JohndoeMAKT Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Bråkte 160 seagate 7200.7 på idle?? høyfrekvent lyd? Veldig høy høyfrekvent lyd idle, og perlesukker i kaffikvern når de skrev. Lenke til kommentar
Morph1948 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Æ vurdere å kjøp mæ Seagate no, men etter å ha lest d her så bli æ jammen mæ i tvil. Jammen ikke godt å si ka som e best. D beste e vel definitivt egene erfaringa. Men d koste my hvis man ska prøv d msete... No har æ en 120 WD og en 200 maxtor. Dem e definitivt dem som høres best i mitt kabinett. (veit ikke hvilken av dem) Og d e med ett meget bråkende Skjermkort vifte... D e t å bli gal av Æ e vel ut etter nå av d samme som klikko. Dvs. Stillhet, men samtidig plass. E på vei t å gjennomgå en totalrenovering av min maskin... Den ska bli still... Lenke til kommentar
Morph1948 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Merke d at æ faktisk høre dem 2 ovennevnte HD selv om æ høre på rimelig høy musikk. D ligg som en susing i mine øra. Da bli d litt ille ass. Veit jo seff ikke hvile av dem som bråke mest. Hakke gidda å teste... Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Har 1 120GB seagate 7200.7 og 1 60GB barracuda.IV 7200.7 bråker en ørliten del mer, men med 2 rolige vifter i front (lianli på laveste hastighet) og resten av viftene mine (vannkjøling) på samme støynivå faller bråket fra harddiskene omtrent helt bort. Du gjør nok ingen brøler om du kjøper seagate 7200.7 serien. Min hadde en liten hvinelyd akkurat i starten, men nå når den har fått kjørt seg inn legger jeg ikke merke til om den bråker mer en den andre disken i systemet. annbefales. Lenke til kommentar
Richie Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Æ vurdere å kjøp mæ Seagate no, men etter å ha lest d her så bli æ jammen mæ i tvil. Jammen ikke godt å si ka som e best. D beste e vel definitivt egene erfaringa. Men d koste my hvis man ska prøv d msete... No har æ en 120 WD og en 200 maxtor. Dem e definitivt dem som høres best i mitt kabinett. (veit ikke hvilken av dem) Og d e med ett meget bråkende Skjermkort vifte... D e t å bli gal av Æ e vel ut etter nå av d samme som klikko. Dvs. Stillhet, men samtidig plass. E på vei t å gjennomgå en totalrenovering av min maskin... Den ska bli still... Kunne du ha sluttet å bruke forkortelser og uforståelig dialekt? Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg har lest et sted at det er forskjellig støy nivå på IDE og S-ata seagate diskene.... på Ide hardiskene tror jeg man kan stille diskene på performance eller på silent.... på S-ATA, er diskene låst på performance...som gjør at diskene støyer mer en ide diskene... noen andre som også har lest dette/noe slikt? Lenke til kommentar
Morph1948 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Æ vurdere å kjøp mæ Seagate no, men etter å ha lest d her så bli æ jammen mæ i tvil. Jammen ikke godt å si ka som e best. D beste e vel definitivt egene erfaringa. Men d koste my hvis man ska prøv d msete... No har æ en 120 WD og en 200 maxtor. Dem e definitivt dem som høres best i mitt kabinett. (veit ikke hvilken av dem) Og d e med ett meget bråkende Skjermkort vifte... D e t å bli gal av Æ e vel ut etter nå av d samme som klikko. Dvs. Stillhet, men samtidig plass. E på vei t å gjennomgå en totalrenovering av min maskin... Den ska bli still... Kunne du ha sluttet å bruke forkortelser og uforståelig dialekt? Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Assa. Hvis dem ska rakk ned på en dialekt så kan d bare vær. Ska d vær ulovelig å skriv på nynorsk oxo da??? D va ingen "SMS" språk der. Kun rein trøndersk Endret 8. mars 2004 av Morph1948 Lenke til kommentar
Richie Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Æ vurdere å kjøp mæ Seagate no, men etter å ha lest d her så bli æ jammen mæ i tvil. Jammen ikke godt å si ka som e best. D beste e vel definitivt egene erfaringa. Men d koste my hvis man ska prøv d msete... No har æ en 120 WD og en 200 maxtor. Dem e definitivt dem som høres best i mitt kabinett. (veit ikke hvilken av dem) Og d e med ett meget bråkende Skjermkort vifte... D e t å bli gal av Æ e vel ut etter nå av d samme som klikko. Dvs. Stillhet, men samtidig plass. E på vei t å gjennomgå en totalrenovering av min maskin... Den ska bli still... Kunne du ha sluttet å bruke forkortelser og uforståelig dialekt? Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Assa. Hvis dem ska rakk ned på en dialekt så kan d bare vær. Ska d vær ulovelig å skriv på nynorsk oxo da??? D va ingen "SMS" språk der. Kun rein trøndersk Jeg har ikke noe imot at man skriver på nynorsk, men du skriver blant annet "d" i steden for "det", "e" i steden for "er" og "t" i steden for "til". Og jeg tviler sterkt på at d, e og t er noen egne org i trøndelag (selv om de uttales likt) Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ok gutter. Dere er rapportert for dette off topic våset. Dropp diskusjonen asap! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Nå ble det veldig off topic her! Hold dere til saken! Kutt ut SMS språk og dialekt, det vil vi helst slippe å se her på forumet! Hold dere til Bokmål eller nynorsk, og skriv ordene slik som de skal skrives! Mer tull her nå, og advarsler utdeles! Les retningslinjene! Endret 9. mars 2004 av Gef Lenke til kommentar
klikko Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Har 1 120GB seagate 7200.7 og 1 60GB barracuda.IV 7200.7 bråker en ørliten del mer, men med 2 rolige vifter i front (lianli på laveste hastighet) og resten av viftene mine (vannkjøling) på samme støynivå faller bråket fra harddiskene omtrent helt bort. Du gjør nok ingen brøler om du kjøper seagate 7200.7 serien. Min hadde en liten hvinelyd akkurat i starten, men nå når den har fått kjørt seg inn legger jeg ikke merke til om den bråker mer en den andre disken i systemet. annbefales. hello! kjøpte meg en seagate 7200.7 120 gb 8 mb cache.... slik som du hadde også jeg en liten hvinelyd i starten...liksom en veldig lys liten pipelyd (dette var med kabinettet oppe uten sunbeam silencer) jeg sa til meg selv : hmm, dette var jo ikke stille ble nesten litt skuffet, men etter at jeg satte på sunbeam harddisk silencern inni sjappa med dørene på, forsvant pipelyden ganske mye bort... ikke det at det var noe høyt, det var bare en liten pipelyd som liksom irriterte litt så jeg kan si meg fornøyd med seagaten annbefales! hadde 1 80gb wd, og en 30 gb ibm før, ble GAL av lyden, så jeg kasta de i servern ahh endelig nogenlunde stillhet nå gjenstår bare psu og bytte ut Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) finnes s-ata 10k under 20 da? Endret 16. mars 2004 av hotstian Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 finnes s-ata 10k under 20 da Tviler. Link? Ikke uttal deg om ting du ikke har peil på. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 finnes s-ata 10k under 20 da Tviler. Link? Ikke uttal deg om ting du ikke har peil på. slutt = ? sorry Lenke til kommentar
klikko Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 hotstian hva prater du om egentlig? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 hotstian hva prater du om egentlig? JEG PRØVER OG SPØRE OM 10K S-ATA DISKER Lenke til kommentar
klikko Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 JEG PRØVER OG SPØRE OM 10K S-ATA DISKER prøv litt bedre da! huleboer Lenke til kommentar
audunr Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg har tre disker, en P-ATA Seagate 7200.7 120GB 2MB, og to S-ATA Seagate 7200.7 120GB 8MB. Alle tre er montert med støydempende rammer, se denne posten: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=165717 For meg virker det som om SATA-diskene bråker en anelse mer enn PATA-disken. Det kan være tilfeldig, men samtidig så gjelder det begge SATA-diskene. Når diskene er montert i rammer er forskjellen uansett minimal. MVH Audun Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 S-ATA = høyere ytelse = mer bråk. Platene spinner like fort men det leses/skrives mer data over samme tiden det vil med en P-ATA disk. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Tull! Tviler sterkt på dette utsagnet. Det er ikke kabelen/bussen som er flaskehalsen på lese-/skrivehastigheten til diskene, men ofte mekanikken i disken. Eller har du noen konkrete eksempler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå