AVF_Kokken Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Har bestillt meg hovedkort ASUS P4T-E. Det står i spec at skjermkort på AGP port skal være 1,5V. Når jeg kikker rundt på diverse WEB shop finner jeg sjelden beskrivelse på skjermkort om det er 1,5v eller 3,3v. En kollega sa at der som jeg bestiller skjermkort med AGP 4X så var det automatisk 1,5v. Holder denne påstanden vann? Grunnen er at jeg skal stappe inn et dualhead kort og vil nødig brenne hovedkort eller skjermkort. Prøvde å finne tråden for en tid tilbake med en problematikk rundt feil spenning på AGP port og fysisk ødelagt hardware som følge. Noen som klarer å spore opp tråden ? (I så fall: Hvilke søkekriterier brukte dere ?) For dem som liker å lese spec, her er det jeg skal bygge: Plextor IDE 24x/10x/40x 2 Stk Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Intel Pentium 4 1.8 GHz Boxed PC400 Socket PGA478, 512kB "Northwood" Asus P4T-E S478/P-4 I850, ATA/100, lyd, ATX Retail 2stk Rambus PC800 512MB RIMM ORIGINAL Chieftec Scorpio Medium Tower m/dør Blå 2stk Fujitsu-Siemens 19P2 Vurderer: Gainward AGP GeForce2 MX-400 32MB 4,0ns "Golden S."4,0ns, Twin V, Tv-Out, Retail har i tillegg liggende: Matrox G450 (Denne maskinen skal benyttes hovedsaklig til vidoered. og grafikkbehandling) Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 AGP 2X = 3.3V AGP 4X = 1.5V Hovedkort som støtter 4X, støtter også 2X med automatisk skifting av voltstyrke Det samme gjelder skjermkortene Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Så hvis jeg kjøper et 8x kort når det kommer, vil ikke det skape problemer for meg selv om jeg stapper det i et gammelt HK? Og hva er AGP Pro? [ Denne Melding var redigert av: andreas76 på 2002-03-19 15:49 ] Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 AGP Pro er en AGP port med ekstra strømuttak. Noe som kun støttes av AGP Pro kompatible skjermkort. Det er for det meste ASUS som sverger til disse portene, men siden de ikke er mer utbredt har ihvertfall jeg til gode å se et eneste AGP skjermkort med pro tilkobling. Det som er viktig å merke seg er at Pentium 4 hovedkort ofte krever at du har et AGP 4x 1.5v grafikkort (ergo advarselen!). De er IKKE kompatible med AGP 1x/2x skjermkort som krever 3.3v. Rett og slett fordi de ikke har noen mulighet til å levere 3.3 volt til AGP porten. Så for å konkludere, AGP 1/2/4x grafikkort funker i all hovedkort med AGP 4x port bortsettfra Pentium 4 hovedkort med Intel brikkesett. Så f.eks de nye Pentium 4 hovedkortene med SIS brikkesett vil funke med AGP 1x/2x kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå