Gå til innhold

Gratis 64-bits OS fra Microsoft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Microsoft har begynt og levere en 360 dagers versjon av WinXP 64-bit OS for gratis nedlasting, sjekk det ut og last ned fra DENNE siden.

For de som har ventet på og teste Opteron og Athlon64 prosessorer.

Er jo bare en preview-versjon da.

Nei, legg heller inn GNU/Linux som har eksistert i 64-bits versjoner en stund. Skalerer bedre og gir langt bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Er jo bare en preview-versjon da.

tror de aller aller aller aller aller fleste vet dette. :roll:

Preview versjonen funker i et helt år! Og den har full funksjonalitet, så det er ikke noe å klage på. Jeg har alltid brukt å ha en reinstall av windows mange ganger i året, så det ville iallefall ikke plaget meg anyways.

Nei, legg heller inn GNU/Linux som har eksistert i 64-bits versjoner en stund. Skalerer bedre og gir langt bedre ytelse.

Ok, skal vi redigere film, bilder, spille cs / mange andre spill / andre desktop funksjoner. Jeg bruker Win 64bit og du Linux. Skal vi se hvem som klarer seg best.

Linux er for servere / GPL utviklere. punktum.

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Preview versjonen funker i et helt år! Og den har full funksjonalitet, så det er ikke noe å klage på. Jeg har alltid brukt å ha en reinstall av windows mange ganger i året, så det ville iallefall ikke plaget meg anyways.

...

Ok, skal vi redigere film, bilder, spille cs / mange andre spill / andre desktop funksjoner. Jeg bruker Win 64bit og du Linux. Skal vi se hvem som klarer seg best.

Med "best", mener du hvem som greier å reinstallere flest ganger? Seriøst, hvorfor må du reinstallere windows flere ganger i året? :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

...

Med "best", mener du hvem som greier å reinstallere flest ganger? Seriøst, hvorfor må du reinstallere windows flere ganger i året? :roll:

Det kalles vel å formatere...

Alltid deilig med en ren maskin.

Lenke til kommentar
Det kalles vel å formatere...

Alltid deilig med en ren maskin.

Det kalles å reinstalere. Men, når du instalerer formaterer du gjerne disken i samme slengen.

Jeg synes det er deilig med en maskin jeg slipper å instalere opp igjen mange ganger i året fordi den er full av adware, registerbugs, ettersleng fra avinnstalerte programmer etc. Men det er bare meg da ;)

Lenke til kommentar

Linux er for servere / GPL utviklere. punktum.

Jeg satt det litt på spissen da, men ikke alle skjønte det. Det var liksom et svar på trådstarter som fortalte at nå kunne vi endelig teste ut 64-bits CPU'ene våre. Da måtte jeg jo svare men en liten "velkommen etter, Microsoft!" :)

Men seriøst, går det ikke an å drive med multimedia på Linux?

Jaja, stadig flere av de store går jo nettopp over på Linux, og det har etterhver dukket opp en rekke profesjonelle løsninger innen videoredigering, composition, 3d animasjon osv. Er ikke selv ekspert på akkurat composition, men har ihvertfall hørt fra andre som er det, og det påstås at det råeste programmet til dette er Shake. Det fantes tidligere også til Windows, men etter at Apple kjøpte det opp er det visst nå bare tilgjengelig for Mac og Linux. Disse 2 OS'ene likner jo en del på hverandre da OS X er basert på Mach/BSD. Og innen 3d animasjon er det vel nesten bare Discreet som ikke har fått ræva i gir med å porte til Linux - Softimage, Maya og SideFX Houdini fins alle til Linux. Pixar Renderman kjører selvsagt også på Linux, og det har blitt veldig populært å bruke Linux i renderfarms.

Ikke alle er proffer med "proff-budsjett" så det finnes heldigvis også mange gode opensource-programmer til grafikkbruk. Har selv brukt GIMP masse (gleder meg til 2.0), og bortsett fra at brukergrensesnittet kunne trengt en liten polish står det ikke mye tilbake for Photoshop. Sistnevnte koster da også 6 450,- pluss mva. Skal du ha norsk versjon må du slenge på enda et par høvdinger.

Til spill har du rett i at Windows fortsatt har endel bedre utvalg :( Håper dette bedrer seg i framtiden.

Lenke til kommentar

eg formaterer (OS stasjonen) eit titalls ganger i året :p Har verken antivirus eller brannmur så eg bruker maskina til det er stopp (full av drit) og så er det reinstall :). Og nei, eg bruker den ikkje slik på LAN, da renser eg den 100%

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Seriøst, hvorfor må du reinstallere windows flere ganger i året? :roll:

Jeg gjør også det, og jeg gjør det fordi jeg vil det. Beste måten å rydde bort programmer som ikke brukes, desktop med flere 100 ikoner, og oppdatering av alle programmene (laster ned nyeste versjoner når jeg reinstallerer).

Ikke fordi windows henger seg eller noe sånt. Windows XP er jo stabilt som et fjell... :yes: (For meg i alle fall, ikke sikkert det er det for alle andre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...