Gå til innhold

IDE-kontrollere, kvalitetsforskjell?

Anbefalte innlegg

Vil gjerne kjøpe meg en to-kanalers ide-kontroll, men det er jo litt prisforskjeller komplett, er det noen grunn til å kjøpe noe annet enn den billigste? Jeg har forsåvidt det samme spørsmålet om usb 2.0/firewire-kontoller, er det ikke grunn til å annta at alt funker noenlunde likt.

Til sist, noen som har noen formaning om hvor lenge de kommer til å fortsette å selge ide-harddisker billig? Ett par år til?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finens jo selvfølgelig kvalitetsforskjeller også på IDE-kontrollere

En drifter som skal kjøpe inn til ny server har nok helt andre krav til deg, men han vil sikkert ikke ha noe annet enn en som har en unik stabilitet og lav feilprosent.

Videre er det jo kjekt med en kontroller med oppdaterte drivere, et halvveis lugubert firma gidder kanskje ikke sende ut nye driveroppdateringer oftere enn en til to ganger per år. For å ta mitt eksempel sitter jeg halvnervøs når kontrolleren rapporterer port-error med 2-3dagers mellomrom og siste nye driver var i Mai 2002. (ST-Labs / Sunsway)

Lenke til kommentar
Det finens jo selvfølgelig kvalitetsforskjeller også på IDE-kontrollere

En drifter som skal kjøpe inn til ny server har nok helt andre krav til deg, men han vil sikkert ikke ha noe annet enn en som har en unik stabilitet og lav feilprosent.

Videre er det jo kjekt med en kontroller med oppdaterte drivere, et halvveis lugubert firma gidder kanskje ikke sende ut nye driveroppdateringer oftere enn en til to ganger per år. For å ta mitt eksempel sitter jeg halvnervøs når kontrolleren rapporterer port-error med 2-3dagers mellomrom og siste nye driver var i Mai 2002. (ST-Labs / Sunsway)

Hmm, tar det som sunsway ikke er tingen da ;).

AtW

Lenke til kommentar
Kommer ann på hva du skal ha den til.

Promise og highpoint: Fine til harddisker, men ubrukelige til CD-enheter(brennere, DVD-ROM osv)

Silicon Image (f.eks sunsway): Fine til CD-enheter, men promise og highpoint er bedre til harddisker.

Ok, skal kun brukes til harddisker, da tenker jeg at jeg går for promise, iogmed at de ikke har highpoint på lager.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...