Nettulf Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hei. Er på jakt etter hovedkort med temp. regulering på CPU viften. Regner med kabinett- og power vifte evt. må reguleres utenom. Noen som kjenner til slike hovedkort? Hilsen Nettulf Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Er ikke sikker på om det finnes noen slike hovedkort, men volcano 11+ stiller seg etter cpu tempen. Har ikke prøvd det selv, men det skal visst funke topp. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Asus A7N8X Deluxe har det hvertfall. Det heter Q-Fan. Regner med at alle nye Asus kort har denne funksjonen. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 q-fan virker heller dårlig, mener abit an7 har det da det har uguru chippen og den virker Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 ville aldri hatt noe som stiller seg sjøl på en AMD. kjøp deg heller en reobus og installer MBM5, så justerer du etter behov sjøl. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 ...q-fan virker heller dårlig... ...ikke på de kortene jeg har prøvd. Der har det funket helt topp. Husk at man må konfigurere hvor mye vifta skal variere i hastighet i bios, samt enable q-fan før det virker. Jeg bruker maks instilling, tror det var 15/10 eller 15/11 på systemer som ikke er overklokkede. Da går vifta i max en god stund før du når 60 grader. Eneste Abit-kortet jeg har teste med viftestyring er BH-7, men der reagerte aldri vifta på at temperaturen steg. Lenke til kommentar
andreas Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hei, jeg har ASUS kort (A7N8X Deluxe) og jeg lurer på hvor i BIOS jeg kan styre viften? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Tror ikke du kan styre vifte hastigheten i bios. Hos meg er det corecenter(MSI) og core cell(chip på hovedkortet)som styrer viftene mine + mye annet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Kan jo bare kjøpe en vifte der det følger regulering med. Cooler Master Aero 7+ f.eks Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Det er Mange Cpu vifter i dag som har vifte styring, F.eks Thermaltake volacano 11 og coolermaster Aero 7.men jeg skjønner ikke helt hva du mener. mener du vifte styring på hovedkort vifta eller hva tenkte du på? og de fleste hovedkort idag har både temperatur visning og vifte oversikt over turtall osv... Et Godt Socket A hovedkort er Abit Nf7-S v2.0 som jeg syns er det Beste Socket A hovedkortet på Markedet idag. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 på mitt hk (abit kv8-max3) har jeg full kontroll over chipset, otes og cpu kjøler fra windows og bios med en underfunksjon av uGuru som heter FanEq og denne har fungert helt topp Mener abit an7 og har det da den har uGuru og Ang q-fan så har jeg hatt at asus a7n8x deluxe som hadde det men den ville ikke virke skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå