iacob Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Fikk utstyret fra NGT levert på døra i går kveld, UANMELDT. Har i løpet av de siste dagene fulgt statusen på kundesidene og heller ikke fått beskjed pr mail om når pakken skulle leveres. Så til andre som skal få NGT installert kan jeg bare si, hold dere hjemme i dagene før annonsert oppkobling. Så til mitt spørsmål: må ruteren kobles til første telefonuttak dersom det ikke er koblet telefoner til noen av kontaktene? Det er så upraktisk å måtte sette utstyret i gangen, for så å trekke kabler/kjøpe trådløst når jeg har telefonuttak ved siden av pc'en. Skal for øvrig også si om telefonabonnementet. Endret 5. februar 2004 av iacob Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Det med at de kommer på døra uanmeldt er ikke så farlig, hvis du ikke er hjemme legger de en lapp i postkassa di så kan du hente det på posten dagen etter. Tror du må koble i første uttak, er ikke 100% sikker på det, men måtte gjøre det her da montøren sa det ikke ville funke i det som stod nærmest PC'en, men jeg forstod ikke helt hva han mente, var noe med at punktet var inaktivt eller noe sånt Endret 5. februar 2004 av mars001 Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Skulle ikke tro at det hadde noe å si om du kobler til første telefonuttak eller ikke. Det er jo en enkel løsning på dette. Bare prøv Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Montøren kobler til det uttaket i huset du vil, såfremt det kan brukes. Skal du ha strukket kabler fra uttakene, f.eks. til rommet ved siden av osv, vil dette koste ekstra. Det vil jo uansett være en jobb som du greit kan klare selv. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Ok, jeg tenkte å klare meg uten montør av naturlige årsaker. Og har nå plugget utstyret inn ved siden av pcen. Det er bare litt tiltak å flytte pc'en ut i gangen for å se om det funker der. Nå funker det ikke. Men så skal ikke abb'et være i gang før i morgen. Får jeg mail når de aktiverer det? Iacob Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Du får beskjed når det er koblet opp, ja. Men du trenger ikke koble til PC'en for å se om det virker. Bare koble i modemet og vent et minutt eller no og se om DSL lampa lyser. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Kobler du til i feil uttak vil du merke det ganske fort. Telefonen vil slutte å fungere. Har du analog linje må ruteren kobles til i den første linjen inn i huset ditt. Denne pleier å ligge i gangen, men det kan jo selvsagt variere. Her må du nesten bare prøve deg fram. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg fikk jo montør på døra, og han koblet ett eget par til en kontakt som kun går til adsl. Deretter tok jeg bare og parallelkobla en telefonledning over på koblingsplinten i kontakta og ut på samme par i den nye kontakta jeg satt opp. Det funker fett det. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Du får beskjed når det er koblet opp, ja.Men du trenger ikke koble til PC'en for å se om det virker. Bare koble i modemet og vent et minutt eller no og se om DSL lampa lyser. Flottings! Iacob Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Har byttet vi om et par ledningen inne i kontakten for å gjøre første punkt i huset til telefonuttaket i 2etg... Funker fett det.. Lenke til kommentar
v0id Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Routeren kan stå hvor som helst, men skal man bruke splitter, noe man MÅ om man skal bruke både telefon og ADSL, må denne stå helt først i uttaket fra sentralen. Poenget er at splitteren og kun den må stå være tilkoblet telenettet. Er noe annet en den koblet på, vil ikke ADSL fungere som det skal. Derfor må man koble fra alle telefoner, og koble disse inn i splitteren. Samme med ADSL-modemet. Lenke til kommentar
Kevlar1 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Har du bestilt tjenester fra NGT så har problemene så vidt begynt. Ufattelig at et børsnotert selskap kan være så useriøse og gi så fullstendig ****** i kundene sine. Du har bestilt en møkkatjeneste - angre før det er for sent Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Begrunn det da??? Er så ufattelig teit å slenge ut sånt uten noe form for begrunnelse, tåpelig!! Lenke til kommentar
scooby doo Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg har NGT og har ikke hatt noe form for problemer med dem. Greit, litt lang ventetid på support telefonen, men det gjelder ikke bare NGT. For min del så virker de veldig seriøse. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Har du bestilt tjenester fra NGT så har problemene så vidt begynt. Ufattelig at et børsnotert selskap kan være så useriøse og gi så fullstendig ****** i kundene sine. Du har bestilt en møkkatjeneste - angre før det er for sent du skriver alt for mye tull. Dét som sugd hos ngt er kunderservice. NGT er ikke dårlig bare fordi du ikke klarer å få det til. Hvis du går rundt og tror at alt annet er så mye bedre så er det kanskje best at du våkner snart... Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 tja.. synes ikke NGT bare har problemer med kunderservice, hvis du kikker i tidligere poster, så finner du fort ut at de har hatt noen linjeproblemer og...spes i Bergen for noen dager siden hvis jeg husker feil rett meg hvis jeg tar feil.. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Klart linjene til nextgentel også kan være nede av og til. men det skjer sjeldent.. skjedd meg engang siden jeg fikk linja i mars.. (bor i sandefjord hvis noen lurte) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå