Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Om NGT og installasjon


Anbefalte innlegg

Fikk utstyret fra NGT levert på døra i går kveld, UANMELDT. Har i løpet av de siste dagene fulgt statusen på kundesidene og heller ikke fått beskjed pr mail om når pakken skulle leveres.

 

Så til andre som skal få NGT installert kan jeg bare si, hold dere hjemme i dagene før annonsert oppkobling.

 

Så til mitt spørsmål: må ruteren kobles til første telefonuttak dersom det ikke er koblet telefoner til noen av kontaktene?

 

Det er så upraktisk å måtte sette utstyret i gangen, for så å trekke kabler/kjøpe trådløst når jeg har telefonuttak ved siden av pc'en.

 

Skal for øvrig også si om telefonabonnementet.

Endret av iacob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med at de kommer på døra uanmeldt er ikke så farlig, hvis du ikke er hjemme legger de en lapp i postkassa di så kan du hente det på posten dagen etter.

 

Tror du må koble i første uttak, er ikke 100% sikker på det, men måtte gjøre det her da montøren sa det ikke ville funke i det som stod nærmest PC'en, men jeg forstod ikke helt hva han mente, var noe med at punktet var inaktivt eller noe sånt :)

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Ok, jeg tenkte å klare meg uten montør av naturlige årsaker. Og har nå plugget utstyret inn ved siden av pcen. Det er bare litt tiltak å flytte pc'en ut i gangen for å se om det funker der. Nå funker det ikke. Men så skal ikke abb'et være i gang før i morgen.

 

Får jeg mail når de aktiverer det?

 

Iacob

Lenke til kommentar

Routeren kan stå hvor som helst, men skal man bruke splitter, noe man MÅ om man skal bruke både telefon og ADSL, må denne stå helt først i uttaket fra sentralen. Poenget er at splitteren og kun den må stå være tilkoblet telenettet. Er noe annet en den koblet på, vil ikke ADSL fungere som det skal. Derfor må man koble fra alle telefoner, og koble disse inn i splitteren. Samme med ADSL-modemet.

Lenke til kommentar
Har du bestilt tjenester fra NGT så har problemene så vidt begynt. Ufattelig at et børsnotert selskap kan være så useriøse og gi så fullstendig ****** i kundene sine. Du har bestilt en møkkatjeneste - angre før det er for sent

du skriver alt for mye tull.

Dét som sugd hos ngt er kunderservice.

NGT er ikke dårlig bare fordi du ikke klarer å få det til.

Hvis du går rundt og tror at alt annet er så mye bedre så er det kanskje best at du våkner snart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...