Gå til innhold

Abit IC7-max3 - Lydproblemer

TreVoR T440

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt nytt hovedkort av typen Abit IC7-max3. Det har som de fleste andre hovedkort nå et innebygd lydkort. Jeg har problemer med at det er skurring i høyre høytaller, samt litt suselyd i begge. HAr prøvd å oppdatre BIOS og lyd driver til hovekortet. Feilen er nok nødt til å ligge i hovedkortet, for når jeg bruker andre lydkilder/ingen så er det ikke skurring i høyttalerene.

Er det noen som har forslag til hva som kan vere galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ett kjennt problem på det innebyggde lydkortet på Abit IC7-MAX3 at folk opplever skurring i lyden. Har det selv, bare ikke så ofte bare av og til, så det gjør ikke noe for meg. Det du kan gjøre er å returnere kortet og få ett nytt, eller kjøpe ett nytt lydkort. Går ikke ann å fikse dette ved hjelp av noen som helst oppgraderinger :(

Lenke til kommentar
Hmmm, hadde tenkt å kjøpe dette kortet selv.

Betyr det at det er rein lotto om en får et kort der lyden virker eller ikke? Bør jeg kjøpe Asus P4C800-E Dlx i stedet da?

Wish

Tja...jeg har litt skurrelyder av og til, men ikke mye...en jeg kjenner har ikke lagt merke til noe, har har også Abit IC7-MAX3.

Skal du klokke maskinen din? hvis du skal klokke, ville jeg valgt MAX3 fremfor ASUS P4C800-E DELUXE pga. MAX3 klarer høyere vdimm (begge kortene er like stabile), skal du ikke og heller bare bruke maskinen til vanlig bruk, ville jeg gått for IC7/IC7-G, AI7 eller ASUS P4C800. Ikke vits i å kjøpe MAX3 hvis du ikke skal bruke det til det det er laget for, nemmlig klokking :devil:

Er jo en masse andre fine ting på MAX3 kortet da, men hvis du ikke har brukt for noe av de ekstra tingene som er på MAX3 som du ikke finner på IC7/IC7-G, AI7 og ASUS kortene, så er det liten vits i å punge ut med 1700-1800kr for ett.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding.

Ser ut til at det blir nytt lydkort på meg da...

Har kun en datamaskin nå, og det er derfor totalt uaktuelt å retunere hovedkortet og sitte uten datamaskin i lengre tid. Dette er en av bakdelene ved å handle over nettet.

Angående problemet så er det en konstant sus/skurring i lyden, men mest på høyre høyttaler. Litt rart det. Kortet virker ellers meget bra, selv om jeg kun har hatt det i en uke nå. Til andre som vurderer dette så vil jeg anbefale minst to minnebrikker så en kan utnytte minne mulighetene.

Lenke til kommentar
Skal du klokke maskinen din? hvis du skal klokke, ville jeg valgt MAX3 fremfor ASUS P4C800-E DELUXE pga. MAX3 klarer høyere vdimm (begge kortene er like stabile), skal du ikke og heller bare bruke maskinen til vanlig bruk, ville jeg gått for IC7/IC7-G, AI7 eller ASUS P4C800. Ikke vits i å kjøpe MAX3 hvis du ikke skal bruke det til det det er laget for, nemmlig klokking  :devil:

VDimm ja...

Er ikke det også et problem på IC7 kortet?

Kan jeg stole på at dersom jeg bestiller fra MPX eller Komplett nå så får jeg et hvor MC64 er fixet/fjernet?

Hva med den andre 'volten' som er for lav, hvor stort problem er det?

Et bittelite spørsmål til, er P4 3.0 fin å klokke med? Sammenliknet med 2,8 og 3.2?

Wish

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...