Shrek Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Så at Fujifilm fortsetter å skryte av sin SR-type Super CCD i sitt nye kamera som skal kompanjere S7000. Dynamisk omfang skal være 4 ganger større, selv om diverse testere har satt spørsmål ved dette Jeg vil derfor spørre akamera hvordan dere faktisk evaluerer dette når dere tester. Jeg lurer på om ikke både dataskjerm og filformat kan være med på å lure dere. TIFF-filer lagres med 8 bit lysintensitet pr farge, mens moderne kamera har kanskje 10 eller 11 bit datakonvertering. Det må da bety at informasjon kastes under konvertering til TIFF og JPG.. Dessuten, flatskjermen min hjemme har 450:1 i kontrastforhold, og jeg har sett at den også bidrar til å brenne ut høylysområder av og til... Hva med en test der man faktisk skriver ut bilder på fotopapir eller slides? Er verden klar for noe annet enn 24 bits farger på PC'n Burde ikke det 4. pixelet i sensoren være hvitt istedetfor grønt? Jeg bare spør.... Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 TIFF kan også lagres som 16-bit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå