Gå til innhold

lyddemping av psu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøling på PSU= ingen vits.

Har en god del PSU'er hjemme, alle blir ALDRI varme.

Varme er for meg over 45 grader. Hvorfor ikke gjøre som meg, ha INGEN kjøling. Har aldri hatt kjøling på PSU:

Fordi den blir ALDRI varm.

Vitsen med vifta er at den skal suge til seg varmen som kommer i toppen(varme stiger), dvs. varme fra CPU og HK. Uten vifte i et miditower kan man oppleve temperaturer opp til 45 g. Men til poenget. Sitter du på en desktop maskin, et fulltower eller servertower, med egene vifter er det NULL poeng å ha vifter i PSU'en hvis du ikke har mange SCSI disker, Peltiers, Katoder eller lignende. Dette er en smaksak, samme som CPU-kjøling. Vil man ha det støyfritt går det utover temperaturen i kabinettet. En 12 dBA PAPST vifte vil kvitte seg med varmen som finnes i PSU, men ikke med spillvarme. Skal du ha lav temperatur i et miditower så sats på dobbelvifte PSU, med innsug i bunnen av kabinettet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-23 22:42, simiden skrev:

Varme er for meg over 45 grader. Hvorfor ikke gjøre som meg, ha INGEN kjøling. Har aldri hatt kjøling på PSU:

Vitsen med vifta er at den skal suge til seg varmen som kommer i toppen(varme stiger), dvs. varme fra CPU og HK. Uten vifte i et miditower kan man oppleve temperaturer opp til 45 g. Men til poenget. Sitter du på en desktop maskin, et fulltower eller servertower, med egene vifter er det NULL poeng å ha vifter i PSU'en hvis du ikke har mange SCSI disker, Peltiers, Katoder eller lignende. Dette er en smaksak, samme som CPU-kjøling. Vil man ha det støyfritt går det utover temperaturen i kabinettet. En 12 dBA PAPST vifte vil kvitte seg med varmen som finnes i PSU, men ikke med spillvarme. Skal du ha lav temperatur i et miditower så sats på dobbelvifte PSU, med innsug i bunnen av kabinettet.

Du må huske på at inni selve strømforsyningen er det transistorer som er koblet på små kjøleribber, uten vifte så tror jeg disse vil bli veldig varm. Men om du ikke belaster strømforsyningen særlig så vil dei ikke bli alvorlig varm, blir det derimot stor belastning så tror jeg nokk at den vil brenne opp!

Nei, sett heller inn ei 12 db vifte eller kobl den gamle på 7v

Lenke til kommentar

Quote:

De blir fanden meg varme. Vifta gikk i min psu og den tok kvelden med en gang.

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg har ikke testet jeg så veldig peil på dette, men...

De aller fleste PSU'er har en virkningsgrad på ca. 70%. Dvs. at for hver watt PSU'en bruker, går 0,7 watt videre til de øvrige komponentene i PC'en. Jeg rekner med at resten må forsvinne i varme (i hvert fall nesten alt). Hvis du da har en PC som bruker 200 W, trekker PSU'en ca. 300 W fra strømnettet, og da har en vel en varmeutvikling på nærmere 100 W. Blir mye varme, det...

Eller hur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...