tazdevil Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Har akkurat satt inn en sata disk i maskinen min. Fikk den til å gå til slutt, men problemet er når jeg skal koble til min vanlige ata disk så nekter maskinen å starte. Os ligger på sata disken Noen som har noen gode råd til hva som kan gjøres. Endret 5. februar 2004 av tazdevil Lenke til kommentar
Gophy Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jupp, dette kan skyldes flere ting... bla. at ATA-disken din er satt som "boot-disk" i bios, og bios ikke er satt opp til å boote fra SATA-disken. (Dvs. bios er ikke satt til å boote fra SATA-kontrolleren i det hele tatt). Gjør følgende: 1. Kontroller bios på HK. (Aktiver systemet til å boote fra SATA-kontrolleren. Fjern/Senk prioriteten på ATA-kontrolleren i boot-sammenheng til en lavere enn SATA-kontrolleren.) 2. Kontrollér bios på SATA-kontroller. (skal være satt til å boote fra den SATA-disken som OS'et ligger på). Ble det mye kontrollere her... Lenke til kommentar
Gophy Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Og forresten, SATA-bios og HK-bios er to forskjellige... SATA-biosen kommer du vanligvis til etter HK-biosen... Lenke til kommentar
tazdevil Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 prøver det , så for jeg se hvordan det går. takker så lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå