Ceaucescu Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hehe, et meget godt valg caluna. Sitter med iPoden i hånda og PortaPro sitter på hodet med sweet musikk. Kvalitetsfølelsen er enorm. Lykke til! Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Var sikker på at en ussel flash-basert 128MB skulle være et greit kjøp, men takket være et genialt forum m folk som har peil på ting, og lest masse tester, blir det Koss PortaPro og iPod 20GB! ja hvis du vil bruke penger på Ipod som er overprisa og hypa opp til de grader så.... Lenke til kommentar
caluna Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Var sikker på at en ussel flash-basert 128MB skulle være et greit kjøp, men takket være et genialt forum m folk som har peil på ting, og lest masse tester, blir det Koss PortaPro og iPod 20GB! ja hvis du vil bruke penger på Ipod som er overprisa og hypa opp til de grader så.... what ever; iPOD!!! Lenke til kommentar
Meg sjøl Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Var sikker på at en ussel flash-basert 128MB skulle være et greit kjøp, men takket være et genialt forum m folk som har peil på ting, og lest masse tester, blir det Koss PortaPro og iPod 20GB! ja hvis du vil bruke penger på Ipod som er overprisa og hypa opp til de grader så.... what ever; iPOD!!! Da e kjempe bra!!! *fundere litt* kanskje jeg kjøper 20GB jeg og... har jo porta pro fra før av kan tenke meg at det blir ein sweeet blanding... Men det var bra du gikk for iPod'en! Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 du vil ikke bli skuffa caluna! god fornøyelse! Lenke til kommentar
Releazme Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 hvis du skal ha plugger ville jeg definitivt kjøpt bang & olufsen A8. Nydelig lyd og like bra design. De sitter veldig bra i ørene og er veldig behagelige å bruke, men er kanskje litt dyre...mellom 1000 og 1200 et sted Lyden er som sagt veldig bra (mangler kanskje litt trykk i lave mellomtoner), men hva slags lyd man liker er jo veldig individuelt...Jeg liker feks ikke lyden i PortaPro spesielt godt. Syns det er for mye bass som dominerer lydbildet litt for mye. A8 og 20gb Ipod er livet!! Lenke til kommentar
caluna Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Ja så bilde av A8, de så kewl ut! Syns det ser bedre ut med plugger enn headsett, men med livsgaranti og knallbra lyd til 350kr, vel - jeg går for Koss! PS: har ikke kjøpt iPod ennå, gruble litt til og glede meg!! Men ipod m gravering og greier, finnes hvertfall ikke noe bedre produkt på markedet nå! Lenke til kommentar
caluna Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Sorry at jeg gjentar noe nå, men noen som vet om det går ann å koble iPod til TV-en og kjøre video-filer fra iPod så bildet kommer på TV skjermen? Kommer det snart en ny utgave av iPod vanlig? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Tror ikke det kommer en ny versjon av iPod på en stund, 3. generasjon kom jo nettopp. Tror apple satser på iPod mini en liten stund fremover iallefall. Men at det kommer en ny versjon av iPod er det ingen tvil om. Men tror ikke det vil bli med det første. Når det gjelder om du kan koble til iPoden til TVen så er jeg ikke sikker. Men du kan iallefall koble den til PCen og deretter overføre data-bildet til TV-skjermen. Lenke til kommentar
caluna Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 Når ble egentlig iPod generasjon 3 lansert i Norge? Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 tror det var rundt høsttider Lenke til kommentar
diss Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Nickfalk: Da er vi helt enige. Noen ganger spissformulerer man det hele til det litt uheldige for å fremheve et poeng, da oppstår det lett misforståelser. Men, jeg er enig at den iriveren du la ut bilde av faller gjennom når det gjelder det estetiske, men jeg synes ikke designet på den nye iRiver ihp-140 står særlig tilbake for iPod (den svarte), men det er selvfølgelig subjektivt. Det jeg ønsket å fremheve er at jeg mener at iRiver er et bedre valg basert på de tekniske spesifikasjonene, men dersom man vektlegger ting som estetikk, så er det klart at det blir vanskelig å overtale andre! Uansett, iPod er ikke noe dårlig valg, hadde ikke iRiver eksistert, så hadde jeg også valgt en iPod! Lenke til kommentar
caluna Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2004 På en iPod følger det jo kun med kabel for FireWire. En kabel for USB (som jeg må ha siden jeg ikke har FireWire på PC-en) koster ca 200-250kr. Men så begynte jeg å lure på om det hadde vært smartere å kjøpe et FireWire card, så jeg kunne bruke den medfølgende FireWire kabelen, og få raskere overføringshastighet samt lade iPod'n via kabelen. Billigste FireWire card koster 295kr på Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr - Er dette kortet noe stort møkk eller, hva tror dere? Hva mener dere er best løsning - ny kabel for usb eller firewire card? PS: Har dere sett noen bedre tilbud på FireWire card? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) For det første: det firewire-kortet er til bærebar PC, bare så du vet det. For det andre: du må passe på så hovedkortet ditt støtter Firewire (hvis du ikke bruker bærebar-PC da.) Du kan kjøpe iPod fra Komplett nå ser jeg. De har også USB-kabelen til 227,-. Får iPoden med USB-kabel for tilsammen 4000,- fra Komplett. Du vil spare på å bestille fra Apple, både gratis frakt og ingravering der nå. Endret 21. februar 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
caluna Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Ja skal bestille fra Apple med gravering og alt, men er litt i stuss angående om det er best å kjøpe kabel eller firewire kort. Har stasjonær PC. Pc-en min støtter FireWire. Hva gjorde du, kjøpte usb kabel? En annen ting: Hvis man vil ta med seg noen filer fra en annen PC; må man installere noe program på den først og oppsett etc, eller er d bare til å plugge i ipod'n og kabelen og sende over filene? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg har Firewire på PCen min så det var ikke noe problem. Jeg har bare overført filer til kamerater, som da selv har iPod. Men tror det vil gå greit å overføre til PCer uten programvaren, men dette kan jeg ikke svare sikkert på. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Kan anbefale Diva GEM spilleren: http://www.advancedmp3players.co.uk/shoppi...buydivagem.html Den har 128 eller 256MB innebygd minne og støtter MMC/SD kort (opptil 512MB), 14 timers playback tid, og er en av de minste MP3/AAC spillerne du finner. Endret 21. februar 2004 av bidz Lenke til kommentar
caluna Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Har bestemt meg for HD-basert spiller, det blir iPod. Men ellers takk =) Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Caluna: Går litt av temaet nå kanskje men tenkte bare jeg skulle opplyse om at PX100 kanskje kan være et bedre valg enn Porta Pro; Sennheiser PX100: Frekvensgang: 15-27.000 Hz Maks lydtrykk: 114 dB Vekt: 60 gram Ledning: 1,4 m kabel Impedans: 32 ohm Koss Porta Pro: Frekvensgang: 15-25.000 Hz Maks lydtrykk: 101 dB Vekt: 60 gram Ledning: 1,2 m kabel Impedans: 60 ohm Lenke til kommentar
bidz Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Tror ikke det kommer en ny versjon av iPod på en stund, 3. generasjon kom jo nettopp. Tror apple satser på iPod mini en liten stund fremover iallefall. Men at det kommer en ny versjon av iPod er det ingen tvil om. Men tror ikke det vil bli med det første. Når det gjelder om du kan koble til iPoden til TVen så er jeg ikke sikker. Men du kan iallefall koble den til PCen og deretter overføre data-bildet til TV-skjermen. iPod 4 generasjon har jo allerede kommet. Ikke som nytt design, men nye HDD størrelser. Neste generasjon (design) normal iPod kommer til og ha bl.a. mye bedre forbedret batteri, noe den virkelig fortjener. 6 timers (8 timer oppgitt, 6 timer effektivt) playback på en spiller med 15-40GB kapasitet er i grunn latterlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå