Gå til innhold

TES: Tips om klasser også custom. SPOILER

Anbefalte innlegg

Nå er det en stund siden jeg spilte dette spillet, men det er et par ting jeg gjerne skulle ha luftet. Da jeg lagde min karrakter til dette spillet i sin tid så brukte jeg forholdsvis lang tid på å sjekke stats og birthsigns for å finne en optimal karrakter. Hadde en kar som startet med 80 i agility. Satset maxs på speed og bue og light armour siden jeg hadde hørt at <spoiler>glass armour var råere enn den råeste medium armouren.</spoiler>.

Det som var ganske bra var at jeg kunne bevege meg nesten på hver eneste fjelltopp og var sinnsyk med bue. Litt kljipt at jeg gikk opp i 100 på bueskill etter level 10-15. Da var det liksom ikke noe er å hente der.

Tanken med denne karakteren var også å kunne lage egne potions slik at jeg selv kunne lage mine egne healing portions. Det fikk jeg aldri skikkelig til. Var så mye styr med det potionsgreiene så det ga jeg opp.

Merket etterhvert i spillet at det var litt dumt av meg å ikke ha noe mere magiegenskaper ene det jeg hadde. Var ikke rare spellene jeg fikk kastet med denne karakteren.

Hvis jeg skulle starte igjen med morrowind og alle expansions. Hvilken karaktertype er det jeg bør velge?

Min Customkarakter var jo artig på sin måte og INSANE når det gjaldt bue og å LØPE men ikke så veldig mye mer enn det....

Tips Anyone på en mest mulig allround karakter som kan svinge sverd og kaste spells?

Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv deg som spellsword, eller battlemage eller no sånt. Jeg prøvde å lage en karakter med både destruction og long blade skills, det blir tullete. Hvis du tenker offensivt, så burde du ikke ta både magi angrep og sverd angrep, da blir en av dem mindre oppgradert en den andre.

Jeg liker å bruke et melee våpen tell angrep, og alteration og restoration som magi. Da kan jeg trylle fram armour med alteration(trur jeg), så heale meg med restoration. Du kan sikkert passe noen range våpen der og.

Men igjenn, jeg ække no særlig erfaren med magi, liker svære dumme Orcer med svære økser best.

Det med glass armor er sant i VANLIG morrowind. Hvis du har BloodMoon eller Tribunal, så trur jeg at det er noen medium rustninger som er bedre en glass.

PS: Glass= søppel(personlig mening).

Endret av ZlummGlumm
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at Glass er dårlig, jeg bare synes det er stygt og feigt.

Liker meg best med en blanding av medium og heavy, er ikke no problem med vekta når jeg vanligvis ikke bærer så mye. Pluss at orcer har en god del strength.

Prøv å sett sammen Redoran bonemold med indoril pauldrons f.eks, det blir tøffe saker.

Her hands armoren er nok den tøffeste av dem alle! Alle de rustningene er ikke der uten grunn se! Blir litt kjedelig å hele tia bruke det beste.

Lenke til kommentar

Synes den morsomste karakteren er en kombinasjon av magic og stealth. Mange stjele quests i Morrowind, og magi er jo gøy :D

SPOILER:Med tribunal pakka kommer det assasins for å drepe deg, deres armor er meget bra 50+(light), spesiellt med tanke på at du får dem tidlig i spillet. De legger også fra seg gode shortswords. Legg inn shortsword som en major skill og bruk litt sujamma for å booste styrken før vanskelige kamper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...