Gå til innhold

Project: Brainstorming

Anbefalte innlegg

Project: Brainstorming

Oki, får bare begyne og fortelle litt om hvorfor jeg lager denne posten. Noe av hovedgrunnen er at jeg føler at det flere der ute en meg som sitter med masse gode ider om hvordan lage "fete ting". Da tenker jeg på allt fra enkle modder til kompliserte ting som man ikke har anelse for hvordan skal gjennomføres.

Problemet

Sitter med en følese at mange bra ider, blir bare oppe i hode til den som kommer på det. Grunnene til dette kan være mange, som for eks:

• Tid
  • Ferdigheter
  • Ressurser
  • Osv...

Sikker på at det er mange som kjenner seg igjen, det gjør verdtfall jeg :yes:

Løsningen

Så meningen min er da at alle som har en god ide, men ikke får utført den. Sleng den ut her da. Så kansje noen andre gjør det eller kansje du selv kan få noen tips på hvordan enkelte problemer kan løses. Har selv et par ider som ikke har kommet lenger en skrive borde, så de kommer jeg til å legge ut når jeg har fått laget noen skisser...

Så hvis dette blir velykket, får vi kansje en "liten" ide database. ;)

Så bare si ifra om hva dere synes...

/Cyrus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, den skal lages fra bunnen av, men den er LANGT fra ferdigtegna,

mangler f.eks ramme, hull bak og en slags "tatovering" bak.

hele graia skal være i ALU og Lexan, så det blir ikke så billig heller.

Nå mangler jeg penger, verktøy, materiale, en plass og sette det sammen(kan kanskje låne garasjen da) og jeg mangler penger til at det jeg nevnte.

vet heller ikke helt hvordan dette skal festes, altså rammen til veggene, men tror det blir en enkel "borr hull og sette en mutter igjennom" greie, kan jo bli tøft med store bolter som stikker ut rundt hele rammen og rundt vinduet. kanskje chrome de? Hvis jeg finner noen som gjør det, og at det ikke koster for mye.

Hvem vet?

Lenke til kommentar

Nå kom jeg på hva som skal være motivet på høyresiden, og vinduet for den del.

Hvis noen av dere har spilt Planescape: Torment, så vil dere kanskje huske på "Blade of the Immortal" eller noe i den duren.

Det er jo et dritfett "sverd" som hadde tatt seg skikkelig ut på et kabinett.

Hvis noen finner det, har det, eller kan tegne det for meg, enten stort, eller i et vektorbasert tegneprogram, så hadde jeg blitt så glad!

Edit: Lite bilde av hva jeg tenkte på

enda ett

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Har gått og tenkt på å lage en modell av R2-D2 fra StarWars, og bruke denne som kabinet.

Har laget et "Hauk" kort som jeg hadde tenkt å bruke til å styre en del forskjellig med. Snurre hodet, endre posisjon til bena osv..

Har tenkt å bygge den i metall. selve kroppen burde vel gå an å lage ved å f.eks bøye plater.

Driver nå å leter etter noe jeg kan bruke til "kuppel", men har problemer med å finne noe som passer.

Går på Skole, så jeg har halvegs skrinlagt prosjektet. Har vel innsett at dette ville ta så mye tid, at det ville gått utover karakternene mine.

Litt synd, for jeg tror dette ville bli litt spesielt. Har lett litt på nettet, uten å finne lignende mod. Fant en gjeng som driver på med å lage modeler av R2-D2, men ser ikke ut til at de har tenkt på å bruke de til kabinett. Greia der går ut på å lage mest mulig nøyaktige kopier, så delene de bruker blir veldig dyre. Link

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Heisann, bra og se at det er liv i tråden...

Her kommer et av forslagne jeg har hatt oppi hode mitt en stund, skal bli deilig å få det ut :)jør

Det hele iden kom ut fra at jeg har lest så mange artikler om at alle ønsker å lage kabinetter som er stille. Igrunn så synes jeg at det begyner å bli litt kjedlig derfor tenkte jeg at det må jo finnes en mellomting. Fordi selv så spiller jeg som regel musikk så høyt at bråket fra kassa er ikke noe prob. Å vil jeg at det skal være stille så kan jeg bare slå av pcen :p

Prosject: Fan Case

Som navnet antyder så har det kabinettet en utgangaspunt i bruk av vifter. Igrunn veldig mange vifter...

Planen er som følgende, å lage et kabinett fra bunnen av besåtende av vifter med leds. Måten jeg vil gjøre dette på er og lage et tynn ramme til kassen i enten acryl eller alu. Men bare så mye at jeg får fester viftene tett i tett. Å på framsiden og bak bruke mindre vifter sånn at man får plass til utganger og cdrom og lingnede.

Trur det kan være lurt å lage modell i for eksempel "finer" eller annet tre matriale siden dette er lettere å jobbe med. Høres dette helt vilt ut, eller er det vert og forsette på?

Hvis dere ikke helt skjønner hva jeg har forklart kan jeg sikkert mekke en eller annen teging.

Så til slutt sier jeg bare, Keep On Storming

/Cyrus

Lenke til kommentar
Prosject: Fan Case

Som navnet antyder så har det kabinettet en utgangaspunt i bruk av vifter. Igrunn veldig mange vifter...

Planen er som følgende, å lage et kabinett fra bunnen av besåtende av vifter med leds. Måten jeg vil gjøre dette på er og lage et tynn ramme til kassen i enten acryl eller alu. Men bare så mye at jeg får fester viftene tett i tett. Å på framsiden og bak bruke mindre vifter sånn at man får plass til utganger og cdrom og lingnede.

Been there, done that.

(bare at det ble et slags barebone-greie, siden jeg ikke hadde nok vifter)

Lenke til kommentar

Det ble en sponplate med HK festet med gummistrikk på, to vifter kant i kant på kortsidene, en papplate foran og bak for I/O og av/på, og en 260mm på topp. Uten 260mm'eren var hele stasen på størrelse med en vanlig forsterker. Støynivået var på 70dB.

Lenke til kommentar

Ok, ikke helt sånn som jeg hadde tenkt meg...

Det jeg tenker på er å lage et kabinett på størrelse med et vanlig tower. med vifter som oppbyningen men det kommer jo til å gå ca 50+ stk vifter så det blir dyrt :(

Meningen er man skal kunne styre hastigheten med et potmeter sånn at den kan blåse som et ****** eller holde seg stille og rolig.

Det må jo også se ganske spesielt ut med så mange vifter med leds.

Eller hva?

/Cyrus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...