Gå til innhold

Avstemningen på forsiden

Anbefalte innlegg

Den derre avstemninga på Gamer.no's forside... Har vel ikke akkurat... Oppmuntrende resultater :p

Godt over 50% piratkopierer / kjøper ingen spill pr måned... Dvs det meste av spillene som blir diskutert på forumene er basert på piratisme (er piratisme et ord?)!

Jaja... Visste vel at det var en del / mye piratkopiering, men SÅ mye da? I følge den der så piratkopierer 2,5 millioner nordmenn spill - per måned... DET blir... 499,- per spill... 1,25 mrd / mnd eller 15mrd per år... Hoiiiiiiiiiiii....

Nå er vel ikke tallene SÅ store, da denne avstemningen går blandt gamere, og ikke vanlige mann i gata - dessuten er det vel noen (veldig få;p) som ikke kjøper spill i det hele tatt...

Litt artig though :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regna litt på det, og basert på tallene som har kommet inn til nå kjøper deltagerne i avstemningen 0,75 spill i måneden i snitt. Med en pris på 500 kroner per spill er det 230.000,- i måneden eller 2.700.000,- i året.

La oss si at 1 million mennesker hadde stemt med samme resultat. Da hadde vi fått disse tallene: 375.000.000,- i måneden eller 4.500.000.000,- i året. Med andre ord, det er mange måter å tolke statistikk på. ;-)

Det som også er viktig å huske på her er at avstemningen gjelder for én måned. De som kjøper spill 2-3 ganger i året er tvunget til å svare "ingen". Jeg tror vi ville fått et anderledes resultat ved å spørre på årsbasis.

Lenke til kommentar

Vil berre nemne at eg sjølv kryssa av for ingen/piratkopierer. Ikkje fordi eg har ein heil masse kopierte spel men fordi eg ikkje kjøper noke særlig spel. Prøver å holde meg litt oppdatert på spelfronten med å teste ein del demoar og lese nokre omtalar, men det er såpass mykkje dårlege spel der ute at det blir kjøpt ganske få i året. Synest strengt tatt ikkje at det er så imponerande at eit spel har ein feit intro-video og hundre og ørten forskjellige våpen. Eit spel må nesten ha litt meir dybde enn det.

Lenke til kommentar

Stemte på Ingen/piratkopi

dette er siden jeg faktiskt ikke kjøper spill hver måned...nærmer annenhver måned, ellers stoler jeg på at en god venn har et nytt spill som jeg kanskje kan låne :)

sløser bar penger når det er en knall tittel ute ;)

mao har gjort mange elendige kjøp tidligere :blush:

Lenke til kommentar

Selv kjøper jeg kun spill som er verdt tiden min, tenker ikke så mye på hva de koster... I fjor kjøpte jeg ikke så veldig mange spill, det ble vel Zelda TWW, Metroid Prime, Eternal Darkness og Raven Shield, det er kun et spill i kvartalet i snitt. Hadde de kommet ut flere spill av personlig interesse hadde jeg kjøpt flere. Ergo ble jeg nødt til å stemme ingen/pirat på pollen :(

Lenke til kommentar

Kan jo hende mange kjøper spill med stor gjenspillbarhet eller med stor nettverksskarè. Jeg har kun kjøpt WC3 i år, og på nåværende tidspunkt ser jeg ingen andre spill jeg vil kjøpe meg. Men det kan jo hende det kommer noen... Poenget er at ikke alle som stemmer "Ingen/piratkopiert" har piratkopiert spill...

Lenke til kommentar
Det hadde kanskje vært mer interessant å spørre hvor mange spill som kjøpes i halvåret?

Ja, noe slikt. Det oppdaget vi så fort resultatene begynte å renne inn egentlig. Det beste hadde kanskje vært å spørre hvor mange spill kjøper du i året, eller i gjennomsnitt pr. måned og inkludert f.eks. 0,25 og 0,5 som alternativer. Dårlige svaralternativer i denne pollen, dessverre. Gav nok et rimelig formørket inntrykk av virkeligheten.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Jeg har det inntrykket av at de som laster ulovlig, de kjøper da spill de også. De kjøper bare de beste. Hadde pirat kopiering vert umulig så hadde de neppe tjent så veldig mye bedre en de gjør i dag. Hadde kanskje vert en del, men ikke i forhold til det de tjener fra før. Hvem gidder og betale 500 for et middelmådig spill som varer i 10t max.

Lenke til kommentar
Hmm, er det kanskje noen som har glemt at dette forumet her *IKKE* er representativt for en særlig stor del av befolkningen? ;)

Piratkopiering er nok ikke SÅ utbredt, selv om de fleste VI kjenner kanskje holder på med det.

Hvis du leste mine første poster burde du oppfattet at jeg mener dette...

Jeg satte ting på spissen med en liten dasj overdrivelse - om hvor ille det *kunne* ha vært :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...