ATWindsor Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Vil gjerne kjøpe meg en to-kanalers ide-kontroll, men det er jo litt prisforskjeller komplett, er det noen grunn til å kjøpe noe annet enn den billigste? Jeg har forsåvidt det samme spørsmålet om usb 2.0/firewire-kontoller, er det ikke grunn til å annta at alt funker noenlunde likt. Til sist, noen som har noen formaning om hvor lenge de kommer til å fortsette å selge ide-harddisker billig? Ett par år til? AtW Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hei, Jeg har denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=8&s=pl ... funker helt utmerket! Ang. harddisker, SATA blir jo mer og mer tilgjenngelig i de tusen hjem, men hvor lenge IDE harddiskene vil være på markedet er vel litt avhengig av etterspørsel og overgang til SATA. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Det finens jo selvfølgelig kvalitetsforskjeller også på IDE-kontrollere En drifter som skal kjøpe inn til ny server har nok helt andre krav til deg, men han vil sikkert ikke ha noe annet enn en som har en unik stabilitet og lav feilprosent. Videre er det jo kjekt med en kontroller med oppdaterte drivere, et halvveis lugubert firma gidder kanskje ikke sende ut nye driveroppdateringer oftere enn en til to ganger per år. For å ta mitt eksempel sitter jeg halvnervøs når kontrolleren rapporterer port-error med 2-3dagers mellomrom og siste nye driver var i Mai 2002. (ST-Labs / Sunsway) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Det finens jo selvfølgelig kvalitetsforskjeller også på IDE-kontrollere En drifter som skal kjøpe inn til ny server har nok helt andre krav til deg, men han vil sikkert ikke ha noe annet enn en som har en unik stabilitet og lav feilprosent. Videre er det jo kjekt med en kontroller med oppdaterte drivere, et halvveis lugubert firma gidder kanskje ikke sende ut nye driveroppdateringer oftere enn en til to ganger per år. For å ta mitt eksempel sitter jeg halvnervøs når kontrolleren rapporterer port-error med 2-3dagers mellomrom og siste nye driver var i Mai 2002. (ST-Labs / Sunsway) Hmm, tar det som sunsway ikke er tingen da . AtW Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Kommer ann på hva du skal ha den til. Promise og highpoint: Fine til harddisker, men ubrukelige til CD-enheter(brennere, DVD-ROM osv) Silicon Image (f.eks sunsway): Fine til CD-enheter, men promise og highpoint er bedre til harddisker. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 På kortet fra Sunsway kan referansedriveren fra SiliconImage brukes. 10.06.2003. Litt nyere ihvertfall. Driveren til Sunsway er den som ligger under Sil0680/0680A. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Kommer ann på hva du skal ha den til. Promise og highpoint: Fine til harddisker, men ubrukelige til CD-enheter(brennere, DVD-ROM osv) Silicon Image (f.eks sunsway): Fine til CD-enheter, men promise og highpoint er bedre til harddisker. Ok, skal kun brukes til harddisker, da tenker jeg at jeg går for promise, iogmed at de ikke har highpoint på lager. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå