gussen Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) MPEG-2 DVD Video til DVD+R plate Kiss 1302 DVD Player Hei, Er det noen som har fått til å brenne en DVD-plate med redigert video, for så å spille den av i en Kiss 1302 stue-DVD-spiller? Jeg har prøvd å brenne DVD+R video som følger, men uten at noe kommer opp på TV'en (det står bare "disc loading"); - Ulead MovieFactory 3 - Ahead Nero: Nerovision Express Platene blir brent som følger: - NEC ND-2500A DVD-brenner - Memorex DVD+R plate (se bilde under) - 2.4x hastighet Er det noen som har erfaring med å spille av DVD+R / +RW / -R / -RW i Kiss 1302 spilleren? Denne spilleren er ca. 3 år gammel. Den spiller forøvrig VCD/SVCD/DVD/MP3 og ifølge dvdrhelp.com og DVDplusRW.org skal denne DVD-spilleren kunne spille av DVD+R (og kanskje DVD+RW). Info: Kiss 1302 Review (Dinside.no) Endret 5. februar 2004 av gussen Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Det lurer jeg ogsaa paa. Jeg holder paa med video redigering og skal til aa kjope meg DVD brenner, grunnen er den at jeg bor i Singapore og familien hjemme i Norge, og jeg gidder ikke aa konvetere til vanlig VHS film hver gang jeg skal sende en film, dyre kostnader pluss at frakta blir dyr. Anyway. Er det noe spessiele verktoyer som bor brukes naar man skal brenne enten DVD- eller DVD+ plater for saa aa se paa dem i stua paa en vanlig DVD-spiller? Etter aa ha sett paa linkene dine, saa kom jeg frem til en interesant hjelp som jeg ikke har provd ut enda. Det er godt mulig du ikke lager en riktig DVD encoding(?) http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/179038.php Frankie Singapore Endret 7. februar 2004 av frank_jarle Lenke til kommentar
paalolse Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Om jeg ikke tar mye feil så tror jeg at DVD brenneren i datamaskinen må støtte DVD R+ plater. JEg vet i allefall at på min bærbare pc kan jeg ikke brenne på DVD R+ plater da blir plata stående med loading beskjed i dvd spilleren. Jeg bruker DVD R- plater Pål Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Om jeg ikke tar mye feil så tror jeg at DVD brenneren i datamaskinen må støtte DVD R+ plater. JEg vet i allefall at på min bærbare pc kan jeg ikke brenne på DVD R+ plater da blir plata stående med loading beskjed i dvd spilleren. Jeg bruker DVD R- plater Pål Idag var jeg en tur paa byen faktisk, og da var jeg innom et par butikker som selger Hi-fi og DVD spiller osv. Saa jeg ble litt nysjerrig paa hva egentlig en stue-DVD spiller egentlig stotter. Jeg fikk da lest at noen merker stotter baade DVD- og DVD+ mens anre kun stotter en av dem, saa var det noen billige versjoner som kun stotter DVD-video (altsaa kommersielle kjope-DVD filmer). Jeg kjoper meg en TDK 8x8x DVD brenner, saa kan jeg ihvertfall brenne DVD+ og - i 8x, det er snais Frankie Singapore Lenke til kommentar
svartbjørn Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hvis du skal kjøpe en DVD-brenner for PC, vil jeg sterkt anbefale deg å vurdere Iomega Super DVD, som brenner absolutt alle DVD-formater: DVD-RAM/-R/-RW/+R/+RW. Da har du alle muligheter åpne og kan brenne det formatet din aktuelle mottaker kan lese i sin hjemme/PC-spiller. Du kan videre bruke PC'n til å konvertere mellom ulike DVD-formater. Software som følger med er Sonic MyDVD, CinePlayer, Iomega Hot Burn Pro. Med dette kan du generere MP3, CD, VD, SVD, DVD. Iomega Super DVD fås som ekstern (USB 2.0) og intern. Selv valgte jeg ekstern for å ha mulighet til å koble den til de forskjellige PC'ene i huset (evt kan man bruke LAN) alt etter hvem som trenger en DVD-spiller/brenner for tiden. Har du hjemme-spiller med DVD-RAM (Panasonic vel mest aktuell her), må du være oppmerksom på at DVD-RAM hjemme-spillere bruker et format som ikke er kompatibelt med DVD-RAM formatet de fleste PC DVD-brennere bruker, inklusive Iomega. Etter mye kommunikasjon med Panasonic her har jeg endelig funnet at DVD-Movie Album SE støtter formatet til DVD hjemme-spillere. Dette fungerer utmerket, med et lite minus: Jeg bruker Pinnacle Studio 8 til å ta inn film fra DV videokamera over FireWire. Når du bruker Pinnacle til å lage MPEG fil, har du full kontroll med instillingene i Pinnacle til å spesifisere kvalitetsnivået (MPEG komprimeringsnivået). På denne måten kan jeg lage full kvalitets DVD-R plater. Skal jeg imidlertid lage en DVD-RAM plate, må jeg som nevnt over gjennom DVD-Movie Maker, som ikke kan ta inn MPEG, slik at eneste felles format mellom Pinnacle og DVD-Movie Maker er AVI-formatet. Dette betyr at DVD-Movie Maker gjør MEPG-komprimeringen, og i DVD-Movie Maker kan man ikke spesifisere kvalitetsnivået. Dessverre viser det seg av DVD-Movie Maker ikke bruker høyeste kvalitetsnivå, noe som gir merkbart dårligere DVD film. Kritisk er ikek dette, da jeg kun bruker DVD-RAM til å ta en gjennomkjøring på TV av den ferdige redigerte filmen før jeg brenner den endelige DVD-R platen (eller hvilken som helst annet DVD-RW/DVD+R/+RW format med full kvalitet. Lenke til kommentar
svartbjørn Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Unnskyld - en liten rettelse: I mitt forrige innlegg skal det være DVD-Movie Album SE i stedet for DVD Movie Maker. Lenke til kommentar
gussen Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) MPEG-2 DVD Video til DVD+R plate Kiss 1302 DVD Player Jeg har en Nec ND2500A DVD-brenner med 8x brennehastighet som støtter DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, så det er greit. Jeg har brent DVD+R og DVD+RW plater som spiller helt fint av i en stue-DVD-spiller ("United" fra RIMI !), men problemet er å spille den av i "Kiss 1302" spilleren i min egen stue. Har prøvd alle mulige brenne-alternativer for DVD i Nero 6; - DVD-Video, standard setup - DVD-Data (UDF), UDF 1.02 - DVD-Data (UDF), "Force DVD-Video compability mode" (for X-Box DVD) - DVD-Data (UDF/ISO), ISO lvl 1, ISO 9660, UDF 1.02 Har også prøvd å brenne med Ulead; - DVD MovieFactory v.3 - DVD Workshop v.2 Det står bare "Disc Loading" uansett. Ifølge en brukererfaring på dvdrhelp.com så har det gått å spille av DVD-R plater i 1302-spilleren med "Ridata" plater brent med "PrimoDVD". Noen som kjenner til dette programmet? - Jeg mener at når dvdplusrw.org sier at det går å spille DVD+R plater i Kiss 1302 stuespiller, så må det jo være en utvei... Endret 11. februar 2004 av gussen Lenke til kommentar
gussen Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 MPEG-2 DVD Video til DVD+R plate Kiss 1302 DVD Player NEC ND-2500A 8x DVD-brenner Takk for deres innlegg. Har nå brent DVD-R plater som spiller helt fint i Kiss 1302 spilleren, så jeg tror ikke jeg gidder å forfølge +R/+RW problemet videre. Kvaliteten ble forøvrig super! Brente DVD-R plate med Nero Burning ROM v.6 - Standard DVD-Video. Ingen problemer med hverken brenning eller avspilling. Det er forøvrig en vanlig DVD-ROM-avspiller inni spilleren, og det er derfor jeg har vært litt overrasket over at det ikke går å spille DVD+R / DVD+RW i spilleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå