet" å hente pakken på 700 kr! Hvilke rettigheter har jeg her? Det er jo helt absurd! Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Om du har liggende de maila du sendte og mottok burde du vel i hvertfall stille veldig sterkt. Har du sendt mail til de om saken nå? mvh Glenn Lenke til kommentar
sparks Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hvis du henter pakken får du jo en kvittering eller pakkeseddel.. Der står vel PCUtstyr.no og diverse info.. Så kan du bare sende mail til de.. de kan vel ikke nekte.. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 De tok den i retur. De prøver serisøt å lokke med at jeg skal betale halve beløpet! Er dette lov egentlig? De sa jeg hadde 2 brukere. Men med samme navn. Og jeg spurte om de hadde registrert noe på Navnet mitt. Da sa de nei. Så prøver de å være snille! Blir gal! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har du sendt varen i retur , har de ingenting å kreve av deg, du har tross alt angrefrist. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 I værstefall kan du upåklagelig returnere den innen 14 dager, det vil si at du evt. i VÆRSTE fall kun betaler post kostnader... Kjipt det og, men nå har du iallefall lært Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Du bør forklare dem at du har vært i god tro. De har derfor ingen grunn til å kreve noe av deg. Du har oppfylt din plikt til å kontrollere informasjonen og har tross alt henvendt deg til dem om bestillingen. Det er de som har gjort tabben ved å forsikre deg om at du ikke hadde en bestilling inne. Kort sagt : Du har gjort alt du kunne, de slurvet. De må betale. P.S. Juridisk sett står du sterkt. Endret 6. februar 2004 av tigerdip Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 SineTwo. Jeg har sagt at jeg ikke ville ha det. Da sa de de ikke hadde sendt noe som helst. Så sa jeg at de kunne glemme bestillingen hvis de fant den. Da sa de ok, men at jeg ikke hadde bestilt noe. Så fikk jeg pakken. Jeg spurte om de hadde sendt en pakke til meg. Nei, det hadde de ikke gjort. Neivel, tenkte jeg. Og tenkte at den måtte ha kommet feil, pga. jeg ikke hadde bestilt noe. Så fikk jeg kalge på at jeg hadde nektet å hente noe pcutstyr.no aldri hadde sendt med (ifølge de) så fikk jeg denne regningen! Skjønner? De snylter! Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Bed dem evt. sjekke pakkesporingen da - hvis de ikke har sendt noe skal det ikke eksistere pakke til den pakkesporingen deres.. huff Lenke til kommentar
Motig Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det vanlige ved slike tilfeller er at du må betale portoen. Ikke hent pakken på postkontoret, men vent til den går i retur. Så sender de deg antagelig en regning på porto. Den bør du betale, men krever de noe mer av deg skal du ikke betale det. Dersom du avbestilte før pakken ble sendt, men de likevel sendte pakken ved en feil, skal du ikke betale noe, heller ikke porto. Lenke til kommentar
Crashloop Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Du stiller nok ikke så sterkt i denne saken her. Når du handler fra PCutstyr er det også en lien ting som heter salgsbetingelser som, hvis jeg husker riktig, du må krysse av at du har lest. Uansett så er det din plikt som kunde og lese disse og sette deg inn i hva de betyr, og for å ta ett utdrag fra salgsbetingelsene. "Uavhentede pakker Pakker sendt med transportør eller på annen måte gjort klart til deg og som ikke hentes innen tidsfristen eller nektes mottatt eller som kommer i retur til oss av andre årsaker - som ikke skyldes vår feil - faktureres for utgifter vi har hatt i saken, da vi anser dette som avtalebrudd. Dette er omkostninger som skal dekke fraktomkostninger tur/retur, pakkeomkostninger, behandlingsomkostninger, verditap, andre kostnader og ekspedisjonsgebyr. Om angreretten benyttes aktivt gjelder det andre regler gitt under angreretten, men om du er passiv vil ikke dette gi oss indikasjoner om hvorfor pakken kommer i retur. Du vil da heller ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13 og mister da retten til å gå fra avtalen. Omkostningsgebyret er på minimum kr 155,- ink mva, pluss fraktomkostninger tur/retur og pluss ekspedisjonsgebyr på fakturautsendelse kr 65,- ink mva. I noen saker kan omkostningsgebyret blir betydelig større enn minimumsgebyret, dette blant annet når det er snakk om ikke avhentet tilvirkningsvarer og andre varer." der har du antagelig grunnen til at de vil ha penger som du sier. Fant også denne saken der "Ordrens gyldighet En ordre er gyldig når kjøper har mottatt ordrebekreftelse, eller burde normalt ha mottatt ordrebekreftelse grunnet eventuelle e-postproblemer eller andre årsaker som vi ikke kan påvirke. Alle ordrebekreftelser blir sendt pr e-post. En ordre er gyldig inntil varen er avbestilt eller kansellert fra oss (skriftlig/e-post) grunnet eventuelle feil.Ved ordreinngåelse er det gitt at kjøperen godtar våre betingelser. Vi forbeholder oss retten til leveringsnekt av din ordre/bestilling grunnet feil, prisendringer, lagersituasjon eller andre årsaker" Så hvis du hadde lest salgsbetingelsen og gjort deg forstått med dem hadde du visst at det hadde ikke holdt med en muntlig avtale med en du snakket med på telefon. De krever en skriftlig avbestilling for å unngå at sånne ting som du klager på kan skje. Ser ofte at folk klager i hytt og pine på diverse webshoper, men tror nok at sannheten er mere i det at man som kunde ikke leser salgsbetingelsene før det er for sent, og da kan man kun skylde på seg selv. Slike poster som denne skaper bare dårlig reklame for en webshop når den som egentlig har gjort feilen er kunden selv. Husk at de du snakker med på telefon er mennesker, og de har helt sikkert mye og gjøre. Så hvis du snakker med muntlig på å avbestille så det mulig at han kan glemme det grunnet ting som skjer rundt han. Jobber selv i en jobb hvor mye skjer til enhver tid og veit hvordan det med muntlige beskjeder kan bli glemt. Så for å ta en brutal oppsummering her. Din bestilling var ikke effektivisert ennå når du ringte inn og ba dem avbestille. Den ble ikke avbestilt og dermed fikk du pakken i posten. Hadde du sendt dem en mail eller skriftlig avbestilling så hadde dette vært unngått. Jeg regner med at enkelte folk vil sikkert reager på det jeg sier nå. men jeg mener at folk må i det minste gjøre seg forstått med salgsbetingelsene. Når man handler fra hvilken som helst webshop med salgsbetingelser så godkjenner man det som står der og går god for at faktisk man har skjønt hva de innebærer, og har man hoppet over å lese dem så står man faktisk igjen med svært få rettigheter. Det er synd at sånne ting som det her skal ødelegge ryktet til en meget bra webshop, Har handlet derfra utallige ganger, blant annet skjermer, flere komplette maskiner, harddisker, ram, CD plater osv osv. bruker også PC utstyr mye når ting på jobben skal handles inn og aldri hatt noe som helst problem med verken levering, garanti, reklamasjon eller feilsending av varer. kort sagt jeg oppfatter PCutstyr som en veldig god butikk og handle fra, har handlet fra flere andre opp igjennom tiden og stort sett få problemer med noen få unntak. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Viss trådstarter sitter med dokumentasjon om at bestillinga ikkje fantes i følge PCutstyr, så har han alle kort på handa. Kan han bruke desse om dokumentasjon for den feilen PCutstyr har gjort. Viss ikkje blir det ord mot ord, og der vil nok trådstarter bli sittande med svarteper. M.a.o. måtte betale rekninga. mvh JanEirik Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 ... alt for langt å quote... LES! Han sier jo at han har bedt de om ikke å sende varen, de sier ok. Ser ikke helt problemet her.. PCUtstyr er jo ikke akkurat kjent for å være super raske (med dette menes at de trolig ikke hadde sent noe pakke før avbestillingen kom), så her har nok shopen gjort en blundert Man bruker også å få en mail med sporingsnr idet pakken blir sendt... Lenke til kommentar
eln Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Motig skrev: Det vanlige ved slike tilfeller er at du må betale portoen. Ikke hent pakken på postkontoret, men vent til den går i retur. Så sender de deg antagelig en regning på porto. Den bør du betale, men krever de noe mer av deg skal du ikke betale det. Det er feil, bestilte selv ett skjermkort fra Komplett data som jeg ikke gadd å hente, i tilegg til porto tur/retur skulle de han en "administrator avgift" på 100kr. Meget sure lapper å betale . Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 han fikk jo beskjed om at de ikke hadde registrert bestillingen... og uansett, hvis det står på web siden, at de må ha skriftlig "avbestilling", så burde han jo ha blitt fortalt det pr telefon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå