avtrekkeren Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Den derre avstemninga på Gamer.no's forside... Har vel ikke akkurat... Oppmuntrende resultater Godt over 50% piratkopierer / kjøper ingen spill pr måned... Dvs det meste av spillene som blir diskutert på forumene er basert på piratisme (er piratisme et ord?)! Jaja... Visste vel at det var en del / mye piratkopiering, men SÅ mye da? I følge den der så piratkopierer 2,5 millioner nordmenn spill - per måned... DET blir... 499,- per spill... 1,25 mrd / mnd eller 15mrd per år... Hoiiiiiiiiiiii.... Nå er vel ikke tallene SÅ store, da denne avstemningen går blandt gamere, og ikke vanlige mann i gata - dessuten er det vel noen (veldig få;p) som ikke kjøper spill i det hele tatt... Litt artig though Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Trist at det er sånn, men det kom vel ikke som noen bombe. Lenke til kommentar
TST Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Regna litt på det, og basert på tallene som har kommet inn til nå kjøper deltagerne i avstemningen 0,75 spill i måneden i snitt. Med en pris på 500 kroner per spill er det 230.000,- i måneden eller 2.700.000,- i året. La oss si at 1 million mennesker hadde stemt med samme resultat. Da hadde vi fått disse tallene: 375.000.000,- i måneden eller 4.500.000.000,- i året. Med andre ord, det er mange måter å tolke statistikk på. ;-) Det som også er viktig å huske på her er at avstemningen gjelder for én måned. De som kjøper spill 2-3 ganger i året er tvunget til å svare "ingen". Jeg tror vi ville fått et anderledes resultat ved å spørre på årsbasis. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Ja, ville nok det - dessuten ville det vel blitt et annet resultat om denne pollen var på feks VG.no eller gjennomført av norsk gallup ;p Men det er gøy å tolke tall Er utrolig lett å få ting til å se ut akkurat slik man vil når man driver med sånt! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Nå er det ikke bare spillere som piratkopierer heller da, http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=5367 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Vil berre nemne at eg sjølv kryssa av for ingen/piratkopierer. Ikkje fordi eg har ein heil masse kopierte spel men fordi eg ikkje kjøper noke særlig spel. Prøver å holde meg litt oppdatert på spelfronten med å teste ein del demoar og lese nokre omtalar, men det er såpass mykkje dårlege spel der ute at det blir kjøpt ganske få i året. Synest strengt tatt ikkje at det er så imponerande at eit spel har ein feit intro-video og hundre og ørten forskjellige våpen. Eit spel må nesten ha litt meir dybde enn det. Lenke til kommentar
nord Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Stemte på Ingen/piratkopi dette er siden jeg faktiskt ikke kjøper spill hver måned...nærmer annenhver måned, ellers stoler jeg på at en god venn har et nytt spill som jeg kanskje kan låne sløser bar penger når det er en knall tittel ute mao har gjort mange elendige kjøp tidligere Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) jeg kjøper da spill...bare ikke 1 hver mnd...det er sjeldnere enn det...sånn i gjennomsnitt. Endret 5. februar 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Selv kjøper jeg kun spill som er verdt tiden min, tenker ikke så mye på hva de koster... I fjor kjøpte jeg ikke så veldig mange spill, det ble vel Zelda TWW, Metroid Prime, Eternal Darkness og Raven Shield, det er kun et spill i kvartalet i snitt. Hadde de kommet ut flere spill av personlig interesse hadde jeg kjøpt flere. Ergo ble jeg nødt til å stemme ingen/pirat på pollen Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Det hadde kanskje vært mer interessant å spørre hvor mange spill som kjøpes i halvåret? Lenke til kommentar
nord Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 enig, liker spill men ikke så mye at jeg bruker 499/599 på et spill hver måned, og om jeg ikke gjør det så blir det registrert som piratkopi Lenke til kommentar
genesis Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 helt enig i at det burde vært noe sjeldnere å velge.... neste spørsmål_ hvor mange spill ville dere kjøpt pr.år ca (eks i dette året) om de kostet 150kr? Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Kan jo hende mange kjøper spill med stor gjenspillbarhet eller med stor nettverksskarè. Jeg har kun kjøpt WC3 i år, og på nåværende tidspunkt ser jeg ingen andre spill jeg vil kjøpe meg. Men det kan jo hende det kommer noen... Poenget er at ikke alle som stemmer "Ingen/piratkopiert" har piratkopiert spill... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Det hadde kanskje vært mer interessant å spørre hvor mange spill som kjøpes i halvåret? Ja, noe slikt. Det oppdaget vi så fort resultatene begynte å renne inn egentlig. Det beste hadde kanskje vært å spørre hvor mange spill kjøper du i året, eller i gjennomsnitt pr. måned og inkludert f.eks. 0,25 og 0,5 som alternativer. Dårlige svaralternativer i denne pollen, dessverre. Gav nok et rimelig formørket inntrykk av virkeligheten. Endret 7. februar 2004 av Aasgaard Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg har det inntrykket av at de som laster ulovlig, de kjøper da spill de også. De kjøper bare de beste. Hadde pirat kopiering vert umulig så hadde de neppe tjent så veldig mye bedre en de gjør i dag. Hadde kanskje vert en del, men ikke i forhold til det de tjener fra før. Hvem gidder og betale 500 for et middelmådig spill som varer i 10t max. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 "Mindre en 1 per måned" hadde kanskje funket før "Ingen / Piratkopierer" Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hmm, er det kanskje noen som har glemt at dette forumet her *IKKE* er representativt for en særlig stor del av befolkningen? Piratkopiering er nok ikke SÅ utbredt, selv om de fleste VI kjenner kanskje holder på med det. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) 500kr per spill? Ehh, går dere bare inn på første og "beste" butikk og kjøper? I tillegg har jeg en liten følelse av at folk ikke hadde kjøpt alle de spillene de har piratkopiert. Endret 7. februar 2004 av Quicko Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Hmm, er det kanskje noen som har glemt at dette forumet her *IKKE* er representativt for en særlig stor del av befolkningen? Piratkopiering er nok ikke SÅ utbredt, selv om de fleste VI kjenner kanskje holder på med det. Hvis du leste mine første poster burde du oppfattet at jeg mener dette... Jeg satte ting på spissen med en liten dasj overdrivelse - om hvor ille det *kunne* ha vært Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Vil bare minne dere på at vi har registrert all informasjon om dere som har stemt, og at dere som valgte "pirat-alternativet" vil få straffeforfølgelse. Takk. (dette er faktisk en spøk, sånn i tilfelle) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå