Gå til innhold

Hjelp til valg av MP3-spiller og headsett


Anbefalte innlegg

det skal være bra bass gjengivelse på "The Plug" visstnok, men for all del bruk heller PortaPro eller PX100  :yes:  :thumbup:

Det spørs hvordan man definerer "bra bassgjengivelse"

et par reviewer av "The Plug"

 

http://att.dealtime.com/xPR-Koss_Koss_Earbud~RD-79114178180

 

http://www.audioreview.com/Headphones/Koss...29_2750crx.aspx

 

http://electronics.reviewindex.com/reviews/B00001P4XA.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg testa Koss Sporta Pro på Creative'en min her om dagen, og jeg ble alt annet enn imponert. Alt for mye bass, og generelt dårlig lyd. Synes ørepluggene Sony MDR-EX71SL låter mye bedre. Mye klarere lyd i hele frekvensområdet. Ikke like mye bass, men totalt sett bedre lyd, ihvertfall til den musikken jeg hører på.

 

mvh

Pantera

Dette var sikkert fordi at du hadde mp3- spilleren innstilt på at det ska høres best ut med de pingle pluggene... skifte litt på equaliser'en så blir det nok myye bedre...

Jeg har selv Koss Porta Pro, og de er knallbra... finnes ingen plugger som kan måle seg med lydkvaliteten...

 

Angående mp3-spiller så ville jeg ha kjøpt Apple iPod... (Ska kjøpe den selv no snart...)

eller så kan du jo bare vente til rundt april måned trur jeg, da kommer den nye skapelsen fra Apple ut i Europa... iPod Mini - genial liten ting...

Den er veldig liten, du kan velge mellom ulike modeller da, og den med minst plass på er det vel 4GB på... Du får de også i forskjellige farger...

 

 

Apple iPod (15Gb, med docking) + Koss Porta Pro = SAAAAAAANT!!! :love:

Endret av Meg sjøl
Lenke til kommentar
det skal være bra bass gjengivelse på "The Plug" visstnok, men for all del bruk heller PortaPro eller PX100  :yes:  :thumbup:

Det spørs hvordan man definerer "bra bassgjengivelse"

jaja alt er relativt. de er ikke akkurat de dyreste headphones'a som finnes på markedet, men kvaliteten er grei tatt i betraktning av prisen.

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg MP3-spiller m/ hodetelefoner av god kvalitet i forhold til pris. Men design og størrelsen på MP3-spilleren er viktig, den skal være så liten som mulig og veie så lite som mulig. Den bør ha radio. Lydkvalitet og funksjonalitet forøvrig er selvsagt viktig, og "kvalitetsfølelse". Ikke billig plastikk.

Hva med Asono beatsound? http://www.asono.no/

 

Denne er veldig fin på størrelse, og har fått bra kritikk...

Lenke til kommentar

Ja jeg skrev om det på forrige side, men ingen som sa noe om den da, så vet ikke jeg - er den noe tess eller?? Men nå etter å ha lest masse bra tilbakemeldinger og tester om Ipod-spilleren, begynner jeg å bli litt frelst altså! Kanskje litt kult å ha absolutt all musikk man vil ha innpå en og samme enhet? Hm. Verdt å ofte størrelsen for det eller? Hmm... Så også at reviews/ previews av Ipod Mini er at den ikke er verdt prisen i forhold til at den ikke er så grådig liten egentlig...noen centimeter og litt lettere, men at det ikke holder liksom. Hva mener dere? Men den ser stili ut i blå da! Hva er høyeste GB man kan på mini-en med?

Lenke til kommentar
Og hva er så bra med ipod, hvorfor er det så mye oppstyr rundt disse spillerne??

Lydkvaliteten,designet,brukervennligheten,størellesen og kvaliteten generelt sett.

Hvilke "hovedkonkurrenter" har ipod'en? Og skulle du si "beste klasse i flashbaserte" hva ville du sagt var det beste valget? Og følger det kun med veske og dock til 20gb versjonen? Og vil det snart komme "nye" utgaver av ipod bortsett fra mini?

Lenke til kommentar

For 2 dager siden annkom mitt Koss Porta Pro fra microplex. Kan ikke si annet enn at det så absolutt levde opp til mine forventninger. Lyden er meget god, utseende er bra og de er ekstremt komfortable! Selv har jeg aldri vært noen tilhenger av øreplugger av den enkle grunn at de etter min mening er svært ukomfortable og har dårligere lydkvalitet enn headset. At du vil bli fornøyd med Porta Pro kan jeg nesten garantere deg :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja har skjønt at Porta Pro er gode greier, bare synes ørepropper er mer diskret og grei... Men Porta Pro står på en fremtidig ønskeliste =)

 

Men over til iPod'n... Er det virkelig riktig at den IKKE støtter wma?? Vil det si at jeg ikke kan sende cd-ene mine direkte til spilleren uten å konvertere låtene til mp3 først??

 

I morgen skal jeg ta en tur og se på ipod'n....i'll let u know how it goes...dog skal ikke kjøpe den ennå, så bare kom m flere tips altså ;)

 

takk for tips sålangt forresten!

Lenke til kommentar

Eg har iPod og har ikkje tvilt eit sekund på at der var eit dårlig kjøp, samme med PortaPro som eg og har, kompakt og god lyd.

 

Har forresten merket meg at prisene på Koss hodetelefoner har sunket til 50% i det siste. Eit par mnd sidan var dei ikkje å finne til under 500-600 kr, og nå går de for 350 på alle nettbutikkene.

Lenke til kommentar

Muvo2 burde absolutt vurderes, likeså MuVo NX eller TX om du SKAL ha flashbasert. Creative har også jevnt over meget god lydkvalitet.

iPod har forøvrig vist i tester at den har relativt dårligere lydkvalitet sammenlignet

med Zen. Om dette også gjelder for miniPod vs. muVo2 vet jeg ikke, men er verdt å merke seg.

 

The Plug er en av de beste pluggene jeg har prøvd og bassen er absolutt meget kraftig (om man liker kraftig bass). PortaPro er uansett en sikker vinner.

Lenke til kommentar
du kan jo droppe å bruke wma da, bare konverter de til aac :)

Men vil det i praksis si at hvis jeg har en original musikk-CD (der er vel filene i wma?), så kan jeg ikke enkelt og greit sende de til iPod, men må gjennom et slags program først?

 

Jeg holdt forresten en iPod 15GB i hånden for første gang i dag! Sinnsykt stili! Fikk startet den og sett litt på den, utrolig så kult det var med touch wheel'et! Og brae menyer og alt, og den var faktisk mye mye mindre enn jeg trodde! Så med andre ord med tanke på størrelse, må jo mini iPod være super!! Men så var det jo de gigabitzene da... Hvor mange GB bruker dere som har iPod nå av minnet? Hadde jo vært kult å kunne ha alt man har og eier av musikk + masse annet dill på iPod'n, men på en annen side...hva skal man nå med det :p når 4GB egentlig burde holde til musikken min...hvis jeg siler ut det som nå er "skrot"..

 

Hvordan tror dere clickwheel vil bli i forhold til touchwheel, hadde de gamle utgavene av ipod trykkwheel av noen lunde samme type som mini ipod? erfaringer?

 

Prøvde også Koss Porta Pro. God lyd ja! Og comfy! Så kan godt hende det blir både koss og ipod på meg, men ville dere ventet til april på mini iPod? Har litt lyst på en sånn altså...i blå :love: Noen som har hørt noe nytt om de, om Steve Jobs har tenkt å senke prisen kanskje? Er dyr i forhold til GB..

Lenke til kommentar
du kan jo droppe å bruke wma da, bare konverter de til aac :)

Men vil det i praksis si at hvis jeg har en original musikk-CD (der er vel filene i wma?), så kan jeg ikke enkelt og greit sende de til iPod, men må gjennom et slags program først?

 

Jeg holdt forresten en iPod 15GB i hånden for første gang i dag! Sinnsykt stili! Fikk startet den og sett litt på den, utrolig så kult det var med touch wheel'et! Og brae menyer og alt, og den var faktisk mye mye mindre enn jeg trodde! Så med andre ord med tanke på størrelse, må jo mini iPod være super!! Men så var det jo de gigabitzene da... Hvor mange GB bruker dere som har iPod nå av minnet? Hadde jo vært kult å kunne ha alt man har og eier av musikk + masse annet dill på iPod'n, men på en annen side...hva skal man nå med det :p når 4GB egentlig burde holde til musikken min...hvis jeg siler ut det som nå er "skrot"..

 

Hvordan tror dere clickwheel vil bli i forhold til touchwheel, hadde de gamle utgavene av ipod trykkwheel av noen lunde samme type som mini ipod? erfaringer?

 

Prøvde også Koss Porta Pro. God lyd ja! Og comfy! Så kan godt hende det blir både koss og ipod på meg, men ville dere ventet til april på mini iPod? Har litt lyst på en sånn altså...i blå :love: Noen som har hørt noe nytt om de, om Steve Jobs har tenkt å senke prisen kanskje? Er dyr i forhold til GB..

humm, tror du kan bruke itunes(programmet som følger med) til dette.

 

og ja, ipod er rått! er drit fornøyd med min. ipod mini er sikkert grei den også, men jeg ville ha gått for vanlig ipod :thumbs: men kjøp vanlig ipod og portapro, da kan jeg garantere deg mange gode musikk opplevelser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...