Azogtoth Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Hoppla! Noen som vet hvor jeg kan få tak i en Intel Pentium Overdrive 75 -> 125 Mhz prosessor? Modell nr. er BOXPODP3v125. Har sjekket QXL, har inne en annonse på Bruktmarked.no, og er generelt på utkikk, men så langt ingen treff. Ville vært prikken over i'en på oppgraderingen av min gamle P75 baserte maskin. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Det er sikkert veldig vanskelig å få tak i noe så gammelt nå. I tillegg er det neppe verd portoen. Du bør heller overklokke P75'en din. Min gikk fint opp til 120MHz. (2x60MHz) Det var enkelt gjort med to jumpere på hovedkortet. P75'en gikk faktisk bra på 120 MHz uten vifte og uten økning av spenninga. Lenke til kommentar
McHelten Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Quote: On 2002-03-15 09:57, Azogtoth skrev:Ville vært prikken over i'en på oppgraderingenav min gamle P75 baserte maskin. Hvorfor ikke gå for en AMD K6-2? Sikkert en smal sak å bestille fra USA. Om det er verdt prisen er vel en annen sak... Se http://www.powerleap.com/Products/sockets57.htm Jeg så på det for noen år siden, men det svart seg å bytte hovedkort. Da kunne man jo resirkulere minne o.l. Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Faktisk så har eg to Intel Overdrive`ser her, den ene på 33 MHz og den andre på 66MHz. likte kjøleribbene (har ikkje fått noen av de av enda da) og tenke at detta var noe eg kunna ha rundt halsen på LAN`s og slikt. Er nok redd for at ingen av de virker, men du kan gå på skrapen og be om å få se på kasserte datamaskiner der, der finner du nok din CPU. Håper du blei puffa litt i riktig retning nå. Jeez Lenke til kommentar
hurst Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 betaler du porto kan jeg sende deg 5-6stk pentium 100/120 prossessorer(socket7) :smile: Lenke til kommentar
Azogtoth Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Takk for info! Har tenkt på å overklokke 75Mhz'en, men cluet med å få tak i en overdrive (75 -> 125) er at denne i sin tur kan overklokkes til 166 mhz :wink: - noe jeg via Google groups har klart å slå fast er ikke bare mulig men også mulig å kjøre stabilt. Blir nok å sjekke om jeg kan få tak i denne duppeditten, har allerede slengt inn en passelig stor HD, et nettverkskort og max minne hovedkortet tåler (128Mb :smile:), kjører FreeBSD 4.5. på den for moro skyld. Bruksområdene er litt divers, men kjører et par offline MUDs, vil bli brukt i en eller annen rolle i et hjemmnettverk siden mest sannsynl som firewall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå